סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עריכת הסכם גירושין על ידי עורך דין

גירושין בישראל

מספר המתגרשים בישראל הולך ותופח מידי שנה והיום סטטיסטיקות מראות כי שליש מהזוגות בישראל מתגרשים. הליך גירושין הוא ההליך העדין ביותר שקיים במשפט והוא נוגע בסוגיות הכי פרטיות וסבוכות באדם, בבן זוגו, ובתא המשפחתי הקרוב לו.

כאשר נמצאים בהליך של גירושין עומדת בחירה מהותית בין שתי אפשרויות אשר כל אחת מהם מאפיינת דרך אחרת לחלוטין ביחסים בין בני הזוג לאחר הגירושין. האם לבחור בדרך ההסכמה שסופה הסכם גירושין או לבחור בפניה לערכאות ותביעה בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני?

מהו הסכם גירושין?

הסכם גירושין כולל את מארג הזכויות והחובות של בני הזוג לאחר פקיעת הנישואין והוא כולל בדרך כלל:

הסכם גירושין כמו גם הסכם ממון מחייב אישור של בית המשפט לענייני משפחה או של בית הדין הרבני. רק לאחר שיאושר ההסכם על ידי בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה יקבל ההסכם תוקף של פסק דין וניתן יהיה לממש אותו באמצעות הוצאה לפועל.

יחד עם זאת, גם אם אושר ההסכם – אינו סופי כל עוד לא נפסק הגט בבית דין רבני וניתן לסגת מהסכם גירושין שכן השיטה היהודית מחייבת גט בהסכמה מלאה וחופשית וכל עוד לא כך, לא ניתן לחייב אדם להתגרש (למעט מקרים נדירים ביותר שניתן לכפות על אדם גט).

אישור הסכמת הצדדים בהסכם הגירושין

שיקול הדעת בעניין שייך לבית המשפט, שלרוב ימנע מלהתערב בפרטי ההסכם למעט חריג אחד, והוא טובת הילדים, במקום שלא הוסכם בתשלום מזונות ילדים, בית המשפט ימנע מלתת יד להסכם שכזה. יתרה מכך, גם אם במסגרת הסכם גירושין שאושר על ידי בית המשפט נקבעו מזונות ילדים שמסיבות כאלו ואחרות לא נותנים מענה לצרכיו של הילד – יוכל הילד בעתיד לתבוע סכום מזונות גבוה יותר והסכום הקבוע בהסכם אינו סופי. לקריאה נוספת: הסכם מזונות ילדים

מהם היתרונות של הסכם גירושין על פני פנייה לערכאות?

גירושין בהסכמה - ההסכמה בין בני הזוג מהווה יתרון משמעותי להסכם הגירושין על פני פנייה לערכאות. הסכם גירושין מאפשר יכולת טובה בהרבה לשמור על התא המשפחתי הקיים ולמזער נזקים לאחר אירוע הגירושין.

כמובן שחלופה של פנייה לערכאות מביאה עמה תוצאות קשות בין בני הזוג המשליכות על כלל המשפחה תוצאות אלו מתאפיינות במאבקים מרים על כל נושא, חשיפת פרטי פרטים בפני בית המשפט וחוסר הסכמה בנושאים הרגישים הקשורים לילדים. מאבקים אינסופיים אלו מביאים עמם פגיעה עצומה ביכולת לקיים מערכת יחסים לטובת הילדים בעתיד.

זמן הגירושין - מטבע הדברים התדיינות משפטית ארוכה באופן משמעותי מאשר ליבון הסוגיות הסבוכות בין בני הזוג והגעה לבית הדין עם מסמך המקובל על שני הצדדים.

הסכם גירושין כאמצעי לסחטנות כלכלית

תנועות רבות ונשים רבות טענו כי הסכם הגירושין הוא כלי בידי הגבר לסחוט את האישה, והוא מאפשר לגבר לסרב גט, עד הסכמת האישה להסכם גירושין משפיל ומפלה. ואכן תופעות שליליות אלו קיימות הן זה מכבר.

לאחרונה התמודד המחוקק עם הסוגיה וקבע תיקון משמעותי בחוק יחסי ממון בין בני הזוג, התיקון עוסק בחלוקת הנכסים עוד טרם הגט, ולא רק לאחר פסיקת בית הדין הרבני למתן גט. כך למעשה התקבלה דעתה של השופטת טובה שטרסברג כהן, בפרשת יעקבי.

התיקון שהתקבל השנה משפר משמעותית את מעמד הנשים בעריכת הסכם גירושין והופך את הבחירה בהסכמה לאטרקטיבית אף יותר לבני הזוג.

אם קיימת הסכמה האם כדאי בכל זאת לשכור עורך דין המתמחה בתחום דיני משפחה?

מומלץ לשכור עו"ד המתמחה בתחום, גם לתחום הגישור הלא פשוט, אך גם לאחר הגירושין. הדבר נובע מכך שגם לאחר הגירושין מתעוררות שאלות סביב ההסכם ודרך מימושו בין הצדדים, שאלות אלו טוב שיעלו אל מול אדם בעל ידע משפטי בתחום אשר בני הזוג סומכים עליו.

תהליך של גירושין הוא תהליך סבוך, קשה ולא נעים, בכדי למזער נזקים ולפגוע כמה שפחות בילדים מומלץ במידת האפשר למנוע מאבקים ולהגיע להסכם גירושין המקובל על שני הצדדים ומגן על זכויותיהם. הסכם זה יפתור אתכם מריבים בלתי פוסקים, יהפוך את ההליך ל"נקי" יותר ויקצר אותו משמעותית.

לסיוע משפטי מיידי בתחום דיני משפחה, לחץ כאן

או צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 03-6093833


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת