סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות רפואית בטיפול בנפגעי תאונות דרכים

נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים והוחמרו עקב טיפול רפואי רשלני

תאונות הדרכים בארץ גורמות נזק גדול לחברה הישראלית, ראשית במחיר ההרוגים הגבוה שהן גובות מידי יום ביומו ושנית מפני כך שהן מותירות פצועים רבים הנזקקים לפיצוי על הנזק שנגרם להם.

בשנת 1976, בחר המחוקק הישראלי להתמודד עם בעיית הנפגעים בתאונות הדרכים באמצעות חוק, המאפשר קבלת פיצוי מהיר על נזק גופני שנוצר כתוצאה מתאונה – והוא חוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים. במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק, ובמתן כלים למצב שאינו כה נדיר, בו נזק שנגרם מתאונת דרכים הוחמר עקב רשלנות רפואית בבית החולים.

לסיוע משפטי מיידי על ידי עורך דין נזיקין, לחץ: יעוץ משפטי

הרציונל העומד בבסיס החוק, הוא פיצוי מהיר לכל נפגע בתאונת דרכים, פיצוי זה שקבע המחוקק הוא חלקי בלבד, וכפי שנאמר, החוק מבטיח פיצוי לכל אך לא על הכול.

כך לדוגמא: פיצוי על אובדן כושר השתכרות הוגבל עד לשילוש סכום המשכורת הממוצעת במשק, כמו כן הוטלו מגבלות על פיצויים לא ממונים כגון כאב וסבל, אבדן הנאות החיים וקיצור תוחלת החיים.

הוראת ייחוד העילה הקבועה בחוק

מתוך כך, שהחוק התווה מסלול אחר, מאשר מקרים שניתן לראות בהם דמיון לתאונות דרכים (למשל תאונות עבודה) – נקבעה בו הוראת ייחוד עילה בסעיף 8(א) הקובעת כי אדם שתבע לפי חוק זה (הכוונה היא לחוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים) אין עומדת לו כל עילת תביעה אחרת הקבועה בפקודת הנזיקין.

נזק שהוחמר כתוצאה מטיפול רפואי רשלני

לאחר שסקרנו את עיקרי החוק, וקבענו כי החוק מפצה על כל סוג של נזקי גוף, אך הפיצוי שמתקבלרשלנות רפואית בנפגעי תאונות דרכים הוא חלקי, נעמוד על מצב דברים – בו אדם נפגע מתאונת דרכים ולאחר מכן בבית החולים הוחמר מצבו כתוצאה מהתרשלותם של הרופאים שטיפלו בו.

במקרה רגיל של רשלנות רפואית אשר איננה נגרמת לאחר תאונת דרכים, יכול פלוני לתבוע את בית החולים ואת הרופא המטפל בשל רשלנות רפואית ולקבל פיצוי, עם זאת וכפי שהזכרנו הוראת ייחוד העילה אשר קבועה בחוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים, חוסמת הגשת תביעה בעילות אחרות הקבועות בפקודת הנזיקין – אשר בינם נמנית הרשלנות.

על כן, התעוררה שאלה את מי יש לתבוע על נזק שהוחמר בבית החולים, לאור הסתירה שעמדנו עליה.

דוגמא למקרה בו הנזק הוחמר עקב רשלנות רפואית

מקרה כגון דא, התעורר בפני בית המשפט בפרשת חוסיין(ע"א 3765/95) שם עובדות המקרה היו כדלקמן:

הולך רגל נפגע ברגלו בתאונת דרכים, וכתוצאה מטיפול רשלני בבית החולים נאלצו לקטוע את רגלו. חוסין תבע את המבטח, ששלח הודעת צד ג' לבית החולים בעקבות החמרת הנזק.

בית המשפט דחה את אחראיות הרופאים וקבע כי הוראות ייחוד העילה קובעת חד משמעית, שכאשר הוחמר נזק גם אם הוחמר ברשלנות של הרופאים – המבטח ישא בעלות כל הנזק שנגרם כולל הנזק שנגרם כתוצאה מהרשלנות – אולם המבטח ישא כמובן בנזק זה בכפוף לחוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים כלומר עד תקרות הפיצוי שתוארו לעיל. הביקורת על פסק הדין והחריג להלכת חוסין שנקבע בפרשת ליפשיץ.

לאחר מתן פסק הדין בעניין חוסין, החלו אקדמאיים להצליף בו מכל עבר, יש שטענו שהוא אינו מרתיע רופאים שכן הם אינם נושאים בכל אחראיות למעשיהם במקרה של תאונות דרכים והדבר יביא עמו מקרים רבים יותר של רשלנות רפואית.

יש שאמרו שאין להגביל את תקרת הפיצוי כאשר התערב גורם כגון בית החולים וברשלנותו ביצע נזק נוסף. עם זאת עד היום הלכת חוסין עומדת על רגליה איתנה – ואין באפשרות נפגע בתאונת דרכים לתבוע את בית החולים על החמרת הנזק.

להלכה זו קיים חריג, והוא נקבע בפרשת ליפשיץ, שם נתבע בית החולים לאחר שהמבטח כבר פיצה על הנזק שנגרם בתאונת הדרכים, במקרה כזה, קבע בית המשפט מוצו ההליכים על פי חוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים, ותעמוד לנפגע זכות לתבוע את בית החולים ברשלנות.

סיכום חוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים והחמרה עקב רשלנות רפואית

סקרנו את חוק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים המאפשר פיצוי מאת המבטח על נזק שנגרם בתאונת דרכים, ראינו כי המבטח יהיה אחראי גם לנזק שהוחמר בבית החולים אף אם אותו נזק הוחמר כתוצאה מרשלנות של הרופאים (אלא אם המבטח כבר פיצה על התאונה לפני שהנפגע ידע על החמרת הנזק – חריג ליפשיץ).

ראינו שהפיצוי שמתקבל בגין נזקים אלו הוא חלקי ולעיתים אינו מכסה את כלל הנזק שנגרם לאדם כתוצאה מהתאונה.

בכל מקרה של רשלנות רפואית שהוא כתוצאה מהחמרת נזק של תאונת דרכים, יש להתייעץ עם עורך דין בתחום נזיקין עובר נקיטת כל פעולה, בכדי להגיע לפיצוי המרבי – באופן המהיר ביותר.

סיוע משפטי מיידי לנפגעים, לחץ כאן: יעוץ משפטי 

או צור קשר עם עורך דין נזיקין בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורך דין גירושין
עורכי דין בכל תחום
עורך דין פלילי
עורך דין תעבורה
רשלנות רפואית בלידה
עורכי דין הוצאה לפועל
עורכי דין פשיטת רגל

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת