סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

הסכם שלום בית ולחלופין גירושין

כיצד לערוך הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין?

הסכם שלום בית ולחלופין גירושין, נועד עבור בני זוג אשר עמדו לפני הליך גירושין כתוצאה ממשבר בזוגיותם, והחליטו לנסות לשקם את נישואיהם. שימוש בשירותיהם של עורכי דין המתמחים בתחום, יסייע לגבש מסמך החלטות משותפות, אשר יהווה משענת להמשך הזוגיות ויבהיר את הציפיות של שני הצדדים מהמשך הנישואין ובמצב בו שלום הבית לא יצלח, ההסכם יבהיר את התנאים בהם יתגרשו.

הסכם טוב, ימנע וויכוחים עתידיים וישים בצד את ההיבטים הכלכליים והיבטים אחרים אשר עלולים להעיב על המערכת הזוגית ועל הנישואים. מטרתו של הסכם שלום בית היא למנוע חיכוכים וחילוקי דעות ולהבהיר היטב את זכויותיו וחובותיו של כל צד, הן בתוך חיי נישואין והן במקרה של גירושין בעתיד.
 

מטרותיו של ההסכם

הסכם שלום בית הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין ובסיום תהליך הכנתו, עם קבלת הסכמה מלאה של שני הצדדים על הפרטים והסעיפים המופיעים בו, יש להחתימו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, על מנת שיהיה בר תוקף מבחינה משפטית. עם זאת, הבהרות כלכליות כאלו או אחרות, המחייבות אחד מבני הזוג בתשלום כלשהו, לא יוכלו להיתבע על ידי פנייה אל לשכת הוצאה לפועל לצורך אכיפת הסדר התשלומים שנקבע בו.

הסיבות הנפוצות לסכסוכים בין בני זוג המגיעים לשבר חריף ועומדים לפני הליך גירושין, נובעות לרוב מענייני היום יום: זמן איכות עם הילדים, חלוקת המטלות בבית, בלויי עם המשפחה ונושאים אחרים. כמו כן, אי וודאות לגבי זכויות כלכליות של בן הזוג הלא מפרנס מול בן הזוג המפרנס, תקציב חודשי לא ברור, דאגה עתידית על חלוקת רכוש או מזונות במקרה בו הניסיון לשקם את הזוגיות ינחל כישלון ובעיות נוספות בהיבטים אישיים ובהיבטים כלכליים.
 

מה צריך לכלול הסכם שלום בית ולחלופין גירושין?

בעת עריכת הסכם שלום בית, חשובה מאוד הפתיחות, הכנות והנכונות של שני הצדדים להסכם. מטרתו של ההסכם הנה גישור על המחלוקות שהביאו למשבר בזוגיות ועליו לרדת עד לפרטים הקטנים המובילים את חיי היום יום של בני הזוג.

הוא יכלול בין השאר את ההסדר בחלוקת המטלות בבית, קביעת זמן לבילוי עם בני המשפחה, יצוינו בו שעות העבודה המוסכמים על בני הזוג ומועדי הנוכחות של בני הזוג בבית, ראוי שיצוין בהסכם שלום הבית נוהל קבלת ההחלטות המשותפות בבית בנושאי לימודים וחינוך, פרנסה וכלכלת הבית, תדירות המפגשים עם חברים מחוץ למסגרת המשפחתית ולעיתים אפילו תדירות קיום יחסי האישות בין בני הזוג.
 

לחץ לקבלת סיוע של עורכי דין בנושא גירושין ודיני משפחה
או

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833

 

כאמור, האלטרנטיבה לשלום הבין היא הסכם גירושין וככל הסכם כזה, עליו לכלול פירוט אודות הנושאים השונים כמו חלוקת רכוש, מזונות, משמורת ילדים ועוד. חשוב שיהיה זה הסכם שוויוני, שאינו מקפח את זכויותיכם. ישנם מקרים בהם בני זוג מציעים לערוך הסכם שום בית ולחלופין גירושין, ללא שום כוונה כנה לשקם את הזוגיות, אלא רק במטרה לגרום לצד השני להתפשר בכל הנוגע לחלוקת הרכוש, משמורת הילדים והנושאים האחרים.

בהזדמנות הראשונה הם יטענו כי שלום הבית לא צלח וידרשו לממש את הסכם הגירושין בו התפשרתם על זכויות רבות מתוך רצון לשמור עם שלמות התא המשפחתי.
 

בחירת עורך דין לביצוע הסכם שלום בית

שימוש בשרותיו של עורך דין לצורך הקמת הסכם שלום בית דומה לשימוש בשרותיהם של עורכי דין בעת הקמת הסכם ממון או אף הסכם גירושין. עליו להתמצא בערכאות המשפטיות בענייני משפחה ולהכיר היטב את המערכת המשפטית בעבודה מול בית המשפט לענייני משפחה, או מול בית הדין הרבני.

מומלץ לבקש לראות הסכמים דומים אשר נערכו בעבר על ידו במידת האפשר. עורך דין צריך להיות בעל ניסיון בתחום, בכדי שיוכל להנחות אתכם לגבי הנושאים והפרטים אשר יכללו או אשר יושמטו מעקרונותיו הבסיסיים וסעיפיו ה"קטנים" של ההסכם. בסוף התהליך, עורך הדין הוא זה אשר יביא את ההסכם אל בית הדין הרבני או אל בית המשפט לענייני משפחה לצורך אישורו.

ראוי לזכור, כי אם וכאשר חלילה יגיע המצב בו תחליטו בסופו של דבר להתגרש, יוסב הסכם שלום הבית להסכם גירושין לכל דבר ועניין, ויהווה ההסכם אשר על פיו תנהגו לגבי חלוקת הרכוש ושאר הנושאים שסוכמו בו. לכן יש לשקול היטב את צעדיכם והחלטותיכם, עליכם להיות ערניים להחלטותיכם ולהבין את המשמעויות העתידיות של ההסכם מנקודת מבט ריאלית על הנושא.

הסכם שלום בית, או לחלופין גירושין יכול להתבצע לאחר משא ומתן בו כל צד מיוצג על ידי עורך דין הדואג למיצוי זכויותיו או לחלופין, כאשר ההסכם נערך על ידי עורך דין ניטרלי שמקובל על שני הצדדים. על כל פנים, היו ערניים לפשרות שהנכם מתפשרים וזכרו כי אם שיקום הנישואין לא יצליח – ההסכם יקבע את מצבכם לאחר הליך גירושין.

לקבלת יעוץ של עורכי דין בנושא גירושין ודיני משפחה לחץ: סיוע משפטי
או

צור קשר מיידי עם עו"ד העוסק בדיני משפחה בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת