סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

חוקי תעבורה בישראל - עבירות תנועה, קנסות ועוד

חשיבותם של חוקי התעבורה

תחבורה היא חלק עיקרי מחיינו, ואנו מוצאים עצמנו "מבלים" זמן רב על הכבישים במהלך חיי היומיום. הכבישים אמנם הכרחיים לחברה אך הם טומנים בחובם סכנות רבות, שהגדולה מבניהן היא תאונת הדרכים, אשר מתרחשת באופן תדיר וגורמת כתופעה נזק רב לחברה.

מתוך כך, יש צורך בשפה משותפת המתבטאת בהכוונת ההתנהגות הרצויה בכביש על ידי חוקי תעבורה אותם יש גם לאכוף. בארצנו, החוק שחולש על ההתנהגות בכביש הוא פקודת התעבורה, והתקנות לפיה. כמו כן, נהוגה שיטת הנקודות, הקובעת עונשים מצטברים לעבריינים סדרתיים.

עבירות עיקריות על חוקי תעבורה בישראל

עבירה בכביש, היא חריגה מההנחיות שהתוו בחוק. בכגון דא, תוטל על פלוני סנקציה אשר מקיימת קשר ישיר עם חומרת העבירה והנזק שנגרם בגינה. דוגמאות לעבירות שכיחות בכביש יש למכביר, כגון אי ציות לתמרורים (כאשר אי ציות לתמרור עצור או זכות קדימה הם החמורים ביותר), נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות ועוד רבים. במאמר זה ננסה להתמקד בכמה מהן – כאשר אנו מכוונים לשאלות העולות באופן שכיח בפורומים כאלו ואחרים.

נהיגה במהירות מופרזת

יתכן, כי זוהי העבירה השכיחה ביותר כאשר אנו דנים בחוקי התעבורה והיא קבועה בתקנה 54 לתקנות התעבורה.

בעבר, היה קושי בהוכחת נהיגה מופרזת שכן היה צורך בהערכות המתבססות על עין בלתי מזוינת אך כיום עם התפתחות הטכנולוגיה המשטרה משתמשת במכשיר הלייזר(להלן הממל"ז) ובמצלמות. בע"פ 4682/01 הוכר הממל"ז כמכשיר בדיקה מהימן.

זקוק לסיוע של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה? לחץ כאן
או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 037520225


עם זאת בית המשפט לא תמיד ירשיע נהג וזאת אף במקרים שבהם הממל"ז הורה, על מהירות מופרזת, מקרה כזה יתכן לדוגמא כאשר השוטרים נמנעו מביצוע בדיקות התקינות המתחייבות מהפעלת המכשיר.

כמו כן, בית המשפט קבע הוראות ברורות לדרך השימוש במכשיר בפסק הדין לעיל והן כי על המכשיר להיות מופעל רק ממרחק של עד 300 מטרים, על גבי חצובה ושהוא בעל סטייה של עד 5 קמ"ש.

מכשיר נוסף, המשמש את השוטרים לעיתים תכופות הוא המצלמה. גם המצלמה אינה חורצת הגורלות הבלעדית ובית המשפט, זיכה גם נהגים שמכשיר זה העיד עליהם כנוסעים במהירות מופרזת.

חשוב לציין כי היכרות עם חוקי התעבורה, וההתנהגות הדרושות משוטרים באכיפתם את החוק, יכולה להביא לזיכוי או להפחתת עונש באופן משמעותי ועל כן, כדאי להיוועץ עם עורך דין מקצועי מהתחום גם כאשר לכאורה מדובר במכשירים מדויקים ואמינים.

עבירת הנהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות, נחשבת כאחת העבירות הקשות על חוקי התעבורה, ומוטל עליה חובת פסילה של שנתיים, כאן המקום להפריך את השגגה כי כדאי למי ששתה לסרב לביצוע הבדיקה – הדבר מהווה עבירה פלילית, ויביא לענישה חמורה.

עם זאת, השוטר מחויב לשים לב לסימנים המעידים על שכרות הנהג, ורק לאחר שביצע זאת, הוא רשאי להמשיך בבדיקה באמצעות בדיקת הינשוף (המכשיר שבודק את רמת האלכוהול). הסיבה לכך, היא שהינשוף היא בדיקה פולשנית ואנו רוצים לוודא שהשוטר מבצע בדיקה זו, רק לאחר שהוא חושש באופן סביר שאדם אכן שתה.

יש לציין כי הפסיקה הקשיחה עמדתה כלפי נהגים המואשמים בעבירה זו וכיום בניגוד לימים עברו, הענישה בה מוגברת.

פסילת רישיון מנהלית

קצין בדרגת מפקח ומעלה, רשאי לתת שלילת רישיון מנהלית לנהג את הרישיון ל-30 ימים, ובמקום בו גם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים ל-60 ימים (ובתאונה עם הרוג ל-90). הסיבה לכך, היא שאנו רוצים לתת בידי קציני משטרה הנתפסים כאחראים את אפשרות התגובה המהירה, וזאת בכדי לא ליצור סרבול רב בהליכים שיביאו לעיוות הדין. עם זאת, בכגון דא, ניתן לקבל את הרישיון חזרה תוך בקשה מנומקת.

מכך התייעצות עם עורכי דין בתחום תעבורה, טרם בקשה כאמור, יכולה לסייע בידכם, להשיג רישיונכם חזרה ולהימנע מהשלילה המנהלית הארוכה.

חוקי התעבורה – סיכום

מובן שמאמר זה הוא רק קצה הקרחון וישנם חוקי תעבורה רבים נוספים, תקנות ודיונים רבים בכל הנוגע להתייחסותו של בית המשפט לעברייני תנועה. לטובת מי שבצע עבירת תנועה או מואשם בכזו - חשוב להדגיש, כי זהו תחום נרחב, שבו ידע מקצועי משפטי, עלול לעשות את ההבדל בין שלילה לקנס, ובין זיכוי להרשעה.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת