סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

פיצוי כספי על עבירות מין

כיצד לתבוע פיצוי כספי לנפגעי עבירות מין?

התעללות מינית על ידי בן משפחה, אונס אלים או הטרדה מינית בעבודה - נשים ונערות שנפגעו עקב עבירות מין נאלצות לעיתים לשלם מחיר כפול - גם את מחיר הפגיעה עצמה והסבל הכרוך בה וגם את מחיר חשיפת הסבל לעיני כל. האם מישהו משלם על כל זה?

עבירות מין נחשבות לעבירות פוגעניות במיוחד. נשים, נערות ונערים שחוו תקיפה מינית נאלצים לעבור תקופה קשה של שיקום נפשי ובניית אמון מחדש בסובבים אותם. רבות מהנאנסות מפתחות תחושות אשמה, ואינן מסוגלות לשקם את יחסיהן עם גברים.

עבירת מין מסוג הטרדה מינית נחשבת אולי לקלה יותר, אולם המועקה הנלווית בהטרדה מסוג זה, לעיתים במשך תקופות זמן ארוכות, יכולה לשתק את הקורבן לא פחות. בנוסף, הטרדה מינית המתרחשת במקום העבודה עלולה להפוך את המוטרדת בסופו של התהליך לחסרת עבודה ועם מוניטין פגוע. צד נוסף של עבירות מין הינו התעללות מינית במשפחה. במקרים רבים, לאחר חשיפת ההתעללות, הנפגעת מוצאת את עצמה מנודה מהמשפחה, ללא תמיכה כלכלית.

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833

אם כך, אין ספק שתקיפה מינית פוגעת בקורבן בכמה היבטים- פיסיים, נפשיים וכלכליים. נשים ונערות שחוו תקיפה מינית מספרות על סיוטים בלילות, קושי ביצירת קשרים בין אישיים, תחושת בדידות ונידוי חברתי, צורך בטיפול מתמשך על ידי פסיכולוג, אבדן מקורות הכנסה ופגיעה ביכולת השתכרות. מסיבות אלו ואחרות, פיצוי כספי בעבירות מין מקבל משנה תוקף בחשיבותו.

פיצוי כספי במסגרת ההליך הפלילי

המדינה היא זו המאשימה בהליך הפלילי, ולכן סבלו של הקורבן אינו הדבר החשוב ביותר עבורה. מטרת המדינה היא להביא להרשעתו של התוקף. עורך דין פלילי המלווה קורבנות עבירות מין בבית המשפט, נחשף לסבל הרב הכרוך במתן עדות, בעמידה בחקירה מתישה ובהכרח לגולל בפני רבים את החוויה הקשה. בסיום, ניתן גזר הדין, הגוזר על התוקף מאסר למספר שנים לכל היותר, ואילו קורבן העבירה נותרת לבדה עם הפחדים, הקשיים והזיכרונות.

על פי הוראת סעיף 77 לחוק העונשין התשל"ז - 1977, לבית המשפט יש את הסמכות לחייב את הנאשם לשלם לקורבן עבירת מין פיצוי כספי במסגרת ההליך הפלילי. הפיצוי ניתן על מנת לפצות את הקורבן על הסבל שנגרם לו.

תביעה אזרחית לקבלת פיצוי כספי לנפגעי עבירות מין

במקרים רבים, הפיצוי אותו פוסק בית המשפט לטובת הקרבן במסגרת ההליך הפלילי הינו נמוך יחסית, החל מאלף שקלים, ומגיע לכל היותר לכמה עשרות אלפי שקלים. למרות שעצם הפיצוי חשוב גם לתחושת הערך של הקורבן, וגם כאמצעי לקבל טיפול הולם, סכום זה אין בכוחו להוות פיצוי כולל למעשה החמור שעברה הקורבן. 

תביעה אזרחית הינה דרך נוספת לקבל פיצוי כספי בגין עבירת מין. ניתן להגיש תביעה אזרחית אחרי שהתוקף כבר הורשע בפלילים, כאשר הפיצוי הכספי במסגרת ההליך הפלילי אינו סותר הגשת תביעה אזרחית נגררת.

היתרון בתביעה אזרחית נגררת הוא שאין צורך לעבור שוב את תלאות המשפט ולהוכיח את התקיפה. לאחר קבלת פסק הדין הסופי יכולה הקורבן להגיש את התביעה האזרחית - לא יאוחר משלושים יום מקבלת פסק הדין - ולתבוע פיצוי כספי ההולם את מידת הנזק שנגרם לה. מומלץ במקרים אלו לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע משפטי על ידי עורכי דין.

הפיצוי הכספי מתייחס הן לצלקות הנפשיות שנגרמו מהתקיפה, והן לצורכי מימון של טיפול פסיכולוגי, פגישות עם סקסולוג, טיפולים גופניים וכיו"ב. כמובן שאין בפיצוי כספי לפצות את הקורבן את החוויה הקשה, אולם באמצעות הפיצוי יכולה הקורבן לנסות ולהתגבר על החוויה הטראומטית ולחזור למסלול החיים.

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת