סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

קצבאות ביטוח לאומי - קבלת פיצויים מביטוח לאומי

ביטוח לאומי – קצבאות ופיצויים

חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-1995, הוא רשת ארוגה וסבוכה של כללי מסגרת עיקריים להכרה בנכויות, קבלת קצבאות ותשלום פיצויים לנפגעים. על ביצועו הלכה למעשה, מופקד המוסד לביטוח לאומי שמטרתו הבטחת בסיסן הכלכלי של אוכלוסיות חלשות ובעלות צרכים מיוחדים, קבועות או זמניות.

גמלאות הכסף המשולמות לאוכלוסיות אלה, מותנות בתנאים מקדימים ומתפרשות על מגוון תחומים כגון: נכות כללית, זקנה, שארים, ילדים, אבטלה, סיעוד, אמהות, פשיטת רגל ועוד.

בנוסף לגמלאות הכסף מעניק המוסד לביטוח לאומי שירותיי סיעוד וייעוץ לקשישים, הכשרה מקצועית ושיקום לנכים,תמיכה לנפגעי איבה ואלמנות ומסייע בפיתוח שירותי רווחה בקהילה. כמו כן, אמון המוסד על יישום חוקים והסכמים בתחום הביטוח הסוציאלי לרבות חוק הבטחת הכנסה.

לפנייה מיידית אל עורכי דין
צור עימנו קשר ללא כל התחייבות מצידך, לחץ כאן:
יעוץ משפטי

חוק הביטוח הלאומי הוא אומנם המסגרת הנורמטיבית לפעולות המוסד ופקידיו, אלא מה? החוק חסר מידע רב לו זקוק אזרח מן השורה, המעוניין להשיג את מבוקשו. משך השנים נערמו תלי תלים של צווים, הסכמים והוראות שעה לנושאים ייחודים- כך שבסופו של יום, מלאכת איתור החקיקה הרלוונטית למקרה הספציפי של הפונה, אינה פשוטה כלל ועיקר.

פיצויים מביטוח לאומי על נזקי גוף

כך למשל,  בקשה לקצבת נכות המוגשת למוסד, כרוכה בעמידה בתנאים מקדימים, התאמה קצבאות ביטוח לאומי - קבלת פיצוים מביטוח לאומילרשימת ליקויים קבועה מראש, בדיקת נזקי גוף על ידי ועדה רפואית, קביעת דרגות נכות רפואית, קביעת אי- כושר השתכרות בעבודה ומשק בית וחריגים לנושא.

 ועוד לדוגמא, תביעה לפיצוי בגין פגיעה בעבודה, הכוללת דרישה לטיפול רפואי חינם בגין תוצאות הפגיעה והכרה בנכות המתלווה לה, אף היא כרוכה בוועדה רפואית, עמידה בהגדרת "תאונת עבודה" וסייגים נוספים.

גם במקרה שעניינו פשיטת רגל ופירוק תאגיד, במסגרתו פונה העובד אל המוסד לשם קבלת תשלום שכר העבודה ופיצויי הפיטורין שמעבידו נותר חייב לו - גם במקרה זה תשלום הגמלה תלוי בתנאי זכאות מוקדמת, עמידה בהוראות החוק והכרת המוסד בזכות.

עוד נדגים, כי בעניין הבטחת תשלום מזונות, מקום שהאישה והילדים אינם מקבלים תשלום מן החייב במזונות, קובע החוק כללים לגובה התשלום המושפע מקיומו של פסק דין או החלטה אחרת של בית משפט או בית דין מוסמך. אל אלה יש להוסיף את הבדיקה בעניין אופי נסיונות הגבייה מהחייב, תקופות הזכאות, שיעורי הקצבה ועוד.

מקרה מעניין הוא כאשר מוגשת תביעה לגמלה בגין פגיעה בתאונה (למעט תאונות עבודה או תאונות דרכים) ובעקבותיה אובדן כושר התפקוד. במקרה שכזה קובע החוק, כי לזכאי לא תשולם גמלה בגין האירוע במידה ומתקבלת קצבה אחרת בשל אובדן כושר העבודה או התפקוד, על פי תקנון של קרן ביטוח / קרן פנסיה / קופת גמל, חוזה עבודה או על פי כל חוק והסכם קיבוצי.

כמו כן, הזכאי לא יקבל גימלה עבור התקופה בה שהה במוסדות רפואיים, בשרות בצה"ל או במאסר. מכאן, שיש לשים לב לחריגים בטרם הגשת הבקשה.

המקרים אשר פורטו מעלה מדגימים, כי הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי או ערעור על קביעתו בדבר בקשה שהוגשה, אינה דבר של מה בכך. לראייה, מנגנוני הערעור והבדיקה מחדש המוענקים לאזרח במסגרת החוק, המעידים על כך. 

לסיכום נדגיש עניין נוסף החשוב לא פחות, במקרים מסויימים מונה החוק זכאות לקצבה, אף שהאזרח אינו מודע לכך, וראו לעניין זה קצבאות לנפגעיי גזזת, עירוי דם, פוליו ועוד.

המלצתנו היא, כי בהתנהלות מול גורמי המוסד לביטוח לאומי, בין אם היא בראשיתה ובין אם מדובר בהליך ערעור, ראוי להתייעץ עם עורך דין בתחום זה על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר למבקש.

לקבלת סיוע משפטי מיידי, לחץ כאן: יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורך דין נזיקין
נהיגה בשכרות
עורכי דין - הוצאה לפועל
גביית חובות
פתיחת חברה
רשלנות רפואית בלידה
לקוח מוגבל

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת