סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

חקירת יכולת בהליך הוצאה לפועל

מהי חקירת יכולת?

כאשר מוגשת בקשה לאיחוד תיקי חובות בהוצאה לפועל נבדקת יכולתו של החייב לפרוע אותם תוך כדי שימוש בתוכנית תשלומים מסודרת וקבועה. בכדי לקבל איחוד תיקים צריך החייב להוכיח יכולת ואם מוכח ההפך הרי שהוא מוכרז כמוגבל יכולת ופונה להליך פשיטת רגל.

אחת הדרכים להוכיח האם ישנה יכולת כלכלית מספיקה בכדי לעמוד בצו התשלומים להוצאה לפועל היא לערוך חקירת יכולת. יש לציין כי לא רק הוצאה לפועל יכולה לבקש חקירת יכולת אלא גם הנושים התובעים, במקרה שהחייב אינו נוהג כשורה ומנסה לבצע הברחת נכסים וכספים שיש בידיו ויכולים לעזור לו לשלם חובות אך הוא אינו מעוניין בכך. החקירה מתמקדת בתמונת מצב של החייב, הכנסותיו וחובותיו.

חובת התייצבות לחקירת יכולת

כאשר לחייב אין אפשרות לשלם את החוב על פי תוכנית התשלומים שנקבעה לו הוא חייב להתייצב לחקירת יכולת על מנת להוכיח מצבו וזאת תוך 21 יום ממועד האזהרה שקיבל או אם נדחתה בקשתו לתאריך שנקבעה. אם החייב הוא תאגיד או הוכרז כמוגבל באמצעים, או במקרה שהחייב הגיש בקשה לצו תשלומים תוך 21 יום מקבלת האזהרה אין הוא חייב להתייצב לחקירת יכולת.

או צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833

אם חייב זומן לחקירת יכולת אך לא התייצב או שהתייצב ללא המסמכים הנדרשים, הוא ייחשב כמשתמט מתשלום החוב ולנושיו ישנה הזכות לבקש צו הבאה כנגדו על ידי שוטרים. לכן קיימת משמעות וחשיבות גדולה בסיוע של עורכי דין במצבים אלו. רק עורכי דין מקצועיים המתמחים בתחום יוכלו לסייע לאדם הניצב בפני חקירת יכולת.

הסבר על הליך חקירת יכולת

לפני תחילת חקירת היכולת על החייב למלא שאלון הנוגע ביכולותיו הכלכליות, כלומר פירוט נכסיו וכספים השייכים לו. כמו כן על החייב לחתום על טופס ויתור סודיות לענייני כספים ונכסים בכדי למלא את תנאי השקיפות. חקירת היכולת מתבצעת על ידי ראש הוצאה לפועל בה מנוהלים התיקים נגד החייב. בחקירה נוכחים גם הנושים ועורכי דינם ומותר להם להציג מידע על החייב ונכסים שלו שאינם באו לידיעת ההוצאה לפועל.

עורכי הדין יכולים לחקור את החייב. בעצם חקירת יכולת מתבצעת כמו בבית המשפט בו הצדדים יכולים להביא עדים ולהגיש מסמכים באישור ראש ההוצאה לפועל, כמובן. חקירה יכולה להתבצע בדלתיים פתוחות או סגורות. לעיתים תנוהל חקירת יכולת ללא נוכחות הנושים וזאת על פי שיקול דעתו של ראש ההוצאה לפועל.

תוצאות חקירת היכולת

לאחר תום החקירה, ראש ההוצאה לפועל קובע על פי תמונת המצב את תשלום החוב, את פריסתו את שיעורו ומועדו. ראש ההוצאה לפועל יכול לקחת בחשבון גם הסדרים בין החייב לנושיו ואת ההצהרה של החייב על מצבו בעת קבלת ההחלטות.

צו התשלומים נכנס לתוקף בתאריך שנקבע מראש אך במקרה מוצדק ראש ההוצאה לפועל יכול לבטל או לשנות את צו התשלומים - אם בשיעור התשלומים או אם במועדים לתשלום. החייב יכול בכל עת להגיש בקשה לשינוי צו התשלומים אם ישנה סברה כי מה שנקבע לו אינו צודק או אם חל שינוי ביכולת החייב לפרוע את התשלומים שנקבעו עקב חקירת היכולת.

לסיוע משפטי מיידי בתחום הוצאה לפועל, לחץ כאן: סיוע משפטי של עורך דין
או צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

גירושין
עורך דין פלילי
פשיטת רגל
דיני עבודה
תאונת דרכים
רשלנות רפואית

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת