סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עורך דין רשלנות רפואית - עורכי דין המתמחים בתחום

להלן נסקור בחיבור זה את יסודות עוולת הרשלנות, תוך התייחסות לענף הרשלנות הרפואית.

מהי רשלנות רפואית?

תביעות רשלנות רפואית נגרמות לרוב מטיפול/ניתוח כושל, אי אבחון בעייה או מחלה במועד ועוד. רשלנות רפואית הינה רשלנות אשר מתרחשת בתחום של טיפול רפואי, כגון בדיקה, ניתוח, לידה, טיפול כלשהו וכדומה.

עוולת הרשלנות מוגדרת בסעיף 35 לפקודת הנזיקין:

"עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות...או לא נקט מידת זהירות שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש...הרי זו התרשלות ..."

באמצעות עוולת הרשלנות הדין מעמיד רף של התנהלות של ומידות של אדם סביר ו/או רופא סביר ו/או ארגון רפואי סביר ו/או מוסד רפואי סביר. כאשר חריגה מתוך מתחם הסבירות יכולה לחייב את המפר ברשלנות.

לצורך חיוב נתבע בעילת רשלנות על התובע להראות כי התקיימו גם יחד ארבעה יסודות:

א. חובת זהירות – האם בכלל המפר חב חובת זהירות כלפי התובע הניזוק?

חובת הזהירות מכילה שני מרכיבים אשר שניהם חייבים להתקיים לצורך הפרת החובה:

  • חובת זהירות מושגית – בית המשפט בוחן האם סוג המזיקים שאליו שייך הנתבע חב חובת זהירות לסוג הניזוקים אשר אליהם שייך הניזוק. למשל, ידוע, כי קיימת חובת זהירות מושגית המוטלת על כל רופא כלפי מטופל שלו.
  • חובת זהירות קונקרטית – בחובה זו נבחן האם המזיק הנתבע חייב חובת זהירות לתובע בגין הנזק שאירע לתובע. הקביעה לעניין דבר קיומה של חובת הזהירות הקונקרטית של רופא למטופל תשתנה בהתאם לנסיבות המקרה. נקודת המוצא בתחום הרפואי כי יש להפעיל שיקול דעת לגבי איסוף מידע רפואי, אבחון, והמלצה או ההחלטה על טיפול רפואי ובסופו של דבר גם אופן הביצוע של הטיפול.

בתי המשפט בפסיקתם הכירו בחובת זהירות של רופא כלפי עובד שהופנה על ידי המעביד לבדיקה לצורך קבלה לעבודה. (ע"א 4025/91 צבי נ' קרול פ"ד נ(3) 784) וכן בחובת זהירות של רופא בבדיקה גנטית טרום הריון כלפי הילוד.

ב. היסוד ההתנהגות – ההתרשלות – ביסוד זה נבחנת התנהגותו של המזיק ונבחנת השאלה האם הנתבע נקט באמצעי זהירות סבירים ואשר מתחייבים מתוך הנסיבות בהן נפגע התובע.

לדוגמה, בית המשפט בחן האם בית חולים אחראי ברשלנות בפעולותיו למניעת התאבדות חולה אשר אושפז לאחר ניסיון התאבדות. בנסיבות של המקרה שהובא בפני בית המשפט התשובה היתה חיובית, היות ולא ננקטו אמצעי זהירות הנדרשים למניעת ההתאבדות.

ג. קיומו של נזק – נזק מוגדר בפקודת הנזיקין כאבדן חיים, אבדן נכס, נוחות, רווחה גופנית או שם טוב, או חיסור מהם, וכל אבדן או חיסור כיוצאים באלה;

התובע חייב להוכיח כי נגרם לו נזק לצורך גיבוש אחריות ברשלנות. כך למשל מום גנטי של יילוד הוכר כנזק שיכול לגרום פיצוי.

ד. קשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק – בית המשפט בוחן את הזיקה בין המעשה לבין הנזק ונדרש קשר סיבתי בין השניים כלומר יש להוכיח כי ההתרשלות היא שגרמה לנזק של התובע הנפגע. לדוגמה בית המשפט בחן האם אי ביצוע ניתוח קיסרי היא שגרמה למותו של עובר בלידה. בנסיבות שהובאו בפני בית המשפט נקבע כי המוות נגרם מגורם אחר, ולכן נשלל קיומו של היסוד בתביעה.

עורך דין רשלנות רפואית:

אדם אשר חושב כי בוצעה בו רשלנות רפואית ע"י מטפל, רצוי שיפנה, ללא דיחוי, לעורך דין העוסק ברשלנות רפואית על מנת שיעריך האם בוצעה רשלנות רפואית בטיפול וכן יעריך את סיכויי התביעה. היוועצות עם עורך דין הינה קריטית בנושאים הקשורים לרשלנות רפואית שכן נושא הרשלנות הרפואית הינו סבוך ומורכב הדורש טיפול מקצועי ברמה גבוהה מאוד. כן מומלץ, אף בטרם החיפוש והפניה לעו"ד רשלנות רפואית, לאסוף את כל החומר הרפואי שנעשה על מנת שעורך הדין יעריך נכונה את המקרה.

לסיכום, בתביעות מסוג רשלנות רפואית ועל מנת להוכיח את התביעה המזיק נדרש להראות כי המזיק חב חובת זהירות מושגית וקונקרטית, כי המזיק התרשל בהתנהגותו והפר את החובה, כי נגרם נזק לתובע וכי התנהגות המזיק היא שגרמה את הנזק, כלומר קשר סיבתי בין השניים.

אתר זה עוסק בצורה נרחבת בתחום הרשלנות הרפואית על גווניה הרבים וניתן למצוא בו מידע, מאמרים רבים, פסקי דין ועניינים משפטיים ורפואית בנושא הרשלנות הרפואית.

תביעות בגין טיפול רפואי רשלני הנן מורכבות ועלולות לארוך זמן רב וטומנות בחובן הוצאות בגין חוות דעת של מומחים רפואיים. אנו ממליצים להסתייע בייעוץ מקצועי של עורכי דין רשלנות רפואית בעלי ידע וניסיון עשיר בנושא אשר ילווה אתכם לאורך כל הדרך.

משרד עורכי דין דורה כהן וייצמן ושות' מציע ללוות אותך לאורך ההליכים הדורשים, החל ממתן יעוץ משפטי, דרך קבלת חוות דעת רפואית וכלה בייצוג משפטי מהדרגה הראשונה.

הערכה מיידית של סיכוי התביעה: חוות דעת משפטית ראשונית

סדר דין - עורכי דין ברשת יסייע לך למצוא עו"ד המתמחה בתביעות בגין: רשלנות רפואית

 

פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
רשלנות רפואית פיצויים
מימוש זכויות רפואיות
מידע על רשלנות רפואית

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת