סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

שיטת הניקוד בעבירות תעבורה

אכיפת עבירות תעבורה באמצעות שיטת הנקודות

הנהג הישראלי כך מסתבר, אינו חושש מביצוע עבירות תנועה, קבלת דוחות ותשלום קנסות. לעומת זאת, כאשר מדובר בעבירות המחויבות בנקודות ע"פ תקנות התעבורה התשכ"א –  1961, קובע המחוקק אמצעי תיקון העשויים להרתיע מפני ביצוע עבירות מסוימות אלה. 12 נקודות ויותר והמורשע צפוי לסנקציות שונות – החל מקורסים בנהיגה נכונה ועד לכדי פסילת רישיון הנהיגה.

לסיוע משפטי מיידי בתחום דיני תעבורה, לחץ כאן: יעוץ משפטי

כאמור, המסגרת החוקית לשיטת הניקוד מצויה בתקנות התעבורה. התוספת השישית לתקנות, מונה מספר רב של עבירות ולצידן הנקודות הנרשמות בגין הרשעה בעבירות אלה.

כך לדוגמא, הרשעה בעבירה של נסיעה בלא הפעלת אורות כנדרש, גוררת עימה רישום של שתי נקודות – הרף התחתון בשיטת הניקוד ואילו הרשעה בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, גוררת עימה רישום חמור של 10 נקודות – הרף העליון בשיטת הניקוד. בין הרף התחתון והרף העליון, שלל עבירות נפוצות כגון נהיגה תוך שימוש בטלפון ללא דיבורית, אי ציות לתמרור עצור, נהיגה במהירות מעל המותר ועוד.

לגביי כל נהג בארץ, מנהלת רשות הרישוי מרשם ממוחשב בדבר הרשעותיו בעבירות תעבורה, המכונה "מרשם העבירות". בכל פעם בה נרשמות לחובת הנהג עבירות חדשות, מסכמת הרשות את הנקודות התקפות. עם רישומה של הנקודה ה- 12, מיושמות הסנקציות שהזכרנו להלן: קורסים בנהיגה נכונה, מבחן עיוני ו/או מעשי בנהיגה, פסילת הנהג מלהחזיק ברישיון נהיגה, בדיקות רפואיות וכו'.

חשוב לציין, כי עבור כל מספר נקודות החל מהנקודה ה-12 ומעלה, קובע המחוקק מהו אמצעי התיקון שיש לנקוט. למשל, נהג שלחובתו נרשמו 12 נקודות ועד 22 נקודות, יוזמן לקורס נהיגה נכונה ויידרש לעמוד בהצלחה במבחן בסופו ואילו נהג שלחובתו נרשמו 36 נקודות ויותר, יפסל רישיונו לתקופה של שלושה חודשים ויחודש רק לאחר מעבר בחינה עיונית.

הגדיל לעשות הנהג ולאחר שרישיונו חודש, שב וצבר 36 נקודות בתקופה של פחות מ- 6 שנים, ייפסל רישיונו ל- 9 חודשים ויחודש בתום התקופה האמורה, רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות ובבחינות עיוניות ומעשיות.

שיטת הניקוד בעבירות תעבורהאכיפת שיטת הניקוד

נהג שצבר נקודות במספר המחייב אמצעי תיקון כאמור בתקנות (12 ומעלה), מקבל הודעה בדואר רשום תוך זמן סביר מראש, לפי הכתובת הרשומה במאגר נתוני הנהגים שבמשרד התחבורה, המחייבת אותו בהתייצבות לביצוע אמצעי התיקון.

את ההודעה שנשלחה יראו כמסורה לנהג בתום 15 ימים מיום משלוחה, אלא אם הוכיח הנהג שלא קיבל את ההודעה מסיבות שאינן תלויות בו ולא בשל הימנעותו מלקבלה.

אמצעים העומדים לרשות הנהג שמבקש לערער

עד כאן פרטנו את המידע בדבר שיטת הניקוד ואכיפתה. מן העבר השני, מפרטות התקנות אמצעים העומדים לרשות הנהג המבקש לערער על חיובו באמצעי התיקון. נדגיש, כי המחוקק הישראלי מוסר בידי הנהג זכות ערעור על הרשעתו, כך שאם זוכה תמחק רשות הרישוי את ההרשעה והנקודות הנלוות לה בשל אותה עבירה.

כמו כן, נהג שהוטלו עליו אמצעי תיקון בתנאים מסוימים, רשאי לפנות בכתב לרשות הרישוי בתוך 30 ימים, בבקשה להשמיע את טענותיו. זאת ועוד, במקרים מסוימים ומטעמים מיוחדים שירשמו, רשאית רשות הרישוי להטיל על הנהג אמצעי תיקון אחר במקום אמצעי התיקון שנקבע בתקנה, ועוד כהנה וכהנה סייגים וחריגים.

כיוון שכך, ניכר, כי המחוקק אף הוא מכיר במקרים בהם עומדת לנהג הזכות לערער על הרשעתו ו/או על אכיפת שיטת הניקוד ואמצעי התיקון לגביו. במקרים אלה, ראוי לעיין בתקנות האמורות ולהסתמך על הדין הנוגע למקרה הספציפי. יחד עם זאת, רצוי ואף מומלץ לפנות אל עורך דין הבקיא בתחום דיני התעבורה, על מנת שזה יימצא את מכלול האפשרויות החוקיות העומדות לזכותו של הנהג. סעו בזהירות.

יעוץ משפטי מיידי וללא כל התחייבות מצידך, לחץ כאן: סיוע משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
שיתוק מוחין
דיני בנקאות
נהיגה בשכרות
עבירות נוער
תאונות דרכים - פיצויים לנפגעים
דיני עבודה
עורכי דין גירושין

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת