סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

בדיקת פוליגרף - חייבים לעשות?

פוליגרף – מכונה לחקר האמת

הפוליגרף הומצא בתחילת המאה העשרים בארצות הברית על ידי ויליאם מרסטון. בסיס פעולת מכונת הפוליגרף היא גילוי שינויים פיזיולוגיים (עלייה בלחץ הדם ושינוי קצב הלב) על ידי רישום השינויים כגרף פעילות. למכונת הפוליגרף בימינו שימושים בתחומים שונים, כאשר עיקר פעילותה היא בתחום חקירות פלילים, חקירות הונאה, בענף התעסוקה ובתחומים בין אישיים.

נתונים מחקריים מבוססים מראים כי אמינות השימוש בפוליגרף בקביעה אם הנחקר דובר אמת או שקר עומדת על כ- 80%.

הפוליגרף במערכת המשפטית

הפוליגרף אינו מהווה כלי בר תוקף להוכחת ראיות בהליך משפטי בישראל. יתרה מכך, במדינות מסוימות בעולם, אף נאסר על השימוש בו. בהתייחס לנתונים בסקירה הכללית, קביעה זו הגיונית בהחלט, כיוון שחקירת פוליגרף עלולה להטעות או לא לדייק אחת לכל חמישה מקרים.

עם זאת, במידה והצדדים מעוניינים בשימוש בפוליגרף כ "בורר", משמע, תוצאות הפוליגרף יקבעו את תוצאות המשפט בהסכמת שני הצדדים, יתקבל השימוש בפוליגרף בהליך זה.

פוליגרף בחקירה פלילית - משטרתית

מכונת הפוליגרף משמשת לעיתים קרובות בחקירות משטרתיות, למרות היותה בלתי קבילה בבית המשפט. השימוש במכונת פוליגרף במהלך חקירה משטרתית נועד בעיקר על מנת לשלול חשדות כנגד חשודים בעבירות כלשהן. במשטרת ישראל קיימות ארבעה מעבדות פוליגרף (במטה הארצי בירושלים, במרחב ירקון, בתחנת זבולון, ובתחנת באר שבע) בהן מערכות פוליגרף ממוחשבות.

במעבדות אלו מתבצעות כאלף בדיקות פוליגרף בשנה. בבדיקות אלו, נמצאים כ 70% דוברי אמת. כל בדיקות הפוליגרף במשטרת ישראל מתבצעות אך ורק בהסכמתו של הנחקר, ובאישורו בכתב.

פוליגרף בחקירות ביטוח

חברות ביטוח לעיתים קרובות דורשות מהמבוטח לחתום על אישור והסכמה לבדיקה במכשיר פוליגרף במקרה של תביעה. עם זאת, המפקח על הביטוח בישראל הורה כי סירובו של המבוטח להיחקר על ידי מכונת פוליגרף לא יפגע בזכויותיו לקבלת כספי הביטוח.

תקנות אלה, קובעות כי ההסכם על חקירה בפוליגרף לא יהווה חלק מפוליסת הביטוח אלא יהא הסכם נפרד, וישמש רק במקרים בהם קיים חשש סביר כי התביעה הנה תביעה כוזבת. כמו כן, יורשה הנבדק לבחור את מכון הפוליגרף בעצמו מתוך רשימה שיקבל מחברת הביטוח, והוצאות הבדיקה יחלו על החברה המבטחת.

פוליגרף בענף התעסוקה

בענף זה מתחלקות בדיקות הפוליגרף בשני אופנים: בדיקות טרום תעסוקתיות, המאפשרות למעסיק ווידוא קורות החיים של המועסק ואימות הצהרותיו, כמו כן במוסדות מסוימים אשר בהם קיים דגש על ביטחון ובטיחות, ישתמש המעסיק בפוליגרף בכדי לאמת עבר פלילי או שימוש בסמים וכדומה.

באופן אחר, משמש הפוליגרף את המעסיק לחקירות פנימיות בעסק, במקרי מעילה בכספים, גניבה או מצבים דומים. עם זאת, אין באפשרותו של המעסיק לחייב את העובד בבדיקה, ואילוץ העובד לבצע את הבדיקה תחת לחץ עלולה לסכן את המעסיק בתביעה משפטית.

פוליגרף בתחום הבין - אישי

משרדי חקירות רבים מציעים את שירותיהם בתחום הבין-אישי. המכונים מציעים מגוון שירותי חקירה כגון:
 
חקירות של בעלים החשודים על ידי נשותיהם בבגידה ולהיפך, חקירות כלכליות (אימות מידע לגבי נכסים או כספים), חקירות קניין רוחני (זיופים, זכויות יוצרים,גניבת רעיונות ופטנטים) ועוד.

יש לנקוט ביתר זהירות בעת בחירת מכון פוליגרף, היות ונושא הפוליגרף אינו בר רישוי במדינת ישראל, עובדה המאפשרת לכל אדם להכריז על עצמו כמומחה לפוליגרף.
 
מומלץ להשתמש במכון המאגד שירותים משפטיים וחקירות פרטיות ומאפשר חקירות פוליגרף כשירות נוסף למגוון שירותים משפטיים ושרותי חקירה.

בכל מקרה שבו אינך בטוח באשר לכדאיות הבדיקה במכונת אמת, עליך לפנות אל עורך דין מיומן, שיוכל לסייע ולהסביר לך את מעמדך המשפטי. פניה אל עורך דין, קודם לקבלת החלטה כלשהי, עשויה למנוע אי נעימות בהשמך הדרך.

לקבלת סיוע של עורך דין מקצועי לחץ כאן: יעוץ משפטי מיידי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין
תעבורה
דיני עבודה
זכויות יוצרים
עורכי דין הוצאה לפועל
פשיטת רגל
רשלנות רפואית

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת