סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

חלוקת רכוש בהליך גירושין

סיוע של עורכי דין בסכסוכי גירושין

אחד מסלעי המחלוקת העיקריים כמעט בכל הליך גירושין הנו חלוקת רכוש משותף שצברו בני הזוג במהלך נישואיהם. מטבע הדברים, חלוקת הרכוש תשפיע רבות על מהלך חייהם של בני הזוג לאחר פירוק התא המשפטי ולרוב, האינטרסים של הצדדים מנוגדים לחלוטין. חשוב מאוד כי לצידכם יעמדו עורכי דין בעלי ניסיון וידע עשיר בניהול סכסוכי גירושין וייצוג אינטרס של לקוחות בכל המחלוקות הכרוכות בפירוק תא משפחתי.

חלוקת רכוש על פי מועד הנישואין

איזון משאבים – אם בני הזוג נישאו אחרי ינואר 1974, חלוקת הרכוש המשותף תתבצע על פי חוק יחסי ממון המחיל שיתוף רכוש דחוי. כלומר, רק לאחר גירושין או מוות תקום הזכות לקבל חלק ברכוש המשותף.

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833

הלכת השיתוף – אם בני הזוג נישאו לפני ינואר 1974, תתקיים זכות הלכת השיתוף. כלומר, בני חלוקת רכוש בהליך גירושיןהזוג יוכלו לדרוש את חלקם ברכוש המשותף בכל עת. יודגש כי הלכת השיתוף חלה על כל נכס בעל שווי כלכלי, לרבות עסקים בבעלות אחד הצדדים. נכסים שהתקבלו במתנה, באמצעות ירושה או נצברו על ידי מי מבני הזוג לפני נישואיהם – שייכים לבן הזוג שקיבל או צבר אותם, אלא אם נקבע בהסכם בין השניים אחרת.

בני הזוג שבמהלך רוב שנות הנישואין היו המפרנסים העיקריים בבית, לא אחת חשים תסכול ואינם מבינים מדוע בהליך גירושין עליהם לוותר על רכוש שצברו לטובת בני הזוג. חשוב להבין כי הרעיון העומד במרכזה של הלכת השיתוף, הנו מאמץ משותף ושקול של בני הזוג, גם כאשר מאמצו של האחד בא לידי ביטוי בעבודתו ופרנסתו ואילו מאמצו של האחר בניהול משק הבית וגידול הילדים.

דברים שחשוב לדעת על חלוקת רכוש

אילו נכסים ניתן לחלק? התשובה לשאלה זו הנה אינדיבידואלית, אך לרוב, כל זכות בעלת שווי כלכלי תחולק בין בני הזוג. דוגמא מעניינת לכך ניתן לראות בתביעה שהוגשה על ידי בת זוג, במסגרתה בקשה מחצית משוויו של המוניטין המקצועי אשר נבנה על ידי בן זוגה במהלך נישואיהם.

מהם ניסיונות הברחת נכסים? למרות החיים המשותפים, לא תמיד אנשים מודעים לכל הנכסים שצוברים בני הזוג במהלך נישואין ומצב זה מאפשר לבני הזוג לשמור נכסים שונים לעצמם ולא לכלול אותם במסגרת חלוקת רכוש. במקרים חמורים יותר, בני זוג מצהירים על חובות פיקטיביים שכביכול צברו בכדי לשתף בפירעון החובות.

מה אם אני רשום כבעליו של רכוש מסוים? רישום בעלות אינו מבטיח כי הרכוש יישאר שלך לאחר הליך גירושין וחלוקת רכוש, שכן המגמה היא שוויון בין בני זוג בכל הנוגע לרכוש שנצבר על ידם במהלך נישואיהם.

מה לגבי רכוש שצברתי לפני הנישואין? עד לפני שנים ספורות ניתן היה לומר כי בסבירות גבוהה רכוש שנצבר על ידך לפני הנישואין יישאר בבעלותך. אולם, בשנים האחרונות ניתן לראות בפסיקה יותר ויותר מקרים בהם גם נכסים שלא נצברו עקב מאמץ משותף של בני הזוג מתחלקים בניהם. דוגמא בולטת לכך, היא דירות שנרכשו על ידי אחד הצדדים לפני הנישואין, אך המשכנתא עבור הדירה שולמה במשך השנים מכספם המשותף.

האם גם חובות הם חובות משותפים?

חובות שנצברו כאשר שני בני הזוג היו צד ליצירת החוב, לרוב יחשבו כחובות משותפים והלכת השיתוף חלה גם על חובות ולא רק על זכויות. חשוב להדגיש שאם פלוני חייב כסף לבנק ואלמונית הייתה צד ליצירת החוב – יוכל פלוני לתבוע מאלמונית את מחצית שווי החוב. הבנק לעומת זאת, או כל צד שלישי אחר שהנו הזוכה, לא יוכל לתבוע את אלמונית בגין החוב.

כאמור, חלוקת רכוש בין בני זוג בהליך גירושין הנה אחת מסלעי המחלוקת העיקריים בהליך זה. מומלץ כי לצידכם יעמוד משרד עורכי דין שידע לייצג את האינטרס שלכם בצורה מקצועית ויעילה.

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת