סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

צו למתן טיפול פסיכולוגי לקטין - על ידי פסיכולוג

מהו צו למתן טיפול פסיכולוגי לקטין?

על פי חוק הכשרות המשפטית, ההורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם הקטינים. אפוטרופסות ההורים כוללת, את החובה והזכות לדאוג לצרכי הקטין, לרבות לחינוכו, לימודיו, הכשרתו לעבודה ולמשלח יד וכן שמירה על נכסיו, ניהולם ופיתוחם. בנוסף לכך להורים שמורה הזכות להחזיק בקטין ולקבוע את מקום מגוריו ואף לייצגו.

צרכי הקטין - חומריים ונפשיים כאחד

מה הדין לגבי מתן טיפול פסיכולוגי לקטין? האם מוטלת על ההורים חובה לספק לילדם הקטין טיפול פסיכולוגי? מתן טיפול פסיכולוגי, אינו מצוין במפורש בחוק, אולם הפסיקה קבעה כי, הרשימה הקבועה בחוק אינה רשימה סגורה, וגם טיפול פסיכולוגי נפשי נכלל בגדר אפוטרופוסותם של ההורים.

הכלל הינו, כי להורים ישנה אוטונומיה בגידול ילדיהם, ללא התערבות גורמים חיצוניים. אולם, לכלל זה ישנם שני חריגים עיקריים, בהם תתערב המדינה בהחלטות ההורים: בנסיבות בהן אין ההורים ממלאים את תפקידם כראוי, או בנסיבות בהן מתעוררת מחלוקת בין ההורים, בכל הכרוך לתפקידם וזכויותיהם כהורים שנקבעו בהליך גירושין ונדרשת הכרעה בין גישותיהם הסותרות.

צו למתן טיפול פסיכולוגי לקטין

במקרה בו נדרשת התערבות המדינה לצורך מתן טיפול פסיכולוגי לקטין, בית המשפט מוסמך להורות על מתן טיפול שכזה אף בניגוד לרצון ההורים או אחד מהם. בית המשפט שואב את כוחו להורות כאמור, מחוק הנוער (טיפול והשגחה) ומחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.

על פי חוק הכשרות, אין מגבלה כלשהי ביחס לאופן בו יופעל שיקול דעתו של בית המשפט, וכאשר ההורים חלוקים ביניהם בשאלה האם יש לשלוח את ילדם לטיפול פסיכולוגי, בית המשפט מכריע על פי שקול דעתו ולפי עקרון טובת הקטין. יצוין כי, רק כשההורים נפרדו, רשאים הם לפנות לבית המשפט בנפרד להכרעה בעניין הנוגע לתפקידיהם כהורים ואינו נוגע לרכוש הקטין, אחרת, עליהם לפנות יחד.

לפני שבית המשפט מחליט על התערבות, הוא שומע את טענות והצעות הקטין והאחראים עליו וכן את פקיד הסעד (במידה וגורמי הסעד מעורבים בהליך). לעיתים בית המשפט אינו מתיר השמעת הקטין, במקרה בו הקטין אינו מסוגל להבין את העניין, או שהבאתו עלולה לסכן את שלומו.

חוות דעת של פסיכולוג מומחה

החלטת בית המשפט צריכה להתבסס גם על חוות דעת פסיכולוג מומחה שבדק את הקטין ובית המשפט רשאי להורות על התייצבות הקטין לצורך אבחון, בפני פסיכולוג מומחה. במידה והפסיכולוג המומחה שערך את האבחון, המליץ על טיפול פסיכולוגי לקטין, וההמלצה התקבלה, רצוי כי פסיכולוג זה, לא יטפל בקטין.

בית המשפט יקבע בכל מקרה ומקרה על פי נסיבותיו, האם נדרש, נוסף לחוות דעת פסיכולוג מומחה, גם תסקיר פקיד סעד. את הצו למתן טיפול פסיכולוגי, נותן בית המשפט לזמן סביר, בשים לב לגילו של הילד, עמדות האחראים עליו, חוות דעת הפסיכולוג שבדק את הילד ועמדת פקיד הסעד.

צו זמני למתן טיפול פסיכולוגי

 

ישנם מקרים, בהם מתבקש סעד זמני של מתן טיפול פסיכולוגי לקטין באופן דחוף. במקרה שכזה, בית המשפט ייתן את הצו רק אם הוא נדרש לשם הגנה על שלום הקטין. בית המשפט רשאי ליתן את הסעד הזמני, אף לפני שמיעת הקטין, או האחראי עליו ולפני קבלת תסקיר. אף לא נדרשת במקרים אלה חוות דעת של פסיכולוג מומחה.

מדובר במקרים בהם סבור פקיד הסעד, כי הקטין נזקק ונשקפת לו סכנה תכופה. הדבר מחייב הצבעה על נזקקות של הקטין וכן על חיוניות האמצעים ועל הצורך להפעילם מיידית. רק בתנאים אלה קיימת הצדקה לפסוח על סדרי הדין של הליך רגיל לקביעת דרכי טיפול והשגחה על קטין נזקק, במקרה מעין זה פוקעת ההחלטה תוך 30 יום מיום הינתנה, אם לא הוארכה לפי חוק הנוער.

לקבלת סיוע של עו"ד בנושא דיני משפחה ליחצו


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת