סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

סירוב לביצוע בדיקת נהיגה בשכרות

לעיתים נעצר נהג אשר נחשד על ידי השוטר שעצרו כשתוי, דהיינו נוהג תחת השפעת אלכוהול אשר גבוהה מהרמה המותרת על פי חוק – כיום רמה זו נקבעה בישראל ל- 0.05 גרם לעשירית הליטר של דם. במקרים כאלה קימות שלוש שיטות אשר בעזרתן ניתן לנסות ולברר האם הנהג אכן שיכור במובן המשפטי.

השיטה הראשונה היא לבקשו לבצע פעולות שונות אשר יקשו לביצוע למי ששתה כמות גדולה יחסית של אלכוהול. פעולות כגון הליכה לאורך קו ישר, נגיעה בקצה האף ועוד. חסרונות שיטה זו ברורים, היא אינה מדויקת וכן השפעות האלכוהול על התפקוד שונה מאד מאדם לאדם.

בדיקה אפשרית נוספת היא בדיקת מעבדה לבירור כמות האלכוהול בדם. בדיקה זו מדויקת מאד אך לשם ביצועה דרושה דגימת דם אשר ניתן לקחת רק במקום נוח וסטרילי, באמצעים רפואיים ורק על ידי רופא או אחות.

אופן הבדיקה השלישי הוא בדיקת נשיפה. פותחו מכשירים, אשר בארץ קיבלו את הכינוי "ינשוף" אשר מודדים את כמות אדי האלכוהול יחסית לנפח האוויר שאותו מתבקש הנהג החשוד כשיכור לנשוף דרך המכשיר.

זקוק לסיוע של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה?
צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון:
1-800-800-891

 

נהגים אשר עומדים בקלות במבחני מאפייני ההתנהגות אך חוששים שתוצאת המדידה
תוכיח שהם שיכורים עשויים לסרב לעבור את הבדיקה. במאמר זה נסקור כיצד ישפיע סירוב שכזה על המשך התביעה בגין נהיגה בשכרות אשר תתנהל כנגד הנהג שסירב לשתף פעולה עם השוטרים ולעבור את בדיקת הנהיגה בשכרות.

הסעיף בפקודת התעבורה הרלוונטי לסירוב בדיקת נהיגה בשכרות

בפקודת התעבורה נתן המחוקק דעתו כיצד יש להתייחס לנהג כזה אשר מסרב לבצע בדיקת נהיגה בשכרות. בסעיף 64ד(א) מוגדר במפורש איך יש להתייחס לנהג אשר סירב לתת דגימה לשם בדיקת ריכוז האלכוהול בגופו (כיום כאמור ניתן לבצע בדיקה שכזו באמצעות נשיפה אל מכשיר ה"ינשוף").

הסעיף קובע כי סירוב שכזה ישמש כראיה לכך שהנהג היה תחת השפעת אלכוהול במידה העולה על המותרת על פי חוק. הנהג יראה כמי שביצע עבירה על סעיף 62(3) לפקודת התעבורה – עבירת נהיגה בשכרות.

מהי מגמת הפסיקה בנושא סירוב לביצוע בדיקת נהיגה בשכרות

בבתי המשפט לתעבורה יתייחסו השופטים לנהג שסירב לעבור בדיקת נהיגה בשכרות כאל נהג ששכרותו הוכחה בבדיקה. בתי במשפט מנמקים גישתם זו הן בסעיפים הנ"ל של פקודת התעבורה והן בשל הצורך שלא לאפשר לנהגים שכאלה ליהנות מחמת הספק שכן אז יקבלו נהגים שיכורים תמריץ לסרב לבצע בדיקה.

כמו כן ההנחה היא כי נהג אשר מעדיף לסרב לבצע בדיקת נהיגה בשכרות עושה זאת מפני שהינו סבור כי בבדיקה יתגלה כי אכן רמת האלכוהול בדמו עולה על המותרת על פי חוק.
לפיכך העונש שיוטל על נהג אשר סירב לבצע בדיקת נהיגה בשכרות יהיה זהה לכזה שהיה מקבל אילו הסכים לעבור את הבדיקה והיה נמצא שיכור.

סעיף 39(א) לפקודת התעבורה מאפשר לבית המשפט לקצר את תקופת הפסילה המינימאלית (אשר עומדת כיום על שנתיים בגין עבירת הנהיגה בשכרות) אם קיימות נסיבות מיוחדות אותן על השופט לפרט בפסק דינו.

בתי המשפט נוטים להתייחס לנהגים אשר שיתפו פעולה בבדיקת מאפייני התנהגות ונמצאו כמתפקדים באופן נורמאלי אך סרבו לבצע בדיקה למדידת רמת האלכוהול בגופם ככאלה אשר מתקיימת לגביהם נסיבה מקלה שכזו. במידה ולנהג גם עבר מתאים מבחינת עבירות תנועה שביצע יתכן וימצא בית המשפט מקום לקצר את תקופת הפסילה המינימאלית של שנתיים אפילו עד לכדי שישה חודשים בלבד.

למי שנתפס כנוהג בשכרות, בין אם סירב לבצע בדיקת נהיגה בשכרות, ורישיונו נפסל מנהלתית על ידי המשטרה וכן נתבע למשפט מומלץ מאד לפנות לעורך דין העוסק בענייני תעבורה. לעורך דין שכזה הכלים והניסיון להשיג את התוצאה הטובה ביותר האפשרית עבורכם.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
נהיגה בשכרות
עבירות תנועה שכיחות
קנסות תעבורה
נהיגה במהירות מופרזת
פסילה מנהלית של רשיון נהיגה
עורכי דין תעבורה
ביטול דוחות תעבורה

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת