סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות באבחון תסמונת איקס שביר - Fragile X syndrome

רשלנות רפואית באיתור תסמונת גנטית מסוג איקס שביר

תסמונת איקס שביר הינה מחלה, אשר מוצאת ביטויה בפיגור שכלי, שכיחה יותר אצל עוברים זכרים, אך מופיעה גם בנקבות. מאז אמצע שנות התשעים של המאה הקודמת ניתן לגלות את המחלה במסגרת בדיקות סקר גנטיות, המבוצעות טרם ההריון או בתחילתו ומומלצות עבור בני כל העדות.

היות והמחלה מועברת בתורשה מהאם, די בכך שהיא תהא נשאית של הגן מחולל התסמונת ולכן מופנית האם לביצוע הבדיקה. תוצאות בדיקה גנטית, המעידות על נשאות הגן שגורם למחלה יובילו לביצוע בדיקת מי שפיר בכדי לאבחן באופן וודאי האם העובר המתהווה ברחם לוקה בתסמונת.

אי גילויה של תסמונת מסוג איקס שביר יכול להיגרם עקב מחדלים של מספר גורמים, לאורך שלביו השונים של ההריון:  

הפרת חובת הגילוי אודות הבדיקה - חובת הזהירות, אשר חלה על הרופא במסגרת עיסוקו בהתאם לפקודת הנזיקין, מקבלת משנה תוקף ככל שהדבר נוגע לבריאות האם והעובר ולמעקב אחר התפתחותו התקינה של ההריון.

רופא הנשים, אשר אצלו מתבצע מעקב הריון, מוחזק כבעל ידע מקצועי לגבי האפשרות הקיימת כיום לאיתור נשאות לתסמונת במסגרת בדיקות גנטיות.

מכוחה של חובה הזהירות הכללית, נגזרת חובת בת שחלה על הרופא ליידע את המטופלת על קיומה של הבדיקה לאיתור נשאות תסמונת איקס שביר. על הרופא להבהיר למטופלת, כי בדיקה זו הינה מקיפה ואמינה יותר מבדיקות הריון אחרות, אשר ביצוען לא יביא בהכרח לאיתור נשאות הגן הגורם למחלה ולהותיר בידה את ההחלטה והבחירה האם להיבדק אם לאו.
 
בפסיקה בנושא זה קבע בית המשפט, כי היקפה של חובת הגילוי, אשר חלה על הרופא, הינו נרחב וחל אף על בדיקות המבוצעות באופן פרטי, שלא בסבסוד קופות החולים או בדיקות, אשר אינן כלולות במסגרת הסל הבסיסי, המחוייב בכל הריון.

אי עמידה בחובת הגילוי והצגת מלוא האפשרויות בפני ההורים לעתיד, עשויה להוות עילה לרשלנות מצד הרופא המטפל וכן יכול שיואשם בה גם המוסד הרפואי אשר מעסיק את הרופא, מכוח המנגנון המשפטי של אחריות שילוחית.

חוסר הפניה של הרופא המטפל לביצוע הבדיקה - במסגרת האבחון הפרטני, שעורך הרופא לגבי כל מטופלת, עליו לברר אודות הרקע התורשתי במשפחתה ועל קיומם של מחלות וליקויים גנטיים מסוגים שונים בהיסטוריה המשפחתית.

במידה והמטופלת מדווחת על לקויות גנטיות מסוג פיגור במשפחתה המצומצמת או המורחבת, על הרופא לנקוט משנה זהירות ולהפנותה לביצוע בדיקת גנטית לאיתור תסמונת מסוג איקס שביר.

גם שעה שהרופא לא התרשל בחובת הגילוי והפנה את האם לביצוע הבדיקה, קיימת הסתברות כלשהי, נמוכה אמנם, לאפשרות של טעות אנוש בפענוח תוצאות הבדיקה הגנטית, אשר תוביל לחוסר זיהוי של הגן מחולל התסמונת.

אף במידה והאם אובחנה כנשאית הגן הגורם למחלה במהלך הבדיקה הגנטית ובהתאם לכך הופנתה לדיקור מי שפיר, עלולה רשלנות רפואית בביצועה ופיענוחה של בדיקה זו לגרום להחמצת אבחון המחלה בפועל אצל העובר.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
רשלנות רפואית בטיפול שיניים
רשלנות רפואית בניתוח הסרת משקפיים
רשלנות באבחון סרטן
רשלנות בניתוח פלסטי
רשלנות רפואית בלידה
עורך דין רשלנות רפואית
תסמונת איקס שביר

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת