סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עבר פלילי - מה משמעותו המשפטית?

משמעותו המשפטית של עבר פלילי

שאלת קיומו של עבר פלילי, הינה בעלת משמעות עוד בטרם הגשת כתב אישום, בשלב בו החשוד עצור ונבחנת חלופת מעצר. לשאלה האם לחשוד בביצוע עבירה עבר פלילי אם לאו, עשויה להיות השלכה על שאלת מסוכנותו, שהינה שיקול בהכרעה האם תינתן הארכת מעצר, או שישלח לחלופת מעצר.

עבירות בהן היעדר עבר פלילי לא מקל

עם זאת, ישנן עבירות בהן עברו הנקי (או הזניח) של החשוד, אינו מהווה שיקול לחלופת מעצר. כך עבר פלילי - מה משמעותו המשפטיתלמשל  בבש"פ 294/06 בלעום נ' מ"י  בו נדון מקרה של סחר בסמים - קבעה כב' השופט פרוקצ'ה את הדברים הבאים:

"עובדת גילו הצעיר, יחסית, של העורר ועברו הנקי אינם משמשים, בנסיבות העניין, משקל שכנגד למסוכנותו, העולה מריבוי העבירות בהן הוא מואשם ונוכח חומרתן.

גם העובדה כי מדובר בסמים שאינם מוגדרים כקשים אינה משנה את פני הדברים לעניין זה, שכן סחר בסמים, קשים כקלים מהווה עבירה חמורה המסכנת את שלום הציבור, מה גם שמי שידו משגת לספק בזמינות סמים קלים, אין להוציא מכלל אפשרות כי הוא עשוי להשתמש במקורותיו גם לצורך אספקת סמים קשים"

חשוב לציין, בהתאם לאמור, כי כבר בטרם הגשת כתב האישום ובשלב בו נבחנת בבית המשפט סוגיית מעצרו של החשוד, ישנה חשיבות רבה לקבלת יעוץ משפטי וייצוג איכותי ומקצועי, על ידי עורך דין פלילי עם ניסיון וידע עשיר בתחום. בחלק גדול מהמקרים, עורך דין מקצועי ידע להטיב עם מעמדו המשפטי של מרשו ולהקל עליו ביותר ממובן אחד.

צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 1800-800-891

שאלת עברו הפלילי של הנאשם נבחנת גם לאחר הגשת כתב אישום ובטרם גזירת דינו. לקיומו או העדרו של עבר פלילי ישנה חשיבות גם לעניין עריכת הסדר טיעון עם התביעה. אחד מן השיקולים, שעשוי להביא התביעה לעריכת הסדר הטיעון הנה העובדה שלנאשם אין עבר פלילי.

עבר פלילי בעבירות של אלימות במשפחה

בעבירות מסוימות, עבירות רכוש למשל, קיימת חשיבות רבה מאד לשאלה האם יש לנאשם עבר פלילי. לעומת זאת בעבירות אלימות, המשמעות של העדר עבר פלילי לנאשם הינה פחותה. יפים לעניין זה דבריו של כב' המשנה לנשיא אלון בע"פ 490/89  פלוני נ' מדינת ישראל, פ"ד מה(4) 93 (להלן: ע"פ 490/89) עמ' 95-96:

"הטענה כי אין לו למערער "הרשעות קודמות כנגד המוסר ו/או גופו של אדם, וכי בית משפט הנכבד קמא קבע כי עברו אינו מכביד" - (ההרשעות הקודמות אינן מרובות ועניינן עבירות רכוש ומרמה), וכן הטענה כי זהו מאסרו הראשון של המערער - אין בהן ולא כלום. על מעשים נתעבים ונפשעים שביצע המערער בבתו הקטינה, ועל כורחה של זו, ראוי הוא אף לעונש חמור מזה שנגזר עליו ואף אילו היה ללא עבר פלילי"

עם זאת, מובן שבית המשפט מביא בחשבון את העובדה שלנאשם אין עבר פלילי במסגרת גזירת העונש, כחלק מנסיבותיו האישיות של הנאשם. אולם, כאמור, בעבירות של אלימות במשפחה, העדר עבר פלילי אינו שיקול מספיק לעריכת הסדר טיעון המקל את עונשו של הנאשם באופן חריג.

חשיבותו של קבלת יעוץ משפטי מקצועי ואיכותי נכון בוודאי גם בשלב גזירת עונשו של נאשם, ומומלץ ביותר להיות מיוצג על ידי עורכי דין המתמחים בתחום הפלילי, שיוכלו לסייע בעיקר במקרים קשים.

קיראו בהרחבה על: סמכות מעצר ואכיפה

עבר פלילי של מועמד למשרה ציבורית

קיומו של עבר פלילי עלול להכריע גם בשאלת בחירתו של מועמד למשרה ציבורית – לסוגית משקלו של העבר הפלילי של מועמד למשרה ציבורית, נקבע בפסיקה כך:

"...משקלו של שיקול זה משתנה על-פי השפעתו על הטעמים העומדים ביסוד ההתחשבות בו. ...לא הרי מי שעבר עבירה אחת כהרי מי שעבר עבירות הרבה ... לא הרי מי שעבר עבירה בנסיבות מקילות כמי שעבר אותה עבירה עצמה בנסיבות מחמירות ... זאת ועוד: סוג המשרה, אותה אמור עובד הציבור למלא, משפיע על משקלו של עברו הפלילי באיושה ... לא הרי משרה שאין עמה שליטה, פיקוח, הכוונה והדרכה של אחרים כהרי משרה שיש עמה פיקוד על אחרים, ואחריות על המשמעת...".

לקבלת יעוץ משפטי מיידי לחץ כאן

במקרים דחופים צור קשר 24 שעות ביממה בטלפון: 1800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת