סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

שיתוק מוחין - רשלנות רפואית בלידה

מהו שיתוק מוחין?

שיתוק מוחין זוהי פגיעה נוירולוגית המתרחשת בעובר המביאה לנכות וטמונה בבעיות שהתרחשו או בעת הלידה או מעט לאחר הלידה. מחלה זו מביאה לשיתוק הגפיים וקשיים ביכולות המוטוריות. במקרים של רשלנות רפואית בלידה, או במעקב הריון, עלולים להיווצר נזקים חמורים מעין אלו.

תביעת רשלנות רפואית במקרים של שיתוק מוחין

לידת תינוק הוא האירוע הכי משמח עבור ההורים זוהי פסגת האושר שלהם. אולם לעיתים מתגלות בעיות בהתפתחות הילד ועולה החשש שהתינוק סובל מפגיעה מוחית כלשהי שתוצאותיו שיתוק מוחין.

שיתוק מוחין כמו גם פיגור שכלי יכולים להיות תוצאה של רשלנות רפואית בלידה או רשלנות במעקב הריון. אלה עלולים להיגרם כתוצאה מחוסר באספקת חמצן לעובר, אם במהלך ההיריון ואם במהלך הלידה עצמה.

רשלנות במהלך ההיריון או בלידה עלולה להיגרם מסיבות שונות: החל מבדיקות שלא פוענחו כראוי, טיפול או אי ביצוע בדיקה שהיה צורך לערוך אותה על מנת לגלות פגם רפואי מבעוד מועד ועד רשלנות רפואית במהלך הלידה כגון שיטת יילוד לא נכונה, אי נוכחות של הרופא המיילד בזמן המחייב את נוכחותו בחדר הלידה, אי הבחנה בזמן במצוקת העובר ועוד.

קבלת יעוץ משפטי במקרים של רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית בלידה או במעקב הריון, עוסקת בשני היבטים: הראשון הוא ניהול רשלני במעקב ההיריון או במהלך הלידה. היבט שני עוסק ברשלנות של אבחון מומים מולדים, שלו אובחנו בזמן יכלו ההורים להפסיק את ההריון ולא להביא לעולם ילוד שיסבול כל חייו ממומים קשים – מקרים אלו מכונים "הולדה בעוולה".

למעשה, תביעות בגין הולדה בעוולה הן תביעות נפוצות יחסית במסגרתן התובע מבקש פיצוי על נזק שנגרם לו כתוצאה מרשלנות של רופא. טענת התביעה היא שאילולא הרשלנות הרפואית, ההורים היו יודעים על המום במהלך ההיריון והיו שוקלים הפלה מוקדמת או הפסקת הריון שכן לא היו רוצים שתינוקם יסבול ממחלה קשה כגון שיתוק מוחין.

לפנייה אל משרד עורכי דין דורה כהן ויצמן ושות', לחץ כאן

או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833


משרד עורכי דין דורה כהן ויצמן מלווה נפגעי רשלנות רפואית בכל שלבי התביעה עד למיצוי זכויותיהם וקבלת פיצוי כספי הולם. אם נפגעת עקב טיפול רפואי רשלני, מומלץ לפנות בהקדם לקבלת יעוץ משפטי.

עו"ד יפנה בשם הנפגעים למוסדות הרפואיים וישיג את התיק הרפואי. בשלב הבא יועבר התיק הרפואי לרופא מומחה שיבחן את נסיבות המקרה על מנת לקבוע האם הייתה רשלנות רפואית.

בתביעת רשלנות רפואית יש 3 טענות עיקריות שיש לבסס:

  • הפרת חובת הזהירות על ידי הנתבע
  • קשר סיבתי בין הפרתה לבין היווצרות הנזק
  • היקף הנזק

במקרים מסוימים בהם לא ימצא התיק הרפואי או תיעוד רפואי, בית המפשט יעביר את נטל ההוכחה אל הנתבעים ועליהם תחול חובת ההוכחה כי לא הייתה רשלנות מצידם במהלך ההיריון והלידה.

התיישנות תביעות במקרים של שיתוק מוחין

התיישנות תביעות העוסקות ברשלנות רפואית הנה 7 שנים. במקרים של שיתוק מוחין מוגשות תביעות תחת השם רשלנות רפואית בלידה והילוד הוא התובע, אם כי לעיתים יתבעו גם הוריו פיצויים. את תביעת הילוד ניתן להגיש עד 7 שנים מיום הפיכתו לבגיר, כלומר, עד גיל 25.

יחד עם זאת, במקרים של שיתוק מוחין ישנם מקרים שבית המשפט יאשר להגיש תביעה בגיל מבוגר יותר, לדוגמא: כאשר התובע סובל מפיגור שכלי ולא מונה אפוטרופוס עבורו, עיכוב בהליך המשפטי  כגון עיכוב המצאת המסמכים הרפואיים מצד הנתבע ועוד.

תביעת רשלנות רפואית יכולה להתפרס לעיתים על פני  מספר שנים. על פי רוב הסכומים הם גבוהים במיוחד, בשל הנזקים המלווים את הילוד לשארית חייו. כאשר מדובר במקרים חמורים כגון שיתוק מוחין, נפגעת היכולת להשתכרות בעתיד, נגרם סבל וכאב, נדרשים טיפולים רפואיים יקרים ובחלק גדול מהמקרים התובע יסבול מתלות מוחלטת בעזרת הזולת.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת