סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עיקול חשבונות בנק או חסכונות בהליך הוצאה לפועל

עיקול נכסי החייב בהליך הוצאה לפועל, מטלטלין ומקרקעין כאחד, המצויים בידי החייב או מוחזקים עבורו בידי צד שלישי, הינו אחד ההליכים נגד רכוש החייב, אשר ביצועו מוקנה בחוק לזוכה, בעל החוב, כאמצעי להבטחת מימושו של פסק הדין.

חשבון הבנק כמו גם חסכונות כספיים, תוכניות חסכון, קרנות למיניהן וניירות ערך של החייב נחשבים לנכס מטלטלין פיננסי, המוחזק ומנוהל על ידי הבנק - צד שלישי, מכוח מוסד הנאמנות המשפטית. 
המטרה, אשר עומדת בבסיס עיקול חשבון הבנק או חסכונותיו של החייב הינה לתפוס נכסים ורכוש שלו, לצורך גביית חובות והסדרת פרעונם.

לקבלת סיוע משפטי מיידי, לחץ כאן

החוק והתקנות מאפשרים הטלת עיקול זמני על חשבון הבנק כבר בשלבי ניהול התביעה ועוד טרם מתן פסק הדין, לצורך שריון הנכסים המעוקלים מבעוד מועד וייעודם לגביית סכום החוב, אשר ייקבע בפסק הדין, ובאופן זה להקל על מימוש פסק הדין.

מועד ביצוע העיקול לחשבון הבנק

בהתאם לחוק ההוצאה לפועל והתקנות מכוחו, פרוצדורת עיקול חשבון הבנק של החייב תבוצע על ידי רשויות ההוצאה לפועל לאחר הגשת פסק דין לביצוע על ידי הזוכה ובתום פרק זמן של עשרים יום ממועד המצאת אזהרה לחייב בה הוא נדרש למלא אחר פסק הדין ולהסדיר את חובו.

בחלוף תקופה זו ובמידה והחייב לא פרע את החוב או נקט באחד ההליכים העומדים לרשותו במסגרת החוק, רשאי הזוכה להגיש לראש ההוצאה לפועל בלשכה המטפלת בתיק בקשה לעיקול חשבון הבנק של החייב או חסכונותיו, כדי להבטיח באמצעותם את פרעון החוב.

ביצוע העיקול בידי הבנק

ההוראה לעיקול חשבון הבנק של החייב נשלחת אל הבנק הספציפי שבו מתנהל החשבון אותו מבוקש לעקל. בתגובה נדרש הבנק להודיע ללשכת ההוצאה לפועל, תוך פרק זמן של עשרה ימים ממועד קבלת ההוראה, האם חשבונו של החייב, המתנהל אצלו, הינו בר פירעון וניתן לעקל כספים מתוכו.
ממועד מתן ההוראה על ידי ההוצאה לפועל, מחוייב הבנק לעקל את הכספים מחשבון הבנק של החייב ולהודיע ללשכת ההוצאה לפועל על תנועות ועיקולים בחשבון.

בשונה מעיקול, אשר מוטל על ידי בית המשפט וחל על נכסים קיימים בלבד, עיקול, אשר מטילה ההוצאה לפועל על חשבון הבנק של החייב מתייחס הן לכספים וחסכונות, הקיימים בחשבון במועד הטלת צו העיקול והן לכספים עתידיים, אשר טרם מצויים בחשבון הבנק של החייב. העיקול העתידי יתבצע לגבי התזרים, אשר ייכנס לחשבון הבנק של החייב ברבעון שלאחר מתן צו העיקול. 
במקרה  כזה ימסור הבנק הודעה מתאימה ללשכת ההוצאה לפועל.

בתום שלושה חודשים ממועד הטלת העיקול רשאי הזוכה לפנות לראש ההוצאה לפועל בבקשה למימוש הכספים והחסכונות של החייב, אשר עוקלו מחשבון הבנק שלו. לאחר הבקשה תמציא לשכת ההוצאה לפועל לבנק הוראה להעביר את כספי וחסכונות החייב, אשר עוקלו, לידי המוציא לפועל, שלוחה של רשויות ההוצאה לפועל, אשר יהיה אמון על מסירתם לזוכה. 


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

עורך דין הוצאה לפועל

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת