סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

תביעת רשלנות רפואית - הסבר על ההליך

מהי תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעת נזיקין שתוגש במקרים בהם אדם סבור כי נגרם לו נזק עקב טיפול רפואי רשלני. על מנת שיכיר בית המשפט בזכותו לפיצוי כספי, יהיה עליו לבסס שלושה רכיבים עיקריים – קיומה של חובת זהירות של הגורם הרפואי כלפיו, הפרתה והיווצרות של נזק בעקבות הפרתה.

ראשית, כדאי להבין מהו טיפול רפואי ומיהו גורם רפואי. טיפול רפואי הנו כל טיפול לרבות פעולות שמטרתן אבחון, טיפול מונע, טיפול פסיכולוגי או סיעודי. גורם רפואי עשוי להיות רופא, רופא שיניים, אחות או אח, מתמחה, מיילד או מיילדת, פסיכולוג ולמעשה, כל בעל מקצוע שהוכר על ידי המנהל הכללי כמטפל בשירותי הבריאות.

קיימים מקרים רבים ושונים בגינם ניתן לתבוע: רשלנות בלידה, במעקב הריון, רשלנות בניתוח פלסטי, באבחון מחלות או גידולים, שיתוק מוחין ועוד.

טעויות נפוצות של נפגעי רשלנות רפואית

חשוב מאוד לפנות לקבלת יעוץ משפטי מיידי בכל מקרה בו קיים חשש או ספק בדבר טיב הטיפול הרפואי שניתן לכם. נפגעי רשלנות רפואית רבים עושים בתום לב טעויות שונות שבעתיד עלולות לפגוע בסיכויי תביעתם. הדוגמא הנפוצה ביותר לכך, היא פניות בכתב אל הנתבע מבלי שהתייעצו עם עורכי דין המתמחים בתחום רשלנות רפואית.

צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833

בפניותיהם מציינים הנפגעים את השתלשלות האירועים, את מהות הנזק ומבקשים פיצויים. הבעיה העיקרית בנקיטת צעדים מעין אלו, היא שהצד שמנגד לא יהסס להשתמש במכתבכם בעתיד, בבואו להחליש את טיעוניכם בתביעה. לנפגעים אין את הכלים המקצועיים לחקור את השתלשלות האירועים או לדעת את משמעותם המשפטית. אין להם גם את היכולת להעריך בצורה נכונה את היקף הנזק שנגרם להם.

גם פנייה בכתב ותלונה אל משרד הבריאות, אינה בהכרח משרתת את מטרותיכם ולעיתים אף תפגע בסיכויי תביעתכם. הסיבה לכך זהה, בסופו של דבר מדובר במסמך בו הנכם מתארים את השתלשלות האירועים ומהות הנזק, זאת, מבלי שיהיו בידכם הכלים להבין את משמעות הדברים או למדוד נכונה את היקף הנזק שנגרם לכם.

סיוע משפטי בניהול תביעת רשלנות רפואית

בפנייתכם אל עורך דין בעל ניסיון וידע בתחום רשלנות רפואית, הם ינחו וילוו אתכם בכל שלבי ההליך. בשלב הראשון יאסוף עורך הדין את כל הרישומים הרפואיים הנדרשים לבניית תיק התביעה ויפנה אל מומחה רפואי בתחום רלוונטי שייתן את חוות דעתו בדבר סיכויי התביעה, התנהלות הנתבעים והיקף הנזק שנגרם לכם.

מדובר בחלק קריטי בכל תביעה, לחוות דעת רפואית של מומחה בתחום רלוונטי משקל רב ובתי משפט נוהגים לייחס לה חשיבות הולמת. כדאי כי עורך הדין ידע לבחור את המומחה המתאים, גם מבחינת אמינותו והרקע המקצועי שלו (המשקל שיינתן לחוות הדעת תלוי במידה רבה בשני אלו) וגם מבחינת ממצאיו.

לעיתים מדובר במקרים של רשלנות רפואית אשר דעותיהם של מומחים שונים עשויות להיות שונות לגביהם. כדאי שעורכי הדין לצידכם ידעו לפנות אל המומחים המתאימים לצורך קבלת חוות דעת.

תביעת רשלנות רפואית – ההליך המשפטי

לאחר בניית תיק התביעה והגשת כתב התביעה, יתקבל כתב הגנה מטעם הנתבעים. בהמשך, במסגרת הליך קדם משפטי יערך הליך גילוי מסמכים ובחלק מן המקרים יימסרו שאלונים למי מהצדדים, לצורך גילוי עמדותיהם וקבלת מידע נוסף.

בהליך גילוי מסמכים יידרשו הצדדים לחשוף את כל המסמכים הרלוונטיים בהם יעשה שימוש במהלך התביעה, לרוב מדובר במסמכים המעידים על מצבו של הנפגע קודם לטיפול, טיב הטיפול הרפואי שקיבל, מצבו הרפואי והטיפולים להם נדרש לאחר מכן וחוות דעת רפואיות של מומחים בתחומים רלוונטיים.

לאחר מכן, רשאי בית משפט להציע לצדדים סכום פיצוי כפשרה, או להפנות אותם להליך גישור, שיתנהל במקביל להליך המשפטי ומטרתו לסייע לצדדים להתפשר ולחסוך בהוצאות המשפט. יצויין כי גם בהיעדר יוזמה מצד בית המשפט, בחלק גדול מין המקרים יתנהל משא ומתן בין עורכי הדין במטרה להגיע לפשרה.

הדיון המשפטי בתביעה

המשפט יתנהל בצורה של דיונים, כאשר כל אחד מהצדדים יוכל לטעון ולהשיב. במידת הצורך יוזמנו עדים, היכולים להעיד על נסיבות אירוע הרשלנות, השתלשלות העניינים, היווצרות הנזק וגם את המומחים הרפואיים שמסרו את חוות דעותיהם ניתן לחקור על דוכן העדים. במקרים של ספק עשוי בית המשפט שלא להסתפק בחוות הדעת שהוגשו על ידי הצדדים ולמנות מומחה מטעמו.

פיצויים בתביעות רשלנות רפואית

אם ישתכנע בית המשפט כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, יפנה לדון בשאלת גובה הפיצוי. סכום הפיצוי ייקבע בהתאם להיקף הנזק שנגרם לתובע ולעיתים ינוכו ממנו אחוזים בשל אשם תורם או מסיבות אחרות. ככלל, קיימים שני סוגים של נזקים – ממוניים ואלו שאינם ממוניים. תביעת רשלנות רפואית עשויה להניב לתובע פיצוי כספי בשתי דרכים, לעיתים יפסוק בית המשפט לטובת התובע סכום כספי שישולם לו בשלמותו ולעיתים בתשלומים קבועים אחת לתקופה מסוימת.

או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833

פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת