סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

נזקי גוף - חישוב פיצויים

פיצויים על נזקי גוף – פגיעה ביכולת השתכרות

אם נגרמו לכם נזקי גוף עקב תאונת דרכים, תאונת עבודה או רשלנות רפואית, יתכן מאוד כי הנכם זכאים לפיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לכם. היקף הפיצוי לו הנכם זכאים נגזר מהיקף הנזק, שכולל בין השאר את הפגיעה ביכולת ההשתכרות של התובע.

נזקים גופניים שונים עלולים לפגוע בצורה ניכרת ביכולתו של התובע להמשיך ולעבוד באותה צורה בה עבד קודם לפגיעה. לעיתים מדובר במגבלות המאלצות אותו לעבור לתפקיד אחר או לצמצם את שעות עבודתו ולעיתים, במקרים של נזקי גוף חמורים העולים לכדי נכות קשה – לא יוכל הנפגע לעבוד כלל לשארית חייו.

נפגעי נזקי גוף זכאים לפיצוי כספי!
לחץ כאן לפנייה מיידית אל עורכי דין בתחום: יעוץ משפטי

הנוסחה לחישוב הפיצוי בגין אובדן כושר ההשתכרות עתידי במסגרת הנזקים הכללים הינו: אחוז הנכות התפקודית X גובה כושר ההשתכרות X שנות עבודה עד גיל פרישה X מקדם היוון.

מקדם היוון נועד למנוע מצב בו הניזוק המקבל במועד פסק הדין תשלום בעד נזק שטרם נתהווה (הפסד השתכרות עתידי, הוצאות טיפול בעתיד, עזרת צד שלישי ועוד) ויקבל פיצוי בשיעור גבוה הרבה יותר מהנזק העתידי אשר צפוי לו כתוצאה מפגיעתו.

מאחר ומטרת הפיצויים היא להיטיב את הנזק ולא יותר מזה, מקדם ההיוון בא להפחית מהסכום המלא של נזקי העתיד את רווחי ההשקעה האפשריים העומדים לרשות הניזוק - במידה וישקיע את כספי הפיצויים בהשקעה בטוחה הנושאת עימה רווחים.  

כיצד נקבע אחוז ההיוון בפיצויים על נזקי גוף

בתביעות פיצויים על נזקי גוף ופגיעה בכושר ההשתכרות, אחוז ההיוון נקבע על ידי בית המשפט באחת משתי דרכים. האחת נקראת הדרך "הפשוטה" לפיה נהגו בתי-המשפט להפחית, בצורת היוון, אחוז מסוים מסכום הפיצוי שנקבע על ידם ולרוב 2% לכל שנה של הקדמת התשלום.

היום רובם של השופטים עברו לשיטה מתוחכמת יותר של היוון הידועה כ"שיטה אקטוארית". השיטה מבוססת על נוסחאות מתמטיות ומחושבת על-פי אחוזי ריבית מהשקעה בטוחה של כספי הפיצויים מיום פסק-הדין. בשורה ארוכה של פסקי-דין נקבע שאחוז הריבית העונה לדרישה זאת הוא 5%.

לחץ לקריאה נוספת על תביעות נזקי גוף:
בשנת 1975 סטה לראשונה בית-המשפט מאחוז זה בפסק הדין הידוע כהלכת "זדה". שם נקבע כי במקרה שבו מנכים מסכום הפיצוי עבור הפסדי השתכרות בעתיד את הקצבאות המשתלמות לניזוק על-ידי המוסד לביטוח לאומי, יש להוון את הפיצויים באותו אחוז ריבית שבו מהוונות הקצבאות על-פי הדין.

השוואה זאת באחוזי הריבית באה כדי למנוע אי צדק שנוצר על-ידי היוון שונה של שני סכומים אלה, והואיל ובאותו זמן הורד אחוז היוון של גמלאות הביטוח הלאומי מ - 5% ל - 3%, הוחלט בעניין משפחת זדה שגם הפיצוי המגיע להם יהוון באחוז זהה.

למידע מדויק באשר לסכום הפיצוי שתוכלו לתבוע בגין נזקי גוף, מומלץ לפנות אל עורך דין העוסק בתחום זה ולקבל הערכה מקצועית בדבר סיכויי תביעתכם. עורכי דין בכירים בחטיבת הנזיקין של משרדנו ישמחו לעמוד לרשותכם, הן לצורך מתן יעוץ ראשוני והן לצורך ליווי וניהול מלא של תביעתכם.

לסיוע משפטי מיידי, ללא כל התחייבות מצידך, לחץ כאן: יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורך דין בכל תחום
גירושין ודיני משפחה
עורך דין פלילי
עורכי דין פשיטת רגל
הליך הוצאה לפועל
איחוד תיקים או פשיטת רגל?

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת