סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

החוק למניעת עישון - איסור עישון במקום ציבורי

אסור לעשן במקומות ציבוריים - מניעה חוקית

ב 7/11/07 נכנס לתוקף החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. החוק המעודכן מחמיר בענישת המעשנים ובעלי העסקים במטרה להגביר את אכיפת החוק. בליל שישי האחרון, יומיים לאחר כניסת החוק לתוקף, ניתן היה כבר לראות בשטח את הסימנים הראשונים הנובעים מהמדיניות החדשה.

מחוץ לפאבים תל אביביים, התגודדו קבוצות מעשנים עם כוס משקה ביד אחת וסיגריה ביד השנייה. מראה מקובל בחיי הלילה של ניו יורק אך חדש במחוזותינו. מי שנהגו להגיד "כאן זה לא יתפוס" צפויים ככל הנראה להפתעה.

החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים קיים שנים רבות אולם אכיפתו הייתה בעיתית. החידוש של החוק המעודכן הוא בהגדלת האחריות של בעלי העסקים והחמרה בעונשם.

החוק מחייב את בעלי העסקים לבקש ממי שנתפס מעשן להפסיק מיד, במידה וייתקלו בסירוב, על בעלי המקום להזעיק את רשות הפיקוח המקומית. כל רשות מקומית תפרסם באתר האינטרנט שלה או בדרך אחרת, מספר טלפון שיהיה פעיל 24 שעות ביממה, לצורך הגשת תלונה למפקח.

על המעשן במקום ציבורי יוטל קנס של 1,000 ש"ח ואילו על בעל עסק שלא פנה למעשן בבקשה להפסיק ולא הזעיק את רשות הפיקוח המקומית, יוטל קנס של 5,000  ש"ח. על בעל עסק שיציב מאפרה במקום ציבורי שבו נאסר העישון - יוטל קנס של 1,290 ש"ח.


ח"כ ארדן, מי שיזם וקידם את החוק, הצהיר כי מטרת החוק הנה לשפר את האכיפה לחוק הקיים. בכך מצטרפת מדינת ישראל למדיניות הנהוגה בארה"ב וברוב מדינות אירופה. כיצד יגיב הציבור הישראלי לחוק זה? ימים יגידו.

רוצה לקבל סיוע של עורך דין בנושא חוק איסור עישון במקומות ציבוריים?

לחץ כאן: יעוץ משפטי

אין ספק כי לציבור הלא מעשן זהו יום חג. ישיבה במקום אפוף עשן אינה חוויה נעימה למי שאינו מעשן ולעיתים גם למעשנים עצמם בהעדר אוורור ראוי. בקרב הציבור המעשן תגובות שונות לגזירה זו: מצד אחד רבים כמובן המתרעמים על החוק החדש, שכופה עליהם לשנות את הרגליהם ומצד שני - לא מעט מתנחמים בעובדה כי אכיפת החוק תאלץ אותם להפחית במספר הסיגריות שנהגו לעשן עד כה.

נדמה כי ההשפעה העיקרית של חוק זה תורגש בעיקר בפאבים ובמועדוני הלילה. האם ישפיע חוק זה על חיי הלילה?כיצד תראה תל אביב "הלא מעשנת"?


לפני מספר שנים היה ניסיון לפתוח פאב ללא עישון בתל אביב - ניסיון שנכשל מסתבר- הפאב נסגר לאחר תקופה קצרה יחסית. עובדה זו מעוררת לא מעט שאלות ומחשבות בנושא זה.

הרי ברור שישנם מספיק בליינים תל אביביים שאינם מעשנים כדי לאכלס לפחות פאב אחד והימצאותו של כזה אמורה להיות אטרקציה מספיק גדולה כדי  להביא לנהירתם של  חובבי האוויר הנקי ובכל זאת....לא כך קרה. תמונה של פאב מעושן, טריוויאלית כמו כלה בשמלה לבנה.

ישיבה על הבר, עם כוס בירה וסיגריה היא תמונה שהושרשה עמוק בתרבות הבילוי ומהווה עבור חלקינו תדמית מסוימת שהיינו רוצים לאמץ. לעומת זאת, אף אחד לא רוצה להצטייר כמכור שמוכן לעמוד בקור בשביל לקבל את מנת הניקוטין הדרושה לו. החוק החדש ללא ספק יטהר את האוויר במקומות הבילוי, השאלה היא- כיצד ישפיע על האווירה.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין - עורך דין
גירושין
דיני עבודה
תעבורה
רשלנות רפואית
זכויות יוצרים

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת