סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

פתיחה בהליכי הוצאה לפועל עם עורך דין ובלעדיו

לשכת ההוצאה לפועל הינה גוף משפטי שמטרתו העיקרית היא לסייע לנושים לגבות את חובם. עקרון בסיסי של ההוצאה לפועל הוא להימנע מלהפוך את החייב לנטל על החברה וכפועל יוצא מסייעת לשכת ההוצאה לפועל גם לחייבים, שנקלעו בתום לב לחובות שבהחזרם אינם יכולים עוד לעמוד, להגיע להסדרים עם נושיהם ולפתוח דף חדש.

הליכי הוצאה לפועל מוסדרים על ידי חוק ההוצאה לפועל והתקנות שונות שהותקנו מכוחו. הנושה התובע את כספו נקרא במסגרת הליך ההוצאה לפועל "זוכה", החייב נקרא בשם זה גם במסגרת ההליך.

בכדי להגיע במהירות האפשרית להסדרי תשלום הוגנים מומלץ מאד להיעזר בשירותיו של עורך דין, בין אם לצורך ייצוגינו כזוכים ובין אם כחייבים. נטייתם של חייבים היא לעיתים לוותר על יצוג עורך דין היות ומצבם הכלכלי רעוע אך לטווח הארוך ייצוג שכזה לרוב יביא לחסכון ניכר הנובע מהסדרי תשלום נוחים וחסכון בעלויות ההליך עצמו.

לקבלת סיוע משפטי מיידי ואפקטיבי חייגו חינם: 1-800-800-891

בישראל, לצערנו, קיים מוסר תשלומים ירוד מאד. למשל, מנתוני בנק ישראל עולה כי כעשרת אלפי המחאות (צ'קים) ניתנות ללא כיסוי מדי יום, אין פלא כי לשכות הוצאה לפועל במחוזות השונים פועלות תחת עומס רב.

בכל זאת נחשבת פניה להליך הוצאה לפועל כיעילה בסיוע לנושים לקבל את כספם במלואו או לפחות את החלק המרבי ממנו שעדיין ניתן להציל בהתחשב בנושים נוספים של החייב ובמצב הכלכלי הרעוע אליו נקלע.

במאמר זה נעסוק בצעדים הראשונים שיש לבצע על מנת לפתוח בהליכי הוצאה לפועל, מי ראשי לפנות לפתיחת הליכי הוצאה לפועל, היכן ניתן לפתוח בהליכי הוצאה לפועל ועוד.

מי רשאי לפנות לפתיחת הליכי הוצאה לפועל?

בעבר רק מי שבידיו פסק דין לטובתו או שבידיו צ'ק, שטר חוב או מסמך אחר שדינו כפסק דין (על פי חוק) ראשי היה לפתוח בהליך הוצאה לפועל ולהיחשב לזוכה.

כיום פתוחה הדרך גם למי שברשותו רק מסמך היכול להצביע על קיום החוב, כגון חוזה או הזמנת עבודה, לפתיחה בהליכי הוצאה לפועל. הליך כזה נקרא תובענת הוצאה לפועל או תובענה על סכום קצוב ובמסגרתו ניתן לתבוע סכום קצוב של עד חמישים אלף שקלים.

לפני פתיחה בהליך זה לשלוח בדואר רשום פניה בכתב לחייב לפי נוסח הקבוע בחוק וזאת על מנת לאפשר לו להגיש בקשת רשות לטעון כנגד פתיחת הליכי הוצאה לפועל, רק אם החייב לא מגיש בקשה שכזו יפתח תיק ההוצאה לפועל .

היכן ניתן לפתוח בהליכי הוצאה לפועל?

יתרון בולט שיש לפתיחה בהליכי הוצאה לפועל לעומת כל תביעה אחרת המוגשת לערכאות שיפוטיות הוא כי תביעה להוצאה לפועל ניתן להגיש בכל לשכה הנוחה לזוכה, מבלי להתחשב במקום מגורים של החייב או הזוכה, מקום העסק שבמסגרת פעילותו ניצר החוב או כל גורם אחר שהוא. זהו יתרון משמעותי לזוכה.

צעדים ראשונים לפתיחה בהליכי הוצאה לפועל

לשם פתיחת תיק בהוצאה לפועל יש למלא טופס פתיחת תיק. במעמד זה יידרש הזוכה להגיש העתק תעודת זהות. כמו כן יידרש הזוכה למסור את שם החייב, מספר הזהות שלו וכתובתו. במקרה של חברה בע"מ יימסר מספר ח.פ. של החברה החייבת.

פתיחה בהליכי הוצאה לפועל כרוכה בתשלום אגרה שסכומה נקבע על פי סכום החוב הנתבע וסוג הסימוכין עליהם מבוססת התביעה (צ'ק / שטר חוב / פסק דין / תובענת הוצאה לפועל).

כמובן שיש צורך לצרף לבקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל צ'ק מקורי, שטר החוב, פסק הדין וכו' בהתאם לנסיבות. במקרה של צ'ק, שטר או פסק דין יש להגיש בקשה לביצוע בהתאם. במקרה של תובענה על סכום קצוב יש לצרף כתב תביעה ובקשה בהתאם.

פניה לקבלת יעוץ משפטי וליווי של עורך דין המצוי בתחום כבר בשלב הראשוני של טרום הפניה להוצאה לפועל ימנע טעויות ויחסוך זמן והוצאות מיותרות.

לאחר פתיחת תיק בהוצאה לפועל ולפני תחילת ביצוע הליכי גבייה כל שהם תימסר אזהרה לחייב כדי שידע שנפתח כנגדו תיק ותינתן לו הזדמנות נוספת לשלם את החוב בטרם יתפח (כתוצאה מההוצאות בגין ההליכים – אגרות, שכר טרחת עורכי דין, ריבית וכו'). כמו כן כך ניתנת לחייב האפשרות להציג טענות הגנה.

הודעה זו נשלחת על ידי לשכת ההוצאה לפועל, אם לא בוצעה מסירת ההודעה בפועל (כתובת שגויה וכו') לא יפתחו ההליכים כנגד החייב. בהליכי גבייה כנגד החייב ניתן לפתוח רק לאחר שעברו לפחות עשרים יום ממועד מסירת הודעת האזהרה הנ"ל.

במסגרת הליכי הוצאה לפועל יכול הזוכה לבקש הפעלת סנקציות שונות כנגד החייב כדי להביאו לתשלום החוב. בין אלה ניתן למנות עיכוב יציאה מן הארץ, עיקולים, הגבלות על שימוש בחשבון הבנק ולעיתים אף פקודות מעצר.

חשוב לציין כי ינקטו רק הליכי גביה אשר הזוכה מבקש בהם, במידה ויימצאו ראויים. רק עורך דין המתמחה בטיפול בתיקי הוצאה לפועל ידע לנצל באופן מיטבי את הכלים שמקנה הליך שכזה בידי הזוכה ויוכל להביא להסדר מהיר שיבטיח החזר של הסכום המרבי שניתן להציל מן החוב אם לא את כל מלוא הסכום.

לקבלת סיוע משפטי מיידי ואפקטיבי חייגו חינם: 1-800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
הוצאה לפועל
עיקול חשבונות בנק
מדריך לחייב בהוצאה לפועל
חייב מוגבל באמצעים
איחוד תיקים בהוצל"פ
גביית חוב בהוצאה לפועל
חובות אבודים מהם?

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת