סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רשלנות רפואית בלידת מלקחיים או וואקום

לידה, אשר מסתיימת בהתערבות בתהליך הטבעי באמצעות יילוד בואקום או מלקחיים, מכונה לידה מכשירנית, במסגרתה נעשה שימוש בעזרים חיצוניים לצורך קידום הלידה ושליפת העובר.

יש לא מעט טיפולים רפואיים מורכבים ומסוכנים יותר, אולם תביעות הרשלנות בתחום זה שכיחות במיוחד. ניתן לחלקן לשני סוגים עיקריים - רשלנות רפואית הבאה לידי ביטוי בבחירה לא מתאימה של שיטת יילוד ורשלנות ביילוד עצמו.

סיבות שונות מובילות לצורך להתערב בתהליך הלידה ולהסתייע במכשירי הואקום או המלקחיים, ובהן: מצוקה אימהית או עוברית מסיבות שונות, תהליך לידה, אשר אינו מתקדם בקצב הרצוי וכן כתחנה נוספת בנסיונות לזירוז הלידה, טרם הפניית האם לביצוע ניתוח קיסרי. 

לקבלת סיוע משפטי ללא כל התחייבות מצידך, לחץ כאן: יעוץ משפטי

או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833

ההתערבות המכשירנית בהליך הלידה הינה לא אחת מחוייבת המציאות, אך טומנת בחובה רשלנות רפואית בלידת מלקחיים או וואקוםפוטנציאל נזק גופני ליולדת או לעובר. לפיכך, מתבצעות כיום לידות ואקום ומלקחיים בידי רופאים, אשר אמונים על התחום ורכשו מיומנות ונסיון בלידות מסוגים אלה.

שני אופני הלידה דומים במהותם ונבדלים בטכניקה, הנתונה לשיקול הדעת, מידת המומחיות והעדפה של הרופא, בהתחשב בנסיבות המקרה.

מהי לידת ואקום?

הואקום - שולפן ריק, הינו מכשיר דמוי משאבת גומי, אשר קצהו נצמד אל ראש העובר. באמצעות הפעלת לחץ בשעת ציר, נוצרת תופעה של ואקום, המאפשר לרופא לשלוף את העובר ולהוציאו לאוויר העולם.

לצורך ייזום לידת ואקום נדרש קיומם של מספר תנאים בסיסיים, בהם: ארעה אצל היולדת ירידת מים, צוואר הרחם מצוי במצב של פתיחה ומחיקה ונסיונות המשיכה בואקום מוגבלים לעד שלושה, בכדי למזער ככל הניתן את הנזק, שעשוי להיגרם לגולגלתו של היילוד.

ביצוע הלידה שעה שלא התקיימו התנאים הללו באופן מצרפי, כפי שניתן ללמוד מהתיעוד הרפואי  של תהליך הלידה, עשוי להוות בסיס להגשת תביעה בעילת רשלנות רפואית בלידה.

לידת מלקחיים

במהלך לידה מסוג זה מוחדרות שתי כפות מתכת קהות בצורת מלקחיים לתוך הנרתיק, כאשר גולגולת העובר מקובעת ביניהן. בשעת ציר והפעלת לחץ על ידי האם שולף המיילד את העובר, התפוס במלקחיים.

גם בלידה מסוג זה נדרשים להתקיים מספר תנאים: הימצאות העובר במצג ראש או פנים, ארעה ירידת מים, צוואר הרחם מצוי במצב של פתיחה ומחיקה מלאה, שלפוחית המים פקועה ושלפוחית השתן של היולדת מרוקנת.

כמו בלידת ואקום, אף בלידת מלקחיים  עשויה אי עמידה בתנאים המקדמיים הנדרשים, כעולה מהתיעוד הרפואי, להקים עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

ביצוען של לידות מכשירניות באופן בלתי מיומן עשוי לגרום נזקים ופגיעות גופניות הן לאם - דוגמת קרעים בנרתיק ובצוואר ברחם, יצירת שטפי דם תת עוריים ופגיעה ברצפת האגן; והן לעובר - שברים בגולגולת, דימום תוך מוחי, נזק לעצבי הפנים ופגיעות חמורות, המתבטאות בגרימת פיגור שכלי או שיתוק מוחין.

ביסוס עילת רשלנות רפואית בלידות מכשירניות

תביעת רשלנות שעניינה לידה מכשירנית ניתן לבסס על מעשים או מחדלים לאורך שלביו השונים של תהליך הלידה:

טרם ביצוע לידה מכשירנית - עילת רשלנות עשויה לקום הן בשל קבלת החלטה מוטעית על פניה לאופן יילוד זה, בין אם בוצעה בשלב מוקדם של הלידה ובין אם רצוי היה להעדיף תחתיה ניתוח קיסרי. סיבה נוספת לרשלנות הינה אי עמידה בדרישת הסכמה מדעת של היולדת לביצוע לידה מכשירנית, במסגרתה נדרש הרופא לסבר את אוזני האם אודות התהליך הצפוי לה, הסיכונים והסיכויים הכרוכים בו כמו גם הצגת חלופות טיפול נוספות, דוגמת ניתוח קיסרי, ולקבל את הסכמתה לביצוע ההליך.

במהלך הלידה המכשירנית
- רשלנות מתגלעת בייזום לידות ואקום או מלקחיים, כאשר לא התמלאו התנאים השונים הנדרשים לקיומן או ביצוע הלידה בחוסר מיומנות, תוך הפרת חובת הזהירות, הנדרשת מן הרופא וסטיה מסטנדרט הרופא הסביר. בנוסף, עשויה לקום עילת רשלנות משלא נערך תיעוד רפואי מפורט לגבי ההליך.

התביעה במקרים אלה תוגש נגד הרופא המיילד, הצוות הרפואי וכן נגד המוסד הרפואי בו התבצעה הלידה, על בסיס העקרון המשפטי של אחריות שילוחית.

לקבלת סיוע משפטי ללא כל התחייבות מצידך, לחץ כאן: יעוץ משפטי

או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין - פשיטת רגל
עורכי דין הוצאה לפועל
עורך דין בכל תחום
עורך דין פלילי
עורך דין תעבורה
תאונות דרכים

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת