סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עבירה פלילית - עונשי מאסר על עבירות פליליות

לאילו עונשי מאסר חשופים עבריינים בגין כל עבירה פלילית?

ברחבי העולם, במדינות המערב ובמדינות המזרח וארצות ערב, מקובל בתקופתנו לקבוע לאדם אשר עבר עבירה פלילית ועל ידי משפט הוגן ברוב המקרים, ריצוי של תקופת מאסר. בתקופה זו, ישב האסיר בבית סוהר סגור ושמור, ולא יורשה לצאת ממנו אלא במקרים חריגים למטרות חופשה ובאישור של בית המשפט.

עונש מאסר מתבצע כאמור במרבית המקרים בבתי סוהר, אך ישנם מצבים בהם נכלא הנאשם במתקני כליאה שונים לתקופות קצרות בעיקר ובמתקני מעצר, ובמקרים מסוימים כאשר ניתן לסמוך על קיום העונש על ידי העציר, נקבע לנאשם מעצר בית, בו על האסיר להישאר בתוך כותלי ביתו עד לסיום התקופה שנקבעה על ידי בית משפט.

עונשי מאסר בגין עבירות פליליות במדינת ישראל ניתנים כאמור כאמצעי ענישה וכגורם מרתיע לעבירות שונות אשר נקבעו בחוק של המדינה בה שוהה האדם.

העונש נגזר לאחר שניתנת לנאשם ההזדמנות להגן על עצמו על ידי עורך דין פלילי בבית משפט. לא כדאי לזלזל בתהליך בחירת עורכי דין לייצוגכם, גם אם נראה לכם כי חפותכם תוכח בקלות - זה לא סוד שמערכת המשפט אינה יכולה להגיע לחקר האמת בכל מקרה ומקרה וגם אנשים חפים מפשע 'זוכים' לגזר דין של אשמים.

ליחצו לקריאה על: עיכוב ביצוע עונש לאחר הרשעה

עבירת מס היא עבירה פלילית

רבים מניחים כי הדין הפלילי עוסק בעבירות שאנו מרבים לקרוא עליהן בעיתונות, כמו מעשי אונס, גניבה, רצח וכיו"ב. אולם, גם עבירות פחות ססגוניות ומתוקשרות חושפות את העבריינים לעונשים על פי הדין הפלילי. לדוגמא: עבירות מס

לקבלת סיוע של עורך דין פלילי לחץ: יעוץ משפטי
או

צור קשר מיידי עם עו"ד בטלפון: 1800-800-891

בעל עסק בישראל מחויב בניהול ספרי חשבונות ובדיווח תקין ושוטף מול רשויות המס. למעשה, אי - דיווח או דיווח שגוי לרשויות המס בארצנו הנם עבירה פלילית ועל פי חומרת המקרה בדיווח שגוי ניתן יהיה במקרים מסוימים לשפוט אדם אף לעונשי מאסר בפועל.

אין נטייתה של מערכת המיסוי בארץ למהר ולהביא אדם אשר דיווח דיווחים שגויים לרשויות המס או אשר החסיר דיווחים כאלו או אחרים אל בית המשפט. כמובן, בהתאם לחומרת השגיאות אשר התגלו על ידי הרשויות.

בתחילה, כאשר יתגלה דיווח שגוי או בעייתי אצל בעל העסק, יבצעו הרשויות מחקרים פנימיים על דיווחים קודמים של בעל העסק בבית העסק, ועל פי הממצאים יחליטו באם להביאו למשפט או לא.

המקרים העיקריים בהם יישפטו עבריינים על עבירות מס הם לא במקרים של דיווחים שגויים או חוסר דיווח, אלא במקרים של העלמות מס, או במקרים של דיווחים כוזבים לרשויות.

ניקח כדוגמא את פסק הדין לעונש מאסר בפועל אשר ניתן לנאשמים ש.מ. שיווק בשר בע"מ והמנהלים שבבעלותם החברה, אשר על פי כתב האישום הגישה חשבוניות פיקטיביות לגורמים שונים למטרות של השתמטות מתשלומי מס על ידי הגדלת הדיווח על הוצאותיהם, בסכומים אשר עלו על 5 מליון שקלים בשנה.

במשפט זה נקבעו המואשמים כאשמים ונגזרו עליהם ארבעים וחמישה חודשי מאסר בפועל, וקנס בסך 1000 שקלים.

בישראל עורכי דין רבים אשר מתמחים בעבירות מס וכדאי להשתמש בשרותיו של עורך דין הבקיא היטב בתחום זה. עורך הדין הנכון, בזמן הנכון, ידע לצמצם את הנזק אשר ייגרם לכם ובמקרים מסוימים אף יוכל לחלץ אתכם מעונש המאסר הצפוי.

עבירות מין - עוולה אזרחית ועבירה פלילית

קיימת קשת רחבה מאוד של עבירות מין, החל מהטרדה מינית וכלה באונס: הטרדה מינית – סחיטה באיומים, מעשים מגונים, הצעות מיניות חוזרות ונשנות למרות הבעת אי עניין, התייחסות מינית על אף הבעת התנגדות, התייחסות מבזה אל מיניותו של אדם ועוד.

בעילה אסורה בהסכמה – בעילת קטינים, בעילה תוך ניצול מרות ביחסי עבודה או הבטחות שווא לנישואין ועוד. מעשה סדום – החדרת איבר או חפץ אל פי הטבעת של קטין, או בנסיבות אונס. אונס – בעילה שלא בהסכמה.

יצוין כי על ההסכמה להינתן על ידי מי שכשיר לכך, כלומר – בעילת קטינים מתחת לגיל 14 הנה אונס גם אם ניתנה הסכמתם. כך גם בעילה תוך ניצול ליקויים שכליים, מחלות נפש, או חוסר הכרה של הקורבן. כמו כן, מלבד היות כל אלו עבירה פלילית, זוהי גם עוולה אזרחית שניתן לתבוע בגינה פיצוי כספי ולעיתים אף ללא הוכחת נזק.

ניסיון, שותפות, שידול או סיוע

גם אם לא בצעתם את העבירה בפועל, גם אם אתם רק שותפים לדבר עבירה, סייעתם לביצועה או שידלתם אדם אחר לבצעה – הנכם חשופים לאחריות פלילית. ניסיון לביצוע עבירה – אדם המנסה לבצע עבירה פלילית, אך הנסיבות לא אפשרו את ביצועה בפועל.

שותפות – החוק מטיל אחריות פלילית גם על עבריינים שבצעו את מעשיהם בצוותא. שידול – שכנוע ועידוד אדם אחר לעבור על החוק. סיוע – עשיית מעשים להקלה על ביצוע העבירה על ידי אדם אחר או למניעת גילוי ותפיסתו.

הגנות בעבירות פליליות

הרשעת אדם מותנית בפרמטרים רבים שכל עורך דין פלילי מכיר היטב ומשתמש בהם בניסיונו לזכות את הלקוח. לדוגמא: הנאשם מתחת לגיל 12, סוגיות הנוגעות להיעדר שליטה או אי שפיות, לחצים ואיומים, הגנה עצמית ועוד.

הגנה נוספת המשמשת עורכי דין פליליים רבים הנה "הגנה מן הצדק" – במקרים מסוימים ניתן לטעון לזכאותו של הנאשם מטעמים של פגם קשה בהליך הפלילי, ההופך את הרשעתו לבלתי צודקת.

גזר הדין נקבע על פי חומרת העבירה, אך ישנם פרמטרים נוספים ברי השפעה, כמו עבר פלילי, חרטה ועוד. מומלץ וצריך לפנות לקבלת יעוץ משפטי מקצועי בכל מקרה בו הנכם מוזמנים לחקירה פלילית, או מוגש נגדכם כתב אישום. ככל שתקדימו לפנות לעורכי הדין המתאימים, כך ייטב סיכויכם במשפט.

במקרים דחופים צור קשר 24 שעות ביממה בטלפון: 1800-800-891

 


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת