סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עונש מאסר בגין אי תשלום מזונות

תשלום מזונות הינו חובה המוטלת על פי רוב על אבי הילד, אשר חייב בכלכלת ילדו עד הגיעו לגיל בגרות. תשלום מזונות הינו תשלום חודשי העומד כנגד הוצאות על רווחת הילד, השכלתו, בריאותו, וכולי. כאשר ישנו קושי לגבות את דמי המזונות שנקבעו, מעמידה המערכת המשפטית כלים שונים לטובת גביית המזונות.

לפי החוק, אי תשלום מזונות שנקבעו יכול להיפתר בהתראה לחייב, אך עלול להסתיים אף במאסר. במאמר זה נסקור את נושא אי תשלום מזונות, ונענה על שאלות כגון - מתי ניתן להגיש בקשה לעונש מאסר עקב אי תשלום מזונות?

מהם ההליכים המשפטיים הננקטים נגד אדם שמוטלת עליו החובה לשלם מזונות? מי הם הגופים המטפלים במקרים של אי תשלום מזונות? ועוד.

לסיוע משפטי מיידי בתחום דיני משפחה, לחץ כאן: יעוץ משפטי
או צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון:
1-800-800-891

מתי ולמי יש לפנות במקרה של אי תשלום מזונות?

מאסר בגין אי תשלום חוב מזונותבמקרים בהם אדם החייב בתשלום מזונות אינו משלם כלל או שאינו משלם את הסכום המלא שנקבע (במסגרת ההליך המשפטי לצורך גירושין) שעליו לשלם, יכול האדם שאינו מקבל את התשלום לבקש לפתוח בפעולות משפטיות כנגד בעל החוב.

הגופים שלהם מגישים את הבקשה הם המוסד לביטוח לאומי או לשכת ההוצאה לפועל בהתאם למצב. למוסד לביטוח לאומי יכול לפנות רק מי שהינו בעל זכות לקבל את תשלום המזונות מהמוסד. המוסד לביטוח לאומי מחליט למי מגיעה זכות זו לפי הנהלים הקבועים במוסד עצמו. אנשים שאינם בעלי זכות כזו, צריכים לפנות ללשכת ההוצאה לפועל.

הוצאת צו מאסר כנגד אדם החייב דמי מזונות

לפי החוק ניתן לפעול כנגד אדם בעל חוב מזונות באמצעות הוצאה לפועל. לפני ביצוע הלכה למעשה של פקודה למאסרו של אדם החייב דמי מזונות, תוציא לשכת ההוצאה לפועל אזהרה שתישלח לחייב לפני הבאתו למאסר בעקבות אי תשלום מזונות.

האזהרה באה על מנת להביא לידיעתו על הצעד המשפטי שננקט נגדו ותצורף לה תלוש המציג את סכום החוב. כדי שימשיך ההליך של ביצוע צו המאסר יש צורך באישור של החייב כי קיבל את האזהרה.

עם קבלת הנמען את האזהרה על אי תשלום מזונות מצידו, יכול לבקש מהוצאה לפועל לדחות את החלטתם ובו-זמנית לטעון נגד פסק הדין בבית משפט העוסק בנושא חוב מזונות ובכך לדחות את הפרוצדורה עד להחלטת בית המשפט.

מהו פרק הזמן של אי-תשלום מזונות שלאחריו ניתן לקבוע עונש מאסר?

פרק הזמן של אי-תשלום מזונות שלאחריו ניתן לקבוע עונש מאסר הוא כשלושה שבועות מהרגע שהחייב מאשר את קבלת האזהרה. המאסר יתבצע אך ורק בתנאי שהחייב לא הגיש להוצאה לפועל בקשה שלפיה שילם את חוב המזונות או בקשה בה הוא מנמק את הסיבות לאי הסכמתו לשלם את חוב המזונות במלואו / בחלקו.

עונש מאסר בעקבות אי תשלום מזונות

התקופה המוגדרת למאסר בעקבות חוב מזונות היא בין שלושה שבועות לחודש. מרגע הוצאת צו מאסר נגד בעל החוב ניתן לאסור אותו גם עד שלושה חודשים לאחר הוצאת הצו.

במידה ולא ניתן לאסור את בעל החוב בזמן שהוצאה פקודה למאסרו (לא ניתן למצוא אותו, הוא לא נמצא בארץ או שהוא משרת בצבא)  ניתן לאסור אותו עד שלושה חודשים מהרגע שקיימת האפשרות להפוך את מאסרו לבר-ביצוע.

חשוב לציין כי בידי ההוצאה לפועל כלים נוספים לסייע בגביית חוב מזונות כגון כינוס נכסים- ישנה אפשרות להשתלט על נכסיו של בעל החוב, או עיכוב יציאה מן הארץ - היה ומוצאים שקיימת אפשרות שבעל החוב יברח מהארץ מבלי לשלם את חוב המזונות, ניתן למנוע ממנו לנסוע לחו"ל עד שחובו יפרע.

לאור האפשרויות השונות העומדות הן בפני מי שרובץ עליו חוב בגין דמי מזונות שלא שילם והן בפני מי שלא קיבל תשלומי מזונות המגיעים לו קיימת חשיבות לדאוג לייעוץ וייצוג משפטי מידי עורך דין המצוי בתחום.

טיפול מקצועי של עורך דין מנוסה יבטיח עבור מבקש פירעון החוב כי ימוצו כל הדרכים להשגת הכספים המגיעים לו, כולל השימוש בצו מאסר ואף הבאה להפעלתו ממש. מנגד יוכל עורך דין כזה לייצג נאמנה את ענייניו של החייב ולאפשר לו להגיע להסדרי תשלום ואחרים כך שלא יוצא/יופעל כנגדו צו מאסר.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
הסכם ממון
אימוץ פתוח או אימוץ סגור?
פירוק שיתוף מקרקעין
הליך גירושין
הליך גישור
הסכם שלום בית
משמורת ילדים

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת