סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עורכי דין תאונות דרכים - נפגעת? פנה אל עורך דין

תאונות דרכים בישראל – מכת מדינה

עורכי דין העוסקים בנזיקין יוכלו לספר לך אודות מקרים של תאונות דרכים קשות, שבמהלן נפגעו ולעיתים גם בצורה קטלנית, אנשים כמוני וכמוך. לצערנו, במדינת ישראל נהרגים מאות בני אדם מדי שנה כתוצאה מפגיעות בכביש, כנהגים, נוסעים או הולכי רגל.

פורסמה כתבה על ילד ישראלי בן שמונה שאביו שכח אותו צף בים המלח. הילד נמצא בריא ושלם (מיובש ועייף במקצת) שש שעות מאוחר יותר. כולנו פוערים את הפה בהלם מוחלט, ותוהים איך אב יכול לנהוג ברשלנות כזאת כלפי בנו, ואיך היה חי עם עצמו אם משהו חלילה היה קורה לילד.

האמת הלא נוחה היא שכולנו נוהגים ברשלנות דומה עם חיינו, חיי ילדינו וחייהם של מאות אלפי הזרים הנוהגים איתנו על אותם הכבישים.

כאשר אתם עוברים ליד רכב הפוך לאחר תאונת דרכים, ואין שום נפגעים, האירוע הוא על אותו משקל של הילד הנשכח ששרד שש שעות בים המלח, ומישהו, בין אם הנהג עצמו או הנהג שממולו, נהג ברשלנות מסכנת חיים.

סטטיסטיקה כואבת - תאונות דרכים

כולנו מכירים את הסטטיסטיקה שבמדינת ישראל עד היום נהרגו יותר אנשים כתוצאה של תאונות דרכים מאשר בכל המלחמות ובפעולות הטרור גם יחד. למה המידע המבהיל הזה לא גורם לנו באופן קהילתי ואינדוידואלי לפעול יותר למען הפחתת התאונות?

הרי בסופו של דבר הימצאותם של נהגים אחראים יותר, מרוכזים יותר, חכמים יותר ורגועים יותר זה מה שיביא להפחתה במספר תאונות הדרכים. בחברה פלורליסטית כשלנו הפרט צריך לדאוג לעצמו ולשיפור יכולות הנהיגה ומנהגי הזהירות שלו אישית, אבל כשחוסר סבלנות וזילזול בנהגים אחרים הוא כמגפה בין יושבי ארץ ישראל האם לא הגיע הזמן להפעיל סנקציות של חינוך מחדש על העם הזה לטובתו האישית?

נכון לעכשיו שום מאמצים אמיתיים לא נעשו בכדי לשים סוף לתופעה הנוראית ורחבת ההיקף הזו. למעשה יש עדיין הרבה כבישים בעייתים בארץ שעוזרים ליצור תנאים "נוחים" לתאונות דרכים, כולל מפגעי דרך בכבישים שמישים כגון כביש ירושלים תל אביב.

כששת אלפים פצועים קשה מגיעים לבתי חולים מדי שנה, כתוצאה של תאונות דרכים, לפי סטטיסטיקות של שישה בתי חולים בארץ.

סטטיסטיקה מטרידה לא פחות היא שארבעים אחוז מהתאונות בארץ מערבות נהגים מקצועים כגון נהגי מוניות, אוטובוסים ונהגי משאיות אשר מהווים חמישה עשר אחוזים מהסטטיסטיקה.

חינוך מונע - מלחמה יעילה בתאונות דרכים

האם אין להסיק מסקנות בקשר לחינוך הנהגים המקצועיים ודאגה לכמות שעות העבודה בפועל שהם מבצעים?

גורם נוסף שמשטרת ישראל מציגה כאלמנט שולט בכמות תאונות דרכים בישראל הוא המהירות המופרזת. למעשה המהירות המופרזת הנאכפת בחוק גורמת לכשני אחוזים מתאונות הדרכים בלבד.

הבעיה החמורה יותר היא המהירות המופרזת ביחס לתנאי השטח. על כביש עירוני בו המהירות המותרת היא שישים קילומטר בשעה אך נמצא באיזור בית-ספר וילדים חוצים את הכביש, מהירות של שישים קמ"ש היא אמנם חוקית אך אינה אחראית תחת הנסיבות שבהן הנהג שולט על כל כך מעט ממה שקורה סביבו.

נסיעה בכביש בין עירוני שם המהירות המותרת היא בדרך כלל מאה קמ"ש, אך יש בעיות נראות לעין בכביש עצמו כגון בורות, היא עדיין חוקית, אך מבחינה לוגית מהווה בחירה מסוכנת מצד הנהג.

מהאספקט החוקי לא ניתן לאכוף מהירות "מופרזת" מסוג זה ואנו נותרים תלויים בתבונתם של אחינו לכביש. יש גם לציין שהרבה מהנהגים שנוהגים מעל המהירות המותרת על פי החוק עושים זאת בחופשיות ואף במהירויות של 140 קמ"ש ומעלה בכבישים עירוניים, לפעמים בעודם חולפים ללא בושה על פני ניידת משטרה.

על פי דו"ח שיינין, מדינת ישראל מודעת לחלוטין לבעיות בתחזוקת הכבישים והחינוך הציבורי בנושא הנהיגה ותפקידם בתאונות הדרכים. יש לקוות שנראה מאמצים אמיתיים מצד המדינה להגן על תושביה ולא נצטרך להסתפק בתשדירי השרות המורבידים של גלגל"צ כשומר הסף האחרון שלנו מפני תאונות דרכים בישראל.


אם נפגעת בתאונה ואתה זקוק לשירותיו של עורך דין העוסק בתחום, הגעת למקום הנכון. משרד עו"ד דורה כהן ויצמן ושות' מפעיל מחלקה גדולה העוסקת בדיני נזיקין ומעניקה טיפול צמוד לנפגעי תאונות דרכים. צוות המשרד ישמח להענות לפנייתך ולסייע ככל שניתן, בהגשת תביעה משפטית ו/או בכל בעיה אחרת.

בכל שאלה בנושא תאונות דרכים ניתן לפנות אלינו: יעוץ משפטי

קיראו עוד על: תאונות ופגיעות ילדים במסגרת חוק חינוך חובה


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורך דין
זכויות יוצרים באינטרנט
פרסום מאמרים
דיני עבודה
תעבורה
פוליגרף

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת