סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות רפואית של רופא משפחה

טיפול רפואי רשלני על ידי רופא משפחה

מה מאפיין מקרים של רשלנות רופא משפחה ממקרים של רשלנות רפואית מתחום אחר? רופא משפחה, הוא איש אמון, הוא האדם שמכיר את גופנו הכי טוב, מלבד אנחנו עצמנו ועל כן, מצופה מרופא המשפחה, להשתמש בידע שלו ובתיק הרפואי שלנו הפרוס בפניו בכדי להגיע למסקנות רפואיות נכונות.

כך כאשר מבצעים בדיקות שלכאורה הם תקינות אך ביחס לכל בדיקות העבר הם שונות, במקום בו רופא רגיל יסיק כי מדובר בדבר של מה בכך, מצופה מרופא משפחה המכיר את ההיסטוריה לנהוג אחרת כדברי בימה"ש באחת הפרשות:

"רופא המשפחה, נדרש, להבנה בתחום רחב של מחלות והוא הראשון בשרשרת המטפלים, האבחון נעשה בשיטת האלימינציה - שלילת אבחנות שכיחות וידועות בשלב הראשון, ובדיקת קיומן של מחלות נדירות בשלב השני. כל אלו מעמידים בפני רופא המשפחה בקופת החולים רף מומחיות שונה מהסטנדרט הנדרש ממומחה בבית החולים, או במרפאת מומחים בנוגע למחלה בתחום מומחיותם. (959/00 אבילפזוב סמירה נ' קופ"ח של ההסתדרות הכללית, תק-מח 2004(3)  עמ' 2476).

דוגמאות לרשלנות של רופא משפחה:

דוגמאות לרשלנות רפואית של רופאי משפחה קיימות למכביר, למשל אדם שהגיע לרופא משפחה עם כאבים בחזה ולא הופנה לבדיקת א.ק.ג קיבל פיצוי בגין רשלנות, כמו כן מטופלים שהגיעו בשל כאבים ולא פונו לבדיקת PSA או שהופנו לבדיקה לאחר זמן ממושך או אפילו שלא התריעו בפניהם את סכנות תוצאות הבדיקה אותם עברו ולבסוף אובחנו כחולים בסרטן הערמונית, גם כן קיבלו פיצוי עבור רשלנות רפואית.

האם לעומס על מערכת הבריאות יש השפעה על סיכויי התביעה?

כמובן, על הרופא לשקול את הסיכון למחלה מסוימת אל מול עלות הבדיקה והעומס שהדבר יצור על ביה"ח, מתוך איזון זה עליו לבחור בדרך הפעולה הנכונה ביותר, וגם אם טעה – כאשר טעות זו נופלת בגדרה של טעות סבירה לא בטוח שהדבר מהווה רשלנות (ראה לדוגמא דברי כב' השופטת דליה דורנר - בע"א 434/94 שי ברמן קטינה נ' מור - מכון למידע רפואי בע"מ, פ"ד נ"א(4) 205).

האם לאור כך ומכוח עומס רופא רשאי לסרב לטפל בפציינט?

כאשר מדובר בטיפול רפואי דחוף הרופא חייב לקבל לטיפולו את הפציינט (כך גם נפסק לדוגמא בפס"ד- תא 7513/05 ד. מ. (קטינה) נ' בית חולים הסהר האדום) אך גם כאשר אין מדובר בטיפול רשלנות רפואית של רופא משפחהרפואי דחוף מצופה מהמוסד להסביר למטופל מדוע הוא איננו מתקבל לטיפול ומה האפשרויות העומדות בפניו.

מה לגבי מקרים בהם בית החולים / קופ"ח טוענים למחסור בכוח אדם? נראה שלאור פסק הדין לעיל, טענה זו אינה רלוונטית, ויש לעמוד בסטנדרט של ביה"ח סביר במהירות הבדיקה המבוצעת ובצורך המתעורר לבצע אותה.

טיפול רשלני אצל רופא משפחה - מה הדין?

היום כאשר עומס רב מוטל על בתי החולים לעיתים טיפול רפואי יכול לקחת זמן ממושך, על כן על רופא המשפחה להיות קשוב למטופל שלו ועל סמך הכרתו עמו לקבוע לו את מועד הבדיקות ואת הדחיפות שבהן, בכל מקום שבו הרופא סטה מגבולות הסביר, וביצע טעות שרופא משפחה אחר המכיר את הפציינט לא היה מבצע – הוא התרשל כלפי המטופל שלו וניתן לתבוע  בגין רשלנות רפואית.

כאשר אתם חושבים שנעשה לכם עוול במערכת הרפואה על ידי רופא המשפחה שלכם, חשוב לפנות אל עורכי דין בתחום רשלנות רפואית, המכירים מקרים דומים למקרה שארע לכם. עו"ד מקצועי בתחום זה, יעניק לכם סיוע ויעוץ בדבר סיכויי הצלחת התביעה והפיצוי הצפוי כתוצאה מהצלחתה. לאור דעתו והמלצתו יהיה לכם קל בהרבה להחליט האם לגשת להליך של תביעת פיצויים בערכאות או לא.

לחץ לקריאה נוספת: מאמרים בנושא רשלנות רפואית 

צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת