סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות בניתוח לייזר להסרת משקפיים

נזקים של ניתוח לייזר להסרת משקפיים - מתי זו רשלנות רפואית?

האפשרות להשתחרר מן הצורך במשקפיים קוסם לרבים ולכן מרגע שניתוחים למטרה זו התאפשרו טכנולוגית, בזכות התפתחות השימוש בלייזר לצרכים כירורגיים, והפכו נגישים לקהל הביקוש להם רק הולך וגובר. בתחילה העלות הגבוהה של הליך שכזה הרתיע רבים אך במשך הזמן המחירים ירדו בצורה דרמטית והביקוש זינק בהתאם.

כיום ההליך מוצע על ידי מוסדות רפואיים שונים, מרפאות, מכונים, בתי חולים, המתחרים ביניהם על נתח שוק.

בגלל הפופולאריות הגדולה והתחרות בשוק, המתוארים לעיל, הגופים המתחרים נוטים להציג את הניתוח להסרת משקפיים בלייזר כפשוט ובטוח. מובן שגופים אלה עושים כמיטב יכולתם לטשטש את הסיכונים והסיבוכים האפשריים הכרוכים בניתוח לייזר שכזה. המציאות, לצערנו, אינה כה פשוטה ונטולת סיבות לדאגה.

הסכנות הכרוכות בהליך להסרת משקפיים בלייזר

כפי שלכול טיפול רפואי כמעט, גם עבור לניתוח להסרת משקפיים בלייזר קיימים גורמי סיכון שלמי שאלה קיימים אצלם ההליך אינו מומלץ. למשל אנשים הסובלים מסוכרת, ממחלות עיניים שונות (כגון קטראקט, גלאוקומה ועוד), מי שלו קרנית בעובי נמוך במיוחד (מתחת לתחום הנורמה) ועוד.
הניסיון מראה שגם אצל מי שנמצא מתאים לגמרי להליך קורה שיש סיבוכים, כגון זיהום ברקמות שנותחו או סביבן. סיבוכים כאלה אף הובילו למצבים של אובדן הראייה.  

רשלנות רפואית והסכמה מודעת

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר הטיפול שניתן אינו עומד ברמה לה ניתן לצפות מבעל מקצוע סביר. רשלנות רפואית יכול שתבוצע על ידי המטפל עצמו או מי מאנשי הצוות (ואפילו, לעיתים, איש מנהלה).

רק אדם שניזוק מטיפול רפואי בגלל שזה ניתן ברמה שאינה עומדת באמת המידה הנ"ל יכול לפנות לדרוש קבלת פיצוי ואם לא יענה יוכל לתבוע פיצוי זה בתביעה נזיקית בבית המשפט. בשל טבעו של מקצוע הרפואה רבים המקרים של מטופלים שניזוקים אך לא בשל רשלנות ולכן אינם זכאים לפיצוי כלשהו.

מכיוון שניתוח להסרת משקפיים בלייזר מבוקש מסיבות נוחות ואינו כורח המציאות, ובשל התחרות על כיסם של לקוחות פוטנציאליים, מחמירים בתי המשפט בדרישות ממבצעי הניתוח. עליהם לבדוק היטב האם האדם המבקש לעבור ניתוח שכזה אצלם אכן מתאים (אינו נושא גורם סיכון), ואמת המידה הנדרשת  מבעל המקצוע הסביר תוערך כגבוהה יחסית לתחומים אחרים.

מכוח חוק זכויות החולה חלה חובה לידע את המטופל לגבי מספר נושאים הנוגעים לטיפול (מה הסיכונים, מה האלטרנטיבות, סיכויי ההצלחה וכו') כדי לאפשר לו להגיע ל"הסכמה מדעת".

בתי המשפט מחמירים בדרישה זו לתדרוך המבקשים לעבור ניתוח להסרת משקפיים בלייזר עד שיוכלו לקבל אותה הסכמה מודעת . למשל מידע הנמסר למטופל  ביום המועד שנקבע לטיפול עצמו יהיה חסר כל ערך מבחינת הגעה לאותה הסכמה מודעת. אי עמידה בדרישות אלה כבר תחשב כרשלנות רפואית אפילו הטיפול אחר כך היה למופת. כל זאת מפני שיתכן שאילו היה ניתן מידע מספיק ומדויק המטופל היה מחליט כלל לא לפנות להליך.

חוק זכויות החולה קובע כי על ה"הסכמה המדעת" להינתן בכתב. לכן מתבקש המטופל לחתום על טופס בו מפורטים גם נתונים כגון הסיכונים, הסיבוכים האפשריים והסיכוי שיתממשו. כבר נקבע כי החתמת המטופל על טופס ההסכמה ביום הטיפול, זמן קצר לפני ביצוע הניתוח, לא תחשב כקבלת אותה "הסכמה מודעת".

רוב תביעות הרשלנות הרפואית בעקבות ניתוח להסרת משקפיים בלייזר סובבות סביב עניין הבחינה של התאמת המטופל להליך או עניין תדרוך מספק של המטופל כדי לאפשר לו להגיע להסכמה מודעת.

הפיצויים הנפסקים במקרים אלה עשויים להיות גבוהים ביותר בגלל הפוטנציאל הגדול לנזק שיחשב חמור, לפגיעה בראיה יש משמעות תפקודית כבדה.

לסיוע מיידי על ידי עורכי דין בתחום רשלנות רפואית, לחץ כאן: יעוץ מקצועי של עורך דין


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

שיתוק מוחין
רשלנות רפואית בלידה
פיצויים על רשלנות רפואית
רשלנות באבחון סרטן

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת