סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

מהו הליך גירושין?

כיצד מתנהל הליך גירושין?

הליך גירושין, הינו הליך המעורר בתוכו שאלות וסוגיות בתחומים רבים – החל מתחום המשפט כמובן מאליו, וכלה בתחום הפסיכולוגי – הנפשי, כפועל יוצא. זאת, בייחוד כאשר במסגרת ההליך יש לדון בסוגיות משמורת ילדים, מזונות ילדים וכדומה. בעת בחירת משרד עורכי דין שילווה אתכם לאורך הליך גירושין, חשוב לוודא כי תזכו לליווי מקצועי בכל האספקטים של ההליך.

לא אחת, הקשר בין בני זוג מסוכסכים הופך להיות מעורער, כל מעשה וכל מחדל ביניהם מעוררים חיכוך וגורמים לבית להפוך לשדה קרב, בו כל צד נלחם את מלחמת ההישרדות הפרטית שלו. נאמר פעם שמלחמה היא ההמשך של דיפלומטיה בדרכים אחרות. כך ניתן לאפיין הליך גירושין המהווה למעשה את המשך הנישואין בדרכים אחרות.

הליך גירושין בבית דין רבני, או בית משפט לענייני משפחה?

דיני משפחה מחלקים את הנושאים הקשורים לקשר הנישואין (או גירושין) בין שתי ערכאות השיפוט הקיימות – בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה. על פי החוק, ענייני נישואין וגירושין של יהודים בישראל (אזרחים או תושבים) יהיו בשיפוטם הייחודי של בתי הדין הרבניים.

נישואין וגירושין של יהודים ייערכו בישראל על פי דין תורה. הווה אומר, לבית הדין הרבני מסורה הסמכות הייחודית לדון בנושא הגירושין של יהודים. בית המשפט לענייני משפחה הוקם כדי לרכז את כל הסכסוכים בנושאי משפחה בבית משפט
אחד. למעט הגירושין עצמם, נושא המסור בלעדית כאמור לבית הדין הרבני.

לקבלת סיוע משפטי מקצועי בתחום גירושין לחץ כאן

ליצירת קשר מיידי, ניתן לפנות אל נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833

יתרון בולט בבית משפט לענייני משפחה הוא בכך שאינו כפוף לסדרי הדין והראיות, כך שהוא יכול במקרים רבים לפעול בגמישות רבה יותר מאשר בתי משפט אזרחיים אחרים, בהם הגישה המשפטית הסטנדרטית שולטת, ולהפעיל שיקול דעת בהתאם לטובת העניין העומד לפניו.

הליך גירושין – סמכויות בית הדין הרבני 

עם זאת וחרף הקמת בתי המשפט לענייני משפחה, החוק קובע כי כאשר הוגשה לבית דין רבני תביעת גירושין בין יהודים, אם על ידי האשה ואם על ידי האיש, יהא לבית דין רבני שיפוט ייחודי בכל עניין הכרוך בתביעת הגירושין, לרבות מזונות אישה, או מזונות קטינים. הווה אומר, בית הדין רשאי לדון גם  בנושאים "הכרוכים" בתביעת הגירושין.

בתי המשפט פרשו רבות את נושא הכריכה ודנו בנושאים המותרים לכריכה ובאילו תנאים תתבצע כריכה זו, אם בכלל. במקרה של כריכת מזונות ילדים ברבני, פסק בית המשפט העליון, כי כריכה כזו אינה שוללת מהילדים את הזכות לתבוע מזונות מאביהם בבית המשפט האזרחי (בית המשפט לענייני משפחה), היינו, הגם שלבית הדין הרבני ישנה סמכות לדון בנושא מזונות הילדים, נדרשת הלכה למעשה הסכמת האישה (שהינה האפוטרופסית של הילדים בדרך כלל).

הגשת תביעה מאוחרת למזונות ילדים, בבית משפט אזרחי, על ידי האישה מטעם הילדים, מצביעה על אי הסכמה. קביעת מזונות ילדים לעולם אינה סופית, בייחוד לאור העובדה כי נסיבות חייהם של ילדים עשויות להשתנות וסכום המזונות שהספיק בכדי להסב להם רמת חיים נאותה, עלול לא להספיק בנסיבות החדשות.

תביעות רכוש במסגרת הליך גירושין

לגבי תביעת רכוש בבית הדין הרבני - הכלל הינו כי בית הדין הרבני יקנה לעצמו סמכות לדון בתביעה רכושית שהגיש אדם כנגד בן זוגו, רק במקרה שכרך את התביעה הרכושית לתביעה למתן גט בכנות וכדין. תחום דיני משפחה וגירושין בפרט, הנו תחום מורכב ולכל צעד שיבצע צד בהליך השלכות רבות על מצבו בתום ההליך. לאור האמור, מומלץ כי עורכי דין שייצגו אתכם יהיו בעלי ניסיון וידע רב בתחום.

הליך גירושין – מירוץ הסמכויות

"מירוץ הסמכויות" בין בתי המשפט האזרחיים ובתי הדין הרבניים בנושאים שבסמכותם המקבילה אינו סוגיה חדשה במשפטנו. אחד מבני הזוג היריבים חותר להגיע אל בית הדין הרבני, השני אל בית משפט לענייני משפחה. כל אחד מהם מבקש להשיג את השני ולזכות – כך הוא מאמין – ביתרון. בחינת השאלה באיזו ערכאה שיפוטית יש לבחור, כאשר החוק אינו קובע זאת בבירור ו/או מותיר זאת לשיקול דעת, מחייבת פנייה לקבלת יעוץ משפטי איכותי ומקצועי.

ככלל, במקרה בו אדם עומד בפני פתיחת הליך גירושין, הכולל בחובו פירוק התא המשפחתי ופירוק רכושו, דבר אשר מטבעו ישפיע על כל מהלך חייו – מומלץ ביותר להיות מיוצג על ידי עורך דין המתמחה בתחום זה.


ליצירת קשר מיידי, ניתן לפנות אל נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת