סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות רפואית באבחון סרטן

אובדן סיכויי החלמה עקב רשלנות רפואית באבחון

למרבה הצער, לא כל חולי הסרטן זוכים לשמוע מרופאיהם את המילים: "האבחון בוצע בזמן, סיכויי ההחלמה שלך טובים מאוד". בחלק מהמקרים לא ניתן אבחון וטיפול רפואי במועד המתאים ומאחר ומדובר במחלה פרוגרסיבית וקטלנית – חולים רבים נותרים לעמוד מול שוקת שבורה או סיכוי קלוש לשקם את בריאותם. כמובן שלא בכל מקרה בו המחלה לא אובחנה בזמן מדובר ברשלנות רפואית, אך בכתבה זו, נתייחס לזכויותיהם של חולים במקרים בהם הסיבה לנזק היא רשלנותו של גורם רפואי.

כל גורם רפואי לו חלק בתהליך האבחון, החל מרופא המשפחה, דרך הרופא שמבצע בדיקות וכלה במומחה רפואי בתחום הרלוונטי – עלול להתרשל בעבודתי וכתוצאה מכל לגרום לעיכוב באבחון מחלת הסרטן או לאבחון שגוי.

אבחון סרטן ומחלות קשות

כאשר אדם מגלה תסמינים העלולים להעיד על מצב בריאותי לא תקין, אמור הרופא לחקור, לבדוק ולערוך רשימה של כל התסמינים והגורמים האפשריים לתסמינים הללו. במידת הצורך, עליו להפנות את המטופל לבדיקות הנדרשות או לרופאים מקצועיים בתחום הרלוונטי, על מנת להגיע לאבחון מדויק של מחלתו בהקדם האפשרי.

שלב עריכת הרשימה הזו, בשפה המקצועית, מכונה "אבחנה מבדלת". לאחר בדיקת כל הגורמים האפשריים ושלילת הגורמים שאינם מתאימים לתמונת המצב, על הרופא המאבחן לאתר את הגורם הנכון, זוהי מהותה של פעולת האבחון.

לחץ לקריאה נוספת:
תביעת רשלנות רפואית
פיצויים בגין רשלנות רפואית
מאמרים בנושא רשלנות רפואית

במקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן, לרוב הכשל נובע מחוסר תשומת לב ואי יחוס חשיבות לתסמינים שמגלה המטופל. כיום ניתן לבצע בדיקות ולגלות, במידה רבה של וודאות, האם המטופל סובל ממחלת הסרטן או לא. הבעיה מתחילה במקרים בהם יש סימנים האמורים לעורר חשש, אך הרופא מתרשל ולא מפנה את המטופל לבדיקות נוספות היכולות לשלול או לאשש את החשש למחלת סרטן.

חשיבותו של עיתוי האבחון

כאמור, מחלת הסרטן היא מחלה קשה ופרוגרסיבית, לעיתוי האבחון חשיבות מכרעת והשלכות רשלנות רפואית באבחון סרטןקריטיות על סיכויי ההחלמה של החולה. כאשר גידולים סרטניים מאובחנים בזמן, לפני ששלחו גרורות לאיברים נוספים בגוף, סיכויי ההחלמה גבוהים בהרבה מהסיכויים בשלבים פרוגרסיביים יותר של המחלה.

יתרה מכך, גם אם האבחון ניתן מאוחר אך המטופל החלים למרות שהשלב בו ניתן לו טיפול היה שלב מתקדם יחסית, ישנם נזקים הנובעים מהטיפול עצמו שאילולא היה עיכוב באבחון, החולה לא היה נאלץ לסבול מהם. כך לדוגמא, בשלבים פרוגרסיביים של המחלה עלולות להידרש הקרנות חזקות יותר או ניתוחים קשים יותר מאלו שהיו נדרשים אם היה ניתן האבחון בזמן.

תביעות רשלנות רפואית במקרים של אבחון שגוי או מאוחר

כשם שבמקרים בהם ניתן לחולים טיפול רפואי רשלני הגורם לנזק – זכותם לתבוע פיצוי כספי, כך גם במקרים בהם עקב רשלנות רפואית באבחון נמנע מהחולה טיפול רפואי ומניעתו גורמת לנזקים – ניתן לתבוע פיצויים.

בתביעת רשלנות רפואית על התובע לבסס 3 טענות עיקריות:

  • הפרה של חובת הזהירות בה חב גורם רפואי כלפי המטופלים על ידו
  • טיעונים הנוגעים להיווצרות הנזק והיקפו
  • קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות, לבין היווצרות הנזק

בכל מקרה של אבחון מאוחר, כדאי לפנות אל עורכי דין בעלי ידע וניסיון בתחום הנזיקין ובפרט בניהול תביעות רשלנות רפואית. מטבע הדברים, ברוב המקרים רופאיכם לא יודו מיוזמתם כי ניתן היה לאבחן את המחלה בשלב מוקדם יותר, אך עורך דין מטעמכם ידאג לאסוף את כל התיעוד והרישומים הרפואיים, לפנות למומחה בתחום רלוונטי ולבדוק את התנהלותו של הצוות הרפואי. במקרים בהם אכן אירעה רשלנות באבחון, תוכלו לתבוע פיצוי כספי עבור הנזק שנגרם לכם.

 צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת