סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

זכויות הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים

תאונות דרכים מהוות כיום גורם הקטל הראשון במעלה במדינת ישראל. מבין הסוגים השונים של תאונות הדרכים, נרשמת בשנים האחרונות מגמת עליה בתאונות בהן מעורבים הולכי רגל.

הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה, שהולכי הרגל חשופים יותר לעומת הנוסעים ברכב ועוצמת הפגיעה בהם קטלנית פי כמה.

בין אם האשם נעוץ בנהג הרכב, אשר לא ציית לתמרור עצור או לא האט לפני מעבר חצייה ובין אם בהולך הרגל, אשר לא הקפיד על כללי הבטיחות בדרכים, התוצאה אחת היא - פגיעות חמורות, נזקים גופניים קשים ונכויות. 

נפגעת בתאונה? חייג חינם: 1-800-800-891

מאפייני תאונות דרכים, בהן מעורבים הולכי רגל

הפגיעה בהולך הרגל נגרמת בדרך כלל על ידי הפגוש הקדמי של הרכב ומידת חומרתה נגזרת מהמהירות בה התנגש הרכב בהולך הרגל ומשיעור קומתו של הנפגע.

הפגיעות מוצאות ביטויין בשלושה אופנים עיקריים: התנגשות כלי הרכב בגופו של הנפגע, אשר גרמה לפגיעות פנימיות; נפילה של הנפגע כתוצאה מהדף עקב ההתנגשות וכן נסיבות דריסה, אשר גורמות לדחיסת איבריו הפנימיים של הנפגע לעומת השלד.

זכויות הולכי רגל נפגעי תאונות דרכיםזכויות הולכי רגל, שנפגעו בתאונות דרכים ואופן מימושן

ביטוח החובה, בו מחויב להחזיק כל בעל רכב מנועי בישראל, מבטיח כיסוי של נזקי גוף, אשר עשויים להיגרם לצדדים, המעורבים בתאונה -  נהג, נוסעי הרכב והולכי רגל. סכום הפיצוי נגזר מחומרת הנזק שנגרם ואינו תלוי בשאלת האשם בתאונה או בנסיבות התרחשותה.

לצורך מימוש וקידום זכויות הולך רגל, נפגע תאונת דרכים, קיימת חשיבות למספר מהלכים: תיעוד אינפורמציה לגבי הרכב הפוגע - ככל שהמצב הגופני מאפשר זאת ולרבות פרטי הנהג, מספר הרכב, פרטי פוליסת ביטוח החובה והחברה המבטחת. 

בנוסף, רצוי לקחת פרטי עדים, במידה ונכחו במקום התאונה וכן דרכי התקשרות עמם. יש לציין את העובדה, שמדובר בפגיעה עקב תאונת דרכים, בפני הגורם המטפל וכן למסור דיווח מפורט לרופא אודות תחושות פיזיות בעקבות הפגיעה. כמו כן, חשוב לוודא, שהדיווח יתועד בתיק הרפואי, בכדי שיוכל לשמש בסיס להגשת תביעה עתידית.

בהמשך יש לשמור את הקבלות והאסמכתאות, המעידות על הוצאות רפואיות, שהוציא הנפגע בהקשר התאונה - לצורך הצגתן במסגרת תביעת פיצויים בגין ראש נזק ממוני. 

סיוע מטעם עורך דין

בתביעות פיצויים של נפגעי תאונות דרכים בכלל ובמקרי מעורבות הולך רגל בפרט, קיימת חשיבות רבה לקבלת יעוץ משפטי. עורך דין בתחום יוכל לסייע בהכנת המסמכים הנדרשים ובהגשת תביעה, כמו גם בהשגת פיצויים בשיעור גבוה.

עורך הדין ינהל את המאבק המשפטי מול חברת הביטוח לצורך הכרה של בית המשפט בעצם מתן פיצוי ויחתור לפסיקת פיצוי מקסימלי עבור הנפגע, בהיסמך על קביעות חוות דעת רפואית וועדות רפואיות מטעם המוסד לביטוח לאומי.

היבט נוסף, בו יוכל עורך דין לסייע, הינו בקבלת תשלום פיצוי תכוף, טרם מתן גזר הדין, כמקדמה על חשבון הפיצוי, שייפסק בעתיד.

פסיקה בנושא

בהליך תד 030288/06 מדינת ישראל נגד יורה, הורשע הנאשם בגרימת תאונת דרכים עקב חוסר זהירות מצידו, עת פגע בהולך רגל. הצדדים הגיעו להסדר, לפיו לא ייפסל רישיונו של הנאשם בפועל אלא יינתן קנס בלבד ופסילת הרישיון על תנאי. 

בית המשפט סבר, כי מדובר בעונש קל, אשר אינו הולם את חומרת המעשה וכי פגיעה בהולך רגל מחייבת שלילה בפועל של רישיון הנהיגה כאלמנט ענישתי והרתעתי כאחד.

לאחר שהובא בחשבון עברו הנקי מהרשעות של הנהג והעובדה, שלא היה מגע בין הרכב להולך הרגל, החליט בית המשפט לאמץ את ההסדר הקל.

אולם, נוכח הפגיעה באינטרס הציבורי, המחייב ענישה והרתעה, החליט בית המשפט להחמיר בעונש ולגזור על הנאשם תשלום קנס בסך 4,000  ש"ח או 40  ימי מאסר והורה על פסילה על תנאי של רישיונו.

צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 1-800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת