סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

משמורת ילדים - החזקת ילדים, חזקת הגיל הרך

מידע על הסדרי החזקת ילדים

תהליך גירושין הוא תהליך מורכב ועדין אשר יוצר אצל המשפחה המתפרקת מקורות רבים לסכסוכים ואי הסכמות. אי הסכמות אלו מתבטאות בפרטי הסכם הגרושין, הן בחלוקת הרכוש והנכסים אשר צברו בני הזוג בשנות נישואיהם, ובהיבטים אחרים. הנושא הכאוב והמורכב ביותר בתהליך הגירושין הוא קביעת משמורת ילדים.

יישוב מחלוקות הנוגעות אל חזקת ילדים והסדרי ראייה, מחייב את ההורים בשיקול דעת רב ובהקפדה על צמצום הנזקים אשר נגרמים לילדים כתוצאה מפירוק התא המשפחתי והשינוי המהותי אשר נגרם וייגרם לילדים בשגרת חייהם.

במאמר זה, נסקור את האפשרויות השונות אשר עומדות בפני זוג בהליך גירושין, מה הן המחויבויותמשמורת ילדים - החזקת ילדים, חזקת הגיל הרך שיש לבני הזוג כלפי ילדיהם, מי הוא בן הזוג אשר על פי חוק יקבל משמורת ילדים והאם אכן החוק הוא זה אשר יקבע זאת?

כיצד מקובל לקבוע הסדר החזקת ילדים בין בני הזוג ואיך יוכלו עורכי דין המתמצאים בענייני משפחה לסייע לכם בקביעת הסדר שכזה, אשר ימנע מכם את הסכסוכים ואי נעימויות וכמובן בסופו של דבר ישמש עוגן ליציבות בחייה החדשים של המשפחה בכלל ושל הילדים הפרט.

חוק חזקת הגיל הרך

עקרונותיו הבסיסיים של חוק חזקת הגיל הרך קובעים כי ילד מתחת לגיל 6 יעבור אוטומטית במסגרת הליך גירושין למשמורתה של האם, אם וכאשר אין בני הזוג מגיעים להבנה ואינם מצליחים לגבש הסכם גירושין אשר יכלול את נושא המשמורת על הילדים והסדרי ראייה נאותים.

להלן הסברים בנושא הסדרי ראייה

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833

חוק זה ניתן לשינוי או לביטול, אם וכאשר הוכח כי האם אינה כשירה ונעדרת מסוגלות הורית לגידול ילדיה, ולא תוכל לדאוג לצרכיו של הילד. לדוגמא כאשר האם לוקה במחלת נפש כלשהיא, או אם הוכח באופן חד משמעי כי האב הוא בעל מסוגלות הורית גבוהה יותר, ומשמורת הילד אצל האב תביא תועלת רבה יותר באופן ברור ומשמעותי בשהייה אצלו, או כאשר ישנה הסכמה בין הזוג כי הילד יגדל אצל האב ועליו תוטל משמורתו בהסכם גירושין מוסדר.

לאחרונה, מתנהלים מאבקים בין ארגוני גברים לבין ארגונים פמיניסטיים, כאשר האבות קוראים לביטול חוק זה בטענה כי הוא מהווה הפרה של זכויות היסוד של הגברים, וכי הגבר המודרני הוא בעל יכולות אשר לא פוחתות מיכולותיהן של הנשים בנושא גידול ילדים, ואין זה מן ההכרח כי שהותו של הילד אצל אמו, ללא קשר למצבה הסוציואקונומי ולבריאותה, יטיב עם הילד מול האפשרות כי המשמורת תוטל על האב.

הטענה העיקרית שעולה כנגד טיעונים אלו, היא כי המניעים העיקריים בפעולותיהם כנגד החוק ולביטולו הם מניעים כלכליים. כלומר, נטען כי מתנגדי החוק מתקוממים נגדו מתוך ניסיון להתחמק מתשלומי מזונות ילדים.

הסדרי ראייה

הסכם גירושין אשר ייערך על ידי עורכי דין ויאושר על ידי בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה, מחייב התייחסות להסדרי הראייה של בן הזוג הלא משמורן עם הילדים. חשוב לציין כי ככל שהסדרי הראייה יהיו מקובעים יותר ובתדירות הרצויה, ובהקפדה על לוחות הזמנים הנכונים, כן ייטב לילדים.

הסדרי הראייה המקובלים הם שני ביקורים בשבוע אצל בן הזוג הלא משמורן, למספר שעות, כאשר מדי פעם מקובל לאפשר לינה אצל בן הזוג. סופי שבוע, שבתות וחגים לסירוגין בין בני הזוג, ותוך שיתוף פעולה בין הצדדים יחולקו הימים במהלך החופש הגדול.

התערבות בית משפט – טובת הילד

היה ובני הזוג אינם מצליחים להגיע להסדר בכל הקשור אל משמורת ילדים והסדרי ראייה ולקבע אותם בתוך הסכם גירושין כראוי, אז יתערב בית המשפט ויקבע בעצמו את הסדרי הראייה ואת החזקת הילדים.

בית המשפט יקבל את החלטותיו בהתאם לטובת הילד ויישלח עובדים סוציאליים אל האב ואל האם על מנת לקבוע מי מהם הוא בן הזוג המתאים יותר להיות המשמורן של הילדים. כל זאת, כמובן, עם הסתייגות על ידי חוק חזקת הגיל הרך כאמור, אשר נותן משמורת ילדים מתחת לגיל 6 לאם.

רצונו ודעתו של הילד תילקח בחשבון רק כאשר הילד הוא מעל גיל 9, וככלל ככול שגילו של הילד מבוגר יותר, כך תיוחס חשיבות רבה יותר לדעתו בעיני המערכת הסוציאלית. למרות כל הנאמר, באופן כללי יעדיף בית במשפט להעביר את הילד לחזקת אימו, אלא אם כן הוכח כי האם אינה כשירה, או אם הילד הביע נחרצות את רצונו לגור עם אביו.

במידה וירגיש בית המשפט כי אין דעתו נחרצת וכי הוא בשלבי התלבטות, במרבית המקרים יעדיף להעביר את הילד לחזקת אמו.

משמורת משותפת

משמורת משותפת הוא מצב בו שני ההורים לוקחי אחריות על הילדים וחלוקת הזמן עם הילדים מתבצעת באופן שווה. פסיכולוגים ואנשי מקצוע עודם חלוקים בסוג זה של משמורת ילדים היות ואין לילד בית קבוע לו יוכל לקרוא "בית" ויש הטוענים כי הטלטלה ממקום אחד לשני עם חפציו גורמים לילד נזק יותר מאשר תועלת.

לצורך העניין, גם כאשר הוחלט בין בני הזוג על משמורת משותפת, תשלום דמי מזונות ילדים עדיין יוטל על האב, אם כי באופן מופחת, היות ובזמן שהותם איתו, הוא אשר ידאג לרווחתם.

לקבלת יעוץ של עו"ד בנושא גירושין ודיני משפחה לחץ: סיוע משפטי
או

צור קשר מיידי עם עורך דין בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת