סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

ועדה רפואית - מדריך מקוצר לפני ועדה רפואית

אדם בעל לקות בריאותית רשאי להגיש תביעה לביטוח לאומי שבעקבותיה תיערך ועדה רפואית בה יקבעו אחוזי נכות רפואית.

נכות
רפואית מוכרעת בהסתמך על הבעיות הרפואיות ולפי הפגיעה בתפקוד. אחוזי נכות מעניקים קצבה או מענק לפי גובהם.

בעמוד זה נתייחס לוועדה רפואית ונענה על שאלות: כיצד מתנהלת וועדה רפואית? מהו הליך הגשת תביעה לביטוח לאומי? כיצד ניתן לערער על ההחלטה של הועדה הרפואית?

מהו הליך הגשת תביעה לביטוח לאומי?

בכדי להגיע לוועדה רפואית יש להגיש תביעה לביטוח לאומי. התביעה מוגשת באמצעות מילוי טופס ושליחתו לביטוח לאומי. בטופס יפורטו הבעיות הרפואיות, והן אם נגרמו בשל תאונת דרכים, תאונת עבודה או כל גורם אחר, יחד עם מסמכים המעידים על המצב הרפואי.

שכירים יהיו צריכים לספח לטופס מסמכים המעידים על הכנסותיהם מהעבודה ואישורים על ימי מחלה במידה ונלקחו. לאחר מכן תיערך וועדה רפואית בכדי לקבוע את זכאות האדם לאחוזי נכות.

ועדה רפואית - מי יושב בועדה ובודק אותך?

בוועדה נמצאים פקיד וועדה ורופא מומחה אחד. הפקיד הינו נציג של ביטוח לאומי ונמצא בכדי להבטיח שזכויות האדם בוועדה לא ייפגעו ולתעד את כל פרטי הועדה. הרופא המומחה בוועדה איננו נציג של ביטוח לאומי, אלא של משרד הרווחה.

לקבלת סיוע לפני ועדה רפואית ליחצו כאן

כיצד מתבצעת ועדה הרפואית הלכה למעשה?

לפני הכניסה לוועדה הרופא המומחה צריך לעבור על התיק הרפואי של האדם המופיע בפני הוועדה. ועדה רפואית - מדריך מקוצר לפני ועדה רפואיתבכניסה לוועדה חובה להראות תעודת מזהה. כמו כן, על הרופא המומחה והפקיד להציג עצמם ולשים תג עליו מופיע שמם. במידה והרופא המומחה מכיר את האדם בצורה כלשהי, אין הוא יכול לבצע את תפקידו בוועדה ויקבע מועד אחר לוועדה.

בוועדה עצמה על האדם לספר על בעיותיו הרפואיות ועל הסיבוכים הנובעים מהן, קשיים בביצוע פעולות רגילות בחיים היומיומיים וכדומה.

לאחר ווידוא פרטים ומעבר על הבעיות הרפואיות ובמידה והרופא קבע כי נחוץ לערוך בדיקה גופנית, נגשים לבדיקה שתתבצע לאחר אישורו של הנבדק.

לפי נתוני הבדיקה הרפואית, שתתבצע בהתאם לבעיות הרפואיות של הנבדק, יכריע הרופא המומחה את אחוזי הנכות. לאחר הבדיקה הגופנית, הרופא יפסוק את פסיקתו על סמך התיק הרפואי והבדיקה הגופנית במידה והייתה.

על אחוזי הנכות להתבסס על רשימת ליקויים גופניים של ביטוח לאומי. גורמים נוספים ישפיעו על החלטת הוועדה כגון המועד בו אחוזי הנכות יכנסו לתוקף ומשך תקפותם של אחוזי הנכות. החלטת הוועדה תימסר בדואר עד כשבועיים ממועד קיומה.

במקרים בהם מוחלט בוועדה כי יש צורך בבדיקות נוספות או במסמכים מעבר לקיימים תקבע הוועדה למועד אחר וישלח מכתב המפרט את הבדיקות ו/או המסמכים שיש להביא לוועדה הבאה.

כיצד ניתן לערער על ההחלטה של הוועדה הרפואית?

במידה וההחלטה של הוועדה הרפואית אינה נראית לאדם או לביטוח כמוצדקת, קיימת האפשרות לערער עליה. האדם רשאי לערער על ההחלטה אך ורק אם אחוזי הנכות שנפסקו לא עולים על שמונים אחוז.

על הערעור להימסר תוך חודש ממועד קבלת המכתב מביטוח לאומי בו מופיעה ההכרעה בנוגע לאחוזי הנכות.

ערעור על ההחלטה של הוועדה הרפואית תימסר לידי הוועדה הרפואית לעררים, לה הסמכות לאשר, להגדיל, להפחית ואף לבטל את האחוזים אשר נקבעו בוועדה הראשונה. הוועדה הרפואית לערעורים מורכבת משלושה רופאים מומחים שאחד מהם מומחה בתחום השייך לבעיות הרפואיות של המערער.

כיצד ניתן לערער על ההחלטה של הוועדה הרפואית לעררים?

ניתן להגיש ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים לבית הדין האזורי לעבודה בלבד. על הערעור להימסר תוך חודש ממועד קבלת מכתב מביטוח לאומי בו נמסרת הכרעת הוועדה הרפואית לעררים.

סמכות בית הדין אינה כרוכה בשינוי החלטת הוועדה הרפואית לעררים, אלא בבדיקת ההחלטה. במידה וימצאו טעויות שנוגדות את החוק באמצעותו פוסקים את אחוזי הנכות, בית הדין רשאי להשיב את התיק לוועדה הרפואית.

לאור חשיבותה של הוועדה הרפואית מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום תביעות ביטוח לאומי לנכות. בעזרת ייצוג של עורך דין ניתן יהיה להגיע לתוצאה הטובה ביותר.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת