סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

דיני תעבורה - עבירות תנועה שכיחות

דיני תעבורה – מהן עבירות התנועה השכיחות ביותר?

תחום התעבורה במדינת ישראל הינו חלק מתחום של משפט פלילי. נהגים רבים נוטים להקל ראש בעבירות תנועה, אולם בשנים האחרונות חוקי האכיפה והעונשים הניתנים בבתי המשפט הפכו מחמירים במיוחד בכל הנוגע לעבירות תעבורה מסוימות. במאמר זה נתייחס אל עבירות תנועה שכיחות, הענישה המקובלת והסיבות בגללן מומלץ לפנות לקבלת סיוע משפטי מקצועי במקרה בו הינך עומד בפני משפט תעבורה.

הנהיגה על הכבישים, והשהייה על הכביש בכלל, הפכה לפעולה מסוכנת ומסכנת חיים, ולכן, המוטו אשר צריך להנחותינו בכל אשר ניסע ונלך הינו – זהירות בדרכים קודמת לכל. סיכון חיי אדם על הכבישים והרצון למגר את תופעת הקטל בכבישים וצמצום התאונות באופן כללי, הביאו עמם החמרה ממשית בענישה.

במצב זה, בתי המשפט עלול לגזור עונשים חמורים על עברייני תנועה, כך שכיום מומלץ ביותר לפנות לקבלת סיוע משפטי על ידי עורכי דין המתמחים בדיני תעבורה, בכל מקרה בו הינך עומד בפני משפט תעבורה.

סוגים של עבירות תעבורה

ישנן עבירות תעבורה מסוגים ומינים שונים. להלן מקצת מהעבירות השכיחות יותר הנדונות בבתי המשפט:

דיני תעבורה - עבירת מהירות

על פי תקנות התעבורה, לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שיקיים בידו את השליטה המוחלטת ברכב. בנוסף, חייב נהג רכב להאט את מהירות הנסיעה, ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך או לרכוש, לרבות רכבו הוא, ובמיוחד במקרים הבאים:

  • בתוך שטחים בנויים מאוכלסים
  • בדרך שאיננה פנויה
  • כשהראות בדרך מוגבלת מכל סיבה שהיא

בתקנות התעבורה מצוייה טבלה הקובעת את המהירות המותרת בדרכים השונות, על פי סוג הרכב.

דיני תעבורה - נהיגה בשכרות

סעיף 64 לפקודת התעבורה התשכ"א 1961 מגדיר מהו "משקה משכר" - משקה שריכוז האלכוהול בו גבוה מהריכוז שקבע שר התחבורה בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. לעניין זה, רישום ריכוז האלכוהול על גבי מיכל המשקה יהיה ראיה לכאורה לריכוז האלכוהול המצוי במשקה.

צור קשר בטלפון מספר: 03-6093833


תקנות התעבורה קובעות כי לא ינהג אדם רכב בדרך או במקום ציבורי ולא יניעו אם הוא שיכור. יראו אדם שיכור אם הוא נתון תחת השפעה של סמים משכרים או מסוכנים, או אם ריכוז האלכוהול אצלו עולה על המידה הקבועה. נהיגה בשכרות, אסורה היות ואדם הנמצא בדמו אלכוהול יותר מן המותר בחוק, נוטל על עצמו סיכון של מעורבות בתאונה, אפשרות לגרימת חבלה לרכוש או לאדם ואף למוות.

הדרכים לקבוע האם הנהג נמצא תחת השפעת אלכוהול  ואת רמת ריכוז האלכוהול הן:

  • בדיקת נשיפה (ינשוף)
  • בדיקת דם
  • בדיקת שתן
  • התנהגות הנהג 

המחוקק קבע את הענישה בעבירה של נהיגה בשכרות והעמיד אותו על שנתיים שלילת רישיון. זאת, גם בלא שהתלוו לנהיגה בשכרות עבירות נוספות.

תאונות דרכים קטלניות

תאונות דרכים הינן "מכת מדינה" והן המחוקק והן בתי המשפט פועלים לצמצמן כמידת האפשר. הנחיית המחוקק והפסיקה היא שלאור חומרת תופעת תאונות הדרכים ותוצאותיהן הקשות, על בתי המשפט לנקוט ענישה מחמירה כנגד נאשמים. בית המשפט העליון קבע לא אחת כי במציאות המצערת שלנו, יש להטיל עונשים חמורים ומרתיעים על אלה הפוגעים בבטיחות בדרכים כאשר מידת הרחמים עלולה להוות פגיעה במשתמשים האחרים בדרך.

ככל שהעבירה חמורה יותר כך קטן המשקל שניתן לייחס לנסיבותיו האישיות של הנאשם בעת גזירת העונש. במקרה של תאונת דרכים קיימת חובת פסילה מינימאלית לתקופה של שלושה חודשים. בית המשפט רשאי, בנסיבות מיוחדות שיפרט בפסק הדין, להורות על פסילה לתקופה קצרה יותר. בתאונות קטלניות, יכול כי ייגזר על הנאשם עונש של מאסר בפועל למשך תקופה ארוכה.

עבירות תעבורה - ליקויים מכאניים ברכב

על פי תקנות התעבורה, חלה חובה כי הרכב וכל החלקים, האביזרים והציוד המורכבים עליו או המותקנים בו יהיו בכל עת במצב תקין ובמצב שאין בו כדי לגרום רעש, הפרעה, נזק, או סכנה לנמצאים עליו, בתוכו או על ידו, לעוברי דרך או לרכוש.

בוחן הנושא עמו תעודת בוחן של רשות הרישוי, וכן שוטר הנושא עמו תעודת בוחן תנועה של המשטרה, רשאים בכל עת להזמין לבדיקה וכן לבדוק כל רכב. יצוין כי אי תקינות הרכב הינה עבירה שכיחה ביותר, ורק לצורך הדוגמא - במבצע תנועה שנערך ביום 20.5.08 בתחום מרחב דן בו נטלו חלק שוטרים ומתנדבים נרשמו 341 דוחו"ת, העבירות הבולטות בגינן נרשמו הדוחו"ת: 148 כנגד התנהגות הולכי רגל, נפסלו 9 נהגים, ו - 43 כלי רכב הורדו מהכביש עקב ליקויים מכאניים.

לאור כל האמור לעיל, ולנוכח ההחמרה המשמעותית בענישה בעבירות תעבורה, מומלץ ביותר לפנות לקבלת יעוץ משפט מקצועי מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. הפניה אל עורכי דין רצוי שתעשה הן בהתנהלות מול רשויות התביעה והן בייצוג המשפטי בפני בית משפט, שכן ישנה חשיבות רבה לניהול התיק על ידי עורך דין המתמחה בדיני תעבורה, כבר מהשלב הראשוני ביותר, כאשר טיפול נכון ומקצועי עשוי לשנות את תוצאות ההליך כולו.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת