סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עבירות נוער - אחריות פלילית לקטינים

עבירות נוער – שיקום או ענישה?

עבירות נוער הן עבירות שמבוצעות על ידי קטינים שטרם מלאו להם 18 שנה, להבדיל מעבירות שמבוצעות על ידי בגירים שגילם מעל 18. החוק מתייחס באופן שונה לעבירות שמבוצעות על ידי נוער, לעומת עבירות שמבוצעות על ידי בגירים.

כאשר מדובר בעבירות נוער, הגישה היא בעיקרה חינוכית-שיקומית ומטרתה לנסות ולהוציא את הצעיר ממעגל העבריינות וזאת בשונה מגישה ענישתית - כאשר מדובר בעבירות פליליות של בגירים. בשונה מעבריינות המבוגרים, בני הנוער זוכים ליחס סלחני יותר מצד הגורמים המטפלים וזאת עקב היותם קטינים.

אחריות פלילית קטין במקרים של עבירות נוער

המחוקק בישראל קבע שכל זמן שנאשם הינו קטין הוא יזכה להגנות שונות במטרה להגן על גופו, עבירות נוער - אחריות פלילית לקטיניםנפשו ועל זכויותיו. בהגיעו של הקטין לגיל 18 הוא כבר לא ייקרא קטין אלא ייחשב כבגיר. אז תחול עליו באופן מלא האחריות הפלילית, כלומר יצטרך לשאת בתוצאות מעשיו.

קטינים בגילאים 12 עד 18 שנים נושאים באחריות פלילית, קרי: ניתן להגיש נגדם כתב אישום ולייחס להם אשמה (לכאורית) בביצוע עבירות פליליות.

יחד עם זאת, ביקש המחוקק לשמור על זכויותיהם המיוחדות של חשודים או נאשמים קטינים ובחוק הנוער נקבעו כללים המותאמים לקטינים לפי גילם. כך למשל, נקבע, כי קטין שמלאו לו 14 שנים לא יוחזק במעצר ללא צו של שופט למעלה מעשרים וארבע שעות וקטין שטרם מלאו לו 14 שנים לא יוחזק במעצר ללא צו של שופט למעלה משתים עשרה שעות. בנוסף נקבע, כי אין להעמיד לדין קטין שטרם מלאו לו 13 שנים, אלא לאחר התייעצות עם קצין מבחן.

או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 1800-800-891

אשר להשפעת גילו של הקטין על ענישתו נקבע, כי אין להטיל עונש של מאסר על קטין שטרם מלאו לו 14 בשעת גזר הדין וכן נקבע כי בבואו של בית המשפט לנוער לקבוע את עונשו של הקטין, יתחשב, בין השאר, בגילו של הקטין בשעת ביצוע העבירה.

הוראת החוק הנ"ל הינה חשובה ומשמעותית, שכן, על-פיה, בית משפט לנוער מחויב על פי חוק להתחשב, בין היתר, בגילו של הקטין הנאשם בקביעת עונשו.

בנוסף להתחשבות בגילו של הקטין בעת קביעת עונשו, ישנן עבירות בהן ניתנת לבני הנוער "הקלה". כך למשל, על אף מדיניות הענישה הקשה של בתי המשפט בעבירות סמים, לבני נוער ובגירים צעירים יש סיכוי בהתחשב במכלול הנסיבות השונות, להינצל מפני כתם של הרשעה וענישה קשה שלצידה.  

עבירות נוער – פסק דין

לדוגמא, בת"פ 1908/04 שהוגש לבית המשפט לנוער בת"א, הודה צעיר בן 18 וחודשיים בעבירות של אספקת סם לקטינה ובשימוש בסם מסוג "קאנביס" (בהיותו קטין), בכך שאסף אותה לביתו, שם החזיק בסם ובכלי עישון וסיפק לה את הסם ושניהם השתמשו בו באמצעות הכלי וסיגריה שהכין.

תסקיר שירות המבחן לנוער מפרט נסיבות חיים לא קלות, ללא התרשמות כי מדובר בנער בעל נטיות עברייניות. בנוסף, הנער מתעתד להתגייס לצה"ל בסוף שנת הלימודים ומעוניין לשרת בקרבי ומתנדב מיוזמתו במועדון לילדים פגועים. לאור נתונים אלה והעובדה כי הנער חסר עבר פלילי והמדובר במעידה חד פעמית, מחליטה השופטת להימנע מהרשעתו ומטילה עליו 50 שעות התנדבו ת.

קיימת קשת רחבה מאוד של מקרים כאלו, כאמור, המגמה היא לאפשר לבני נוער שיקום ואפשרות זו לרוב תהיה עדיפה על פני ענישה במקרים של עבירות נוער. יחד עם זאת, מומלץ לא להשאיר דברים ל"יד הגורל" ולהיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי מנוסה לתחום.

לקבלת יעוץ משפטי מיידי לחץ כאן

במקרים דחופים צור קשר 24 שעות ביממה בטלפון: 1800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת