סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

פתיחת חברה בע"מ או עוסק מורשה?

שיקולים בעת פתיחת חברה

חושבים על לפתוח עסק ומתלבטים בין פתיחת חברה לבין פעילות כעוסק מורשה? במאמר זה ננסה לפרוט את מכלול השיקולים שיסייעו לכם להחליט - האם כדאי לכם להיות עוסקים מורשים, או לחילופין לפתוח חברה בע"מ. הבחירה שלכם בין האפשריות יכולה להשפיע רבות על עתיד העסק שפתחתם ואפילו על עתידכם האישי.

מיהו עוסק מורשה?

עוסק מורשה הינו אדם אשר הקים עסק, שעניינו פעילות חוקית, והוגדר כעוסק מורשה לפי המינהל לכל עוסק מורשה מספר עוסק מורשה. עוסק המרוויח מעל 67.555 חייב להירשם כעוסק מורשה (ולא יכול להירשם כעוסק פטור) כמו כן קיימים מקצועות מסוימים המחייבים רישום כעוסק מורשה ולא כעוסק פטור.

מהי חברה מסחרית בע"מ?

חברה בע"מ היא התאגדות של אדם או מספר אנשים לשם ביצוע פעילות עסקית בד"כ למטרות רווח, חברה בע"מ מנוהלת באמצעות מניות, והמחזיקים בהם נקראים גם בעלי מניות החברה, כאשר החברה חייבת חוב לפלוני, ניתן לגבות את החוב רק מהחברה, ולא ניתן לגבות את החוב מבעלי מניות החברה, זוהי מהות האישיות המשפטית הנפרדת הקיימת בחברה שכזו.

אם כך, מה עדיף, לפתוח חברה או לפעול כעוסק מורשה? התשובה, כמו התשובה לרוב השאלות המשפטיות בעולם היא - תלוי. ננסה להתייחס אל היתרונות והחסרונות העיקריים בכל בחירה.

אחראיות מוגבלת בחברה בע"מ

מבלי להתייחס לענייני מיסים מורכבים שיש לבחון לאור נתונים קונקרטיים, חברה בע"מ מאפשרת לבעליה ליהנות מיתרון משמעותי בשל אחריותם המוגבלת. כלומר, הכסף שקיים בחברה, הוא הכסף שיש עליו סיכון, כך אם החברה תצבור חובות ותקלע לקשיים כלכליים או אם יוגשו תביעות נגד החברה, לא ניתן יהיה לתבוע את בעלי המניות ולעקל את נכסיהם.

אם כך, כאשר אתם באים לבחון את כדאיות הבחירה יש לחשוב, כמה החברה מתכוונת להיות פעילה על חשבון הלוואות, כמה פעילות עסקית יש לה בדמות ספקים / עובדים. ככל שהסיכוי לתביעות עתידיות גדל, כך שיקול זה מכריע לטובת פתיחת חברה בע"מ.

לקריאה נוספת:
גביית חובות בהליך הוצאה לפועל
מהו הליך פירוק חברות?

משיכת כספים לכיסכם או השארתם בחשבון העסק

בבואכם לבחור בין האפשריות כדאי לחשוב עד כמה תרצו למשוך כספים אליכם לכיס או עד כמה תרצו להשאיר את הכספים בעסק לצורך התפתחותו, ככל שתרצו יותר להשאיר כספים בעסק, הבחירה הנכונה היא חברה בע"מ, שכן הכסף נשאר בחברה ומאפשר את הפיתוח שלה כישות משפטית עצמאית, ככל שתרצו למשוך לכיסכם את הכסף כל חודש, עדיף לבחור בעוסק מורשה שכן הפרוצדורה למשיכת כסף מחברה היא מורכבת יותר.

סחירות – מכירת מניות לשותפים או הנפקה

שאלת הסחירות היא שאלה שנותנת לחברה יתרון משמעותי על פני עוסק מורשה, חברה יכולה למכור אחוזים ממנה בדמות מניות, יכולה להנפיק עוד מניות לשם מכירתן אשר תניב כספים. על כן ככל שאתם רואים בפתיחת העסק עסק משפחתי אישי, אשר לא יכנסו בו שותפים, ולא תמכור חלקים ממנו עדיף לפתוח את העסק כעוסק מורשה, ככל שתרצה לסחור בעסק שלך להעבירו לשותפים ואולי ביום מן הימים לציבור כנסחר בבורסה, עדיפה האופציה של פתיחת חברה בע"מ.

עלויות תפעול העסק

עלויות תפעול חברה הם גדולות מאשר עלויות תפעול עוסק מורשה. הדבר מתבטא בהנהלת חשבונות יקרה יותר, בתשלום אגרה לרשם החברות לטובת פתיחת החברה ובתשלום שנתי של כ-1000 ₪ לרשם החברות.

על כן, ככל שמחזור העסקים של עסקך החדש צפוי להיות גדול יותר, המשמעות של נתוני התפעול היקרים יותר של החברה זניחים יותר. ככל שהעסק צפוי למחזור עסקים קטן יותר כך הנטייה היא ללכת על כיוון של עוסק מורשה.

הלוואות הניתנות על ידי בנקים או מלווים פרטיים

הלוואות לחברה יהיו בדרך כלל בעלות ריבית גבוהה יותר כתוצאה מהסיכון שנובע מאחריותם המוגבלת של בעלי המניות. מאידך, כאשר לחברה יש כסף היא תוכל להלוואת כספים לכם בתנאים משופרים, וכמו כן תוכלו להלוואת כספים לחברה.

סיוע של עורך דין בעת פתיחת חברה

הבחירה בין חברה בע"מ לעוסק מורשה היא בחירה לא פשוטה, לפני שאתם עושים את הבחירה הזאת שווה לאפיין את העסק שאתם הולכים להקים, מה כוונתכם בנוגע לעתידו לאור הפרמטרים לעיל, ולאחר שעשיתם כל זאת לגשת לפגישה עם עורכי דין לקבל חוות דעת לגבי הבחירה שכן היא יכולה להשפיע באופן מכריע על עתיד העסק שלכם.

שוקל לפתוח חברה? לסיוע משפטי מיידי, לחץ כאן

או צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת