סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד ותוצאותיה

כאשר נגרם נזק למטופל בגלל תפקוד לקוי של גורם כלשהו מן הצוות המטפל, רופא, אחיות / אחים, סייעים / סייעות, עובדי מנהלה, טכנאים או כל גורם אחר, קרוב לוודאי כי מדובר ברשלנות רפואית.

על התפקוד להיות לקוי ברמה כזו שאינו עומד באמת המידה שבית המשפט יקבע כי ניתן לצפות מבעל מקצוע סביר בתחום, או מה שנקרא בשפה המקצועית "מבחן הרופא הסביר".

בשל אופייה של מחלת הסרטן קיימת חשיבות רבה, לעיתים מכרעת, לאבחון מהיר ומדוייק כך שניתן יהיה להתחיל בטיפול מתאים מוקדם ככל שאפשר.

סוג הסרטן הנפוץ ביותר הוא סרטן השד. אחת מכל שמונה נשים בישראל צפויה לפתח את המחלה במהלך חייה, לרוב בגילאים של ביין 40 ל 50.

במאמר זה נעסוק בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן השד. נבחן את אחריותו של רופא המשפחה שהינו הגורם הראשון האמור לחשוד כי יש חשש לסרטן השד ולדאוג לביצוע הבדיקות המתחייבות לצורך הפרחת או אישוש הדבר.

כמו כן נפרט אילו בדיקות מבוצעות לשם הפללת גוש, שהתגלה בשד, כממאיר והאם אבחון מוטעה (גוש ממאיר כשפיר או להפך) יחשב לרשלנות רפואית.

נפגעת בגלל רשלנות רפואית? חייג/י חינם: 1-800-800-891

כמו כן נדגיש את החשיבות שבקבלת יעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית, בעל ניסיון בתביעות בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן ורצוי במקרים של סרטן השד ממש.

בואו לקרוא עוד על: רשלנות באבחון סרטן

החשיבות שבגילוי מוקדם של סרטן השד

לאבחון מהיר של סרטן השד חשיבות רבה. גילוי המחלה בשלביה הראשונים יעלה את הסיכוי לריפוי עד ל-90% . תחילת טיפול מאוחרת, בגלל בשל רשלנות רפואי באבחון, עשויה להיות הרת אסון ולהוביל למות החולה.

אחריותו של רופא המשפחה

רופא המשפחה או הגניקולוג יהיה ברוב המקרים הגורם הרפואי הראשון שייחשף לקיום חשד לסרטן השד. חשד ראשוני למחלה יעלה כאשר מתגלה גוש בשד.

הגוש מתגלה עלפי רוב על ידי האישה עצמה או על ידי רופא בבדיקה שגרתית. באחריותו של הרופא החושד בקיום סרטן השד להפנות מיד את האישה לבצע בדיקות, שיפורטו בהמשך, לשם קביעה אם מדובר בגוש שפיר שאינו מסכן את האישה או בגוש ממאיר מסוכן הדורש כריתה מידית של השד.

אם הרופא אינו נוהג באופן שבו, לדעת בית המשפט, היה נוהג רופא משפחה סביר ומפנה מיד את האישה לבדיקות שכאלה אין ספק כי מדובר ברשלנות רפואית באבחון סרטן השד.

במקרים רבים אכן פסק בית המשפט כי ההפניה לבדיקה כגון ממוגרפיה, עליהן נפרט בהמשך, נעשתה באיחור ולפיכך התרשל רופא המשפחה באבחון סרטן השד (למשל בתביעה אזרחית 3532/01 חזון רות נ' שירותי בריאות כללית).

הבדיקות לקביעה אם גוש שהתגלה הוא ממאיר

הבדיקה הראשונית לגילוי סרטן השד היא בדיקת הממוגרפיה. בבדיקה זו מצולם השד בצילום רנטגן. בדיקות משלימות לממוגרפיה הן בדיקת אולטראסאונד ו- MRI (הדמיה באמצעות תהודה מגנטית).

בכל מקרה של עיכוב בביצוע בדיקות מתבקשות אלה או ביצוע רשלני שלהן שהוביל לעיכוב בזיהוי המחלה מדובר ברשלנות רפואית באבחון סרטן השד.

אם תוצאות הבדיקות הראשוניות הנ"ל מחזקות את החשש כי מדובר בגוש ממאיר תבוצע בדיקת ביופסיה שתבטיח זיהוי של המחלה בוודאות הקרובה ל100%. לפיכך טעות בזיהוי לאחר בדיקת כזו נובעת כמעט תמיד מרשלנות בביצועה.  

פענוח שגוי של תוצאות בדיקה כרשלנות רפואית באבחון סרטן השד

בשל ההתקדמות הטכנולוגית צומצם משמעותית אחוז הטעויות בבדיקות השונות לאבחון גוש ממאיר בשד. בכל זאת מדי פעם מתרחשות טעויות. לא תמיד טעויות כאלה בפענוח תוצאות הבדיקה (בהנחה כי לא הייתה רשלנות בביצוע הבדיקה עצמה) יחשבו לרשלנות רפואית באבחון סרטן השד.

כדי להוכיח רשלנות רפואית באבחון סרטן השד יש צורך להראות לא רק כי הייתה רשלנות אלה גם כי נגרם נזק כתוצאה ממנה. רק יצוג של עורך דין הבקיא בתחום יבטיח הצגה נכונה של העובדות והשגת פיצוי הולם לנזק שנגרם לאישה בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן השד.

עורך דין מקצועי ידע לדאוג לקבלת חוות דעת מומחה המצביעה על מידת הנזק שנגרם וכי הייתה רשלנות באבחון שגרמה לנזק זה. כמו כן עו"ד ידע לבקש תיעוד רפואי של ההליכים הרפואיים ולנצל את היתרונות לתובעת במידה והנתבעים אינם מסוגלים להמציא תיעוד שכזה.

נפגעת בגלל רשלנות רפואית? חייג/י חינם: 1-800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

רשלנות בניתוח לייזר
פשרה בתביעות רשלנות רפואית
טיפול רשלני של רופא משפחה
תביעת רשלנות רפואית - כיצד?
נפגעת? תביעות פיצויים
זכויות החולה הנוטה למות

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת