סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

תובענות בלשכת ההוצל"פ - תיקון 24

תובענות הוצאה לפועל - גביית חובות ללא שטר או פסק דין

עד לאחרונה, היה תהליך גביית כספים מאת חייב בהוצאה לפועל תהליך מורכב וארוך: על בעל החוב היה  לתבוע את החייב על סכום חובו בערכאה משפטית מתאימה, ובצירוף פסק הדין המזכה את התובע בתשלום חוב על סך סכום ספציפי, ולאחר שהחייב לא שילם את חובו, היה התובע, הזוכה, רשאי לפנות ללשכת ההוצאה לפועל להתחלת תהליכים לגביית החוב.

כיום, לאחר שנכנס לתוקפו תיקון 24 לחוק ההוצאה לפועל, ניתן לזרז תהליך של התערבות ההוצאה לפועל על ידי הגשת תובענות על סכום קצוב בהוצאה לפועל, בחובות על סכום שאינו גבוה מ - 50,000 ₪.

במאמר זה נסקור את תיקון 24 לחוק ההוצאה לפועל, כיצד הוא מקל על בעלי חוב, מהם תהליכי תביעה בהוצאה לפועל במסגרת תיקון 24 זה, ומי יכול ליהנות מהתיקון.

לקבלת סיוע משפטי מיידי בתביעת הוצל"פ, לחץ כאן: יעוץ משפטי

תיקון 24 לחוק ההוצאה לפועל הוסיף לחוק ההוצאה לפועל שני סעיפים (81א1 ו – 81א2), אשר מסדירים הגשה של תובענות בסכום קצוב ישירות להוצאה לפועל, ומבטלות את הצורך לפנות לערכאה משפטית (כמו בית משפט, בית דין, או סמכות מקבילה שיש באפשרותה לתת פסק דין בנושא החוב), בטרם ניתן להפעיל הליכי הוצאה לפועל לטובת השבת סכום החוב מאת החייב.

תיקון זה בא כדי להקל גם על הזוכים (כלומר, בעלי החוב), מפני "סחבת" בירוקרטית ותשלום אגרות למיניהן, וכן להוריד מן העומס שנוצר על הערכאות המשפטיות השונות, מכיוון שהליכי גביה של חובות כנגד הבטחות שונות לתשלום הן עניין שבשיגרה במדינתנו, ותביעות משפטיות על סכומים נמוכים מ – 50,000 ₪ הן תביעות נפוצות, המצריכות טיפול רב מאת בתי הדין והמשפט.

כיצד תובענות הוצאה לפועל מקלות על בעל החוב להשיג את חובו?

לאחר שנכנס התיקון לתוקפו, בעל חוב יכול לגשת לכל סניף של לשכת ההוצאה לפועל, כאשר יש בידו מסמך כלשהוא המאמת את החוב, וכן פרטים על החייב – אם החייב הינו אדם פרטי, על בעל החוב לגשת ללשכת ההוצאה לפועל כאשר יש בידו את שם החייב, מספר הזהות שלו וכתובתו המעודכנת. אם מדובר בחוב של חברה, יש להשיג את מספר הח.פ. שלה, שמה וכתובתה.

עם פתיחת התיק יש למלא טופס פתיחת תיק, ובנוסף יש לשלם 1% מסך החוב כאשר יש פסק דין, ו – 1.25% מסך החוב כאשר אין בידי בעל החוב פסק דין אולם יש לבעל החוב שטר, המחאה או הסכם המורה על קיום החוב.

לחייב עומדת הזכות להתנגד לתובענה

לפני הגשת תובענה בהוצאה לפועל על בעל החוב לשלוח בדואר רשום טופס בנוסח הקבוע בחוק, אל החייב, באשר לתחילת הליכים כנגדו בהוצאה לפועל. לאחר קבלת ההודעה ובמשך שלושים יום, עומדת לחייב הזכות להגיש בקשת רשות להגן. בקשה זו, הינה בקשה מטעם החייב להגן על עצמו ולטעון כי הוא אינו חייב לבעל החוב את הסכום שהוא טוען.

במידה והחייב אכן מגיש בקשת רשות להגן, על התיק לעבור לטיפולה של ערכאה משפטית, והוא יחזור לטיפולה של לשכת ההוצאה לפועל רק לאחר שיהיה פסק דין בנוגע לחוב.

הגשת תובענות הוצאה לפועל במסלול המקוצר

כאשר גובה החוב עומד על עד 10,000 ₪, בחלק מן המקרים ניתן להפעיל הליך מקוצר לגביית החוב – בהליך מקוצר זה התערבותו של הזוכה (בעל החוב) היא מינימאלית, במסלול המקוצר הזוכה אינו רשאי לתבוע החזר בגין שכר טרחת עורך דין למעט בתיקי תובענות, וההליכים שניתן להפעיל כנגד החייב הם חלקיים (ניתן להפעיל עיקול או מימוש של כספים או זכויות, כלי רכב, ניתן לקבל מידע ממאגרי מידע מגוונים, ועוד).

במסלול המקוצר של גביית חובות בתיקי הוצאה לפועל, משך הזמן לטיפול מוגדר מראש ולא יעלה על שמונה חודשים, כאשר באם נותרו הליכים שלא מומשו, ניתן להגיש בקשה להארכת התקופה. למידע נוסף על תיקון 24 בחוק ההוצאה לפועל ועל האפשרות להגיש תובענות בלשכת ההוצל"פ, פנו אלינו בכל עת ונשמח לסייע.

סיוע משפטי מיידי בתחום הוצאה לפועל, ללא כל התחייבות מצידך
לחץ כאן לפנייה אל עורכי דין:
יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין בתחום פשיטת רגל
דיני תעבורה - עבירות תנועה
איחוד תיקים או פשיטת רגל?
חובות אבודים
תאונות דרכים - תביעות פיצויים
תביעת רשלנות רפואית
תאונות עבודה

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת