סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית מוגדרת משפטית כמצב בו הצוות המטפל בעת הליך רפואי, הכולל כמובן אחיות אך גם טכנאים, אסיסטנטים ואף עובדי מנהלה, לא פעל על פי אמות המידה המקצועיות להן היינו מצפים מבעל מקצוע סביר. הווה אומר, כי אם נגרם נזק למטופל, ניתן להניח כי הנזק יכול היה להיות קטן יותר – או להימנע בכלל, לו הצוות המטפל היה פועל באופן האחראי, ומפעיל שיקול דעת כפי שניתן היה לצפות.

איכותו של טיפול רפואי סביר הינו יקבע על פי הערכת בית המשפט בהסתמך על עדויות וחוות דעת מומחים, וכן על פי תקדימים ונסיון משפטי קודם בנסיבות דומות.

במאמר זה נבחן את נושא הרשלנות הרפואית באופן ממוקד לגבי מקרים בהן היא מתרחשת בהקשר של ניתוח קיסרי. נענה על שאלות כגון – לאיזה נזק עשויה לגרום רשלנות רפואית בניתוח קיסרי? כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית בניתוח קיסרי? וגובה הפיצויים שנהוג לקבוע עבור מקרים כאלה?

רשלנות רפואית – במיוחד בעת לידה

מכל התביעות בגין רשלנות רפואית המתקבלות בארץ, בשל סיבות ואירועים שונים (לא כולם קשורים דווקא בניתוחים) כ-30% מהן מתייחסות לרשלנות רפואית בעת לידה. מדובר על מצבים שבהם היולדת או הוולד מקבלים טיפול כושל בעת הלידה או מייד אחריה.

לעיתים מדובר בבחירה של פרקטיקה רפואיות לא מתאימה למצב, באי עמידה בסטנדרטים הצפויים בחדר הלידה, בהפעלת שיקול דעת מוטעה במהלך ניתוח קיסרי ועוד. 

באופן כללי, כאשר הצוות המטפל ביולדת או בוולד (אחות, סניטר, רופא מרדים, רופא מיילד, או מי מבאי כוחו של בית החולים בעת הטיפול ביולדת, בעת הניתוח, בהכנה אליו או בהחלמה ממנו בזמן האשפוז) נוקט בפעולה שאינה עונה לקריטריונים של פעולת "המטפל הסביר" באותו זמן. אם עקב כך נגרם נזק כלשהוא ליולדת או לתינוקה – מדובר בעילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

דוגמאות לרשלנות רפואית בעת ניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בעת ניתוח קיסרי יכולה להתרחש במגוון נסיבות, הנה כמה מהנפוצות שבהן:

  • כשל בזיהוי בזמן של מצוקה עוברית או של מצוקה מצד היולדת במהלך ניתוח קיסרי.
  • כשל בקריאה או בהתייחסות הולמת לסימני המוניטור שבעת הניתוח נמצא מחובר לבטן האם ומספק אינדיקציה בנוגע למצבו של הוולד.
  • קבלת החלטות על בסיס פיענוח לא מיומן של בדיקות שהתבצעו במהלך הניתוח או של בדיקות שהתבצעו קודם לניתוח והובאו לידיעת הצוות המטפל.
  • התייחסות לא מספקת לממצאי בדיקות ממהלך ההריון (כאלה שהובאו לידיעת הצוות המטפל, רצוי בצירוף מסמך רפואי המתעד תוצאות של בדיקות).
  • המצאות צוות לא מספק או התנהלות לא מקצועית של הצוות המטפל במהלך הניתוח כלפי היולדת או התינוק הנולד, התרשלות בביצוע הניתוח עצמו, ועוד.

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית בניתוח קיסרי?

ניתן להוכיח שמדובר במצב של שיקול דעת מוטעה או פעילות לא סבירה של הצוות המטפל, בעזרת חוות דעת רפואית של מומחה שתצהיר זאת. אם יש חשש לרשלנות רפואית שגרמה לנזק במהלך ניתוח קיסרי וישנה כוונה לפעול במסגרת הליך משפטי כנגד הצוות המטפל, חשוב לשמור כל מסמך וכל ראיה בנושא זה כדי להציגם בבית המשפט. כמו כן, חשוב לגבות עדויות בסמוך לאחר הניתוח הקיסרי.

אמנם, התיישנות של תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, או בכל מיקרה של לידה, הינה מיקרה יוצא דופן, והתיישנות חלה על המקרה רק לאחר 25 שנים (7 שנים מיום שהגיע הילוד לבגרות מבחינה חוקית, על מנת שיוכל הוא עצמו לתבוע בגין רשלנות רפואית בלידה שלו עצמו, באם נגרם לו נזק בר הוכחה), אולם את העדויות, כמובן, כדאי לאסוף מבעוד מועד ומייד לאחר הניתוח הקיסרי, גם אם יישמרו ולא ייעשה בהם שימוש מייד לאחר הניתוח.

גובה הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית עשוי להיות גבוה מאד, וייקבע כמובן בהתאם לחומרת הנזק שנגרם לאם / לילוד. כך בפסק הדין בעניין עא 6948/02 פנטה אדנה, מולא מנדפראו נ’ מדינת ישראל, משרד הבריאות  נקבעו פיצויים בסך כ 2,400,000 שקלים. במקרה זה ניזוקה האם בלבד בפגיעה מוחית בלתי הפיכה שהותירה אותה זקוקה לסיעוד צמוד, לפחות למספר שעות ביממה, למשך יתרת חייה.

כברוב המיקרים של תביעה בגין רשלנות רפואית זו תתנהל כנגד חברת הביטוח שמבטחת את המוסד הרפואי ואת שלוחיו (הצוות המטפל) כנגד תביעות ממין זה. לחברות ביטוח כאלה מערך משפטי מיומן בעל ניסיון רב בהגנה והפחתת גובה פיצויים במקרים של רשלנות רפואית בכלל ולרוב גם במקרים של ניתוחים קיסריים.

מסיבות אלה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה המצוי בתחום על מנת להבטיח התמודדות מתאימה מול הנתבעים והשגת התוצאה הטובה ביותר, בין כתלי בית המשפט או בהסדר פיצויים ישירות עם הנתבעים. 

ליצירת קשר לקבלת סיוע משפטי ללא כל התחייבות מצידך, לחץ כאן: יעוץ משפטי
או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון:
1-800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין - רשלנות רפואית
תיעוד רפואי
זכויות חולה הנוטה למות
פשרה בתביעות רשלנות רפואית
רשלנות רפואית במעקב הריון ולידה
שיתוק מוחין
רשלנות רפואית של קופת חולים

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת