סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

מתי תאונת עבודה תחשב תאונת דרכים?

החוק המרכזי, אשר עוסק בנושא תאונות דרכים ומתייחס להגדרת תאונה, סוגיית האשם והיבט תשלום הפיצויים, שיעורם ומועד העברתם הינו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה - 1975.

בהתקיים נסיבות עובדתיות מסוימות תיחשב תאונת דרכים כתאונת עבודה, הכרה אשר מקנה לנפגע אפשרות לקבלת פיצויים בשני ערוצים: הן במסגרת תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אשר תוגש נגד חברת הביטוח, שביטחה את הרכב נשוא התאונה בביטוח חובה, והן בהגשת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, להכרה כנפגע תאונת עבודה וקבלת פיצויים בהתאם.

נפגעת עקב תאונת דרכים שנחשבת תאונת עבודה?
פנה אלינו ובדוק זכאותך לפיצוי:
יעוץ משפטי

תאונה כהגדרתה בחוק, בה נפגע אדם בשעה שהיה בדרכו הלוך - ממעונו למקום העבודה או בדרכו חזרה - מהעבודה לביתו, תיחשב פרט לתאונת דרכים גם כתאונת עבודה.

תביעה לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי יש להגיש עד שנה ממועד קרות תאונת הדרכים, אשר הוכרה כתאונת עבודה, כאשר לצורך קבלת התביעה נדרש הנפגע להוכיח, כי התאונה ארעה תוך כדי עבודה או בעקבותיה, בדרכו מביתו לעבודה או בדרכו חזרה לביתו ממקום העבודה.

לעניין זה קיימת סיטואציה גבולית, אשר הזכאות לקבלת פיצויים בגינה תיבחן בהקפדה יתרה על ידי המוסד לביטוח לאומי:

סטייה מהדרך הרגילה - תאונת דרכים, אשר ארעה במסלול, המהווה סטייה מהדרך הרגילה אותה נוהג העובד לעשות בשגרה, בדרכו הלוך וחזור אל וממקום עבודתו, נדחית על פי רוב על ידי המוסד לביטוח לאומי בנימוק, כי אין מדובר בתאונת עבודה מאחר ומסכת עובדתית, אשר מעידה על סטייה מהדרך הרגילה לעבודה, מנתקת את רכיב הקשר הנדרש בין קרות התאונה לבין מקום עבודתו של הנפגע.

במסגרת ההכרה מטעם המוסד לביטוח לאומי בתאונת דרכים כתאונת עבודה תיבחן שאלת הקשר של התאונה למקום העבודה, ללא התייחסות לסוגיית האשם - מצד העובד, המעביד או גורם שלישי.

הכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה מקנה לנפגע זכות להגיש בקשה להיבדק על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר אמונה על קביעת דרגת הנכות בעקבות תאונת הדרכים נשוא התביעה. לחץ וקרא עוד: נזקי גוף

לקביעת אחוזי הנכות על ידי הועדה הרפואית נודעת משמעות כפולה עבור הנפגע: ראשית, גובה הפיצוי שיינתן לו יחושב על בסיס שיעור הנכות אשר תיקבע הועדה, ובנוסף, דרגת הנכות שקבעה הועדה תנחה ותחייב בהמשך את חברת הביטוח בהליך תביעת פיצויים, אשר יגיש הנפגע נגדה, וגובה הפיצויים שישולמו  על ידי חברת הביטוח ייסמך על קביעותיה של הועדה.   

זכאות לקבלת פיצויים מחברת הביטוח ומהמוסד לביטוח לאומי

שעה שתאונת דרכים מוכרת גם כתאונת עבודה יוכל הנפגע לקבל פיצויים הן על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והן על ידי המוסד לביטוח לאומי, כנפגע תאונת עבודה.

מדובר בשני סוגי פיצויים, המשלימים זה את זה: הביטוח הלאומי מעניק פיצויים בגין הפסדי שכר  ואילו חברת הביטוח נושאת בהפרש, אשר לא כוסה על ידי הביטוח הלאומי בעבור הפסדי שכר וכן משלמת פיצוי בגין ראשי נזק נוספים.
למידע נוסף : פיצוי לנפגעי תאונת דרכם

פרט להחזר הביטוחי ולתשלום דמי פגיעה על ידי המוסד לביטוח לאומי יוכל הנפגע לקבל כספי פיצויים נוספים במידה והוא מבוטח בפוליסות ביטוח פרטיות למיניהן, דוגמת אובדן כושר עבודה.

נפגעת עקב תאונת דרכים שנחשבת תאונת עבודה?
פנה אלינו ובדוק זכאותך לפיצוי:
יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
שלילת רישיון
דיני עבודה
איחוד תיקים או פשיטת רגל?
חובות אבודים
גביית חובות
ערבות - חשוב לדעת!

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת