סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

מושגים משפטיים פלילי

להלן רשימה של מושגים משפטיים, שיוכלו לסייע לכם להבין את סדר הדין הפלילי במדינת ישראל:

  • שיטה אדברסרית – שיטת הדיון בישראל, כאשר המשפט מתנהל על ידי הצדדים ותפקיד השופט הוא פאסיבי. בית המשפט אינו יוזם את ההליכים ולתביעה ניתן שיקול דעת נרחב לגבי פתיחת ההליך הפלילי.
     
  • עקרון הפומביות – הכלל הוא שבית המשפט מקיים את דיוניו בפומבי. לכלל זה מספר חריגים אשר במסגרתם רשאי בית המשפט להורות על קיום הדיון בדלתיים סגורות, כגון מטעמים של בטחון המדינה, הגנה על עניינו של קטין או הגנה על המוסר.
     
  • מעצר – משמעותו שלילת חירותו של אדם לפני שהורשע בדין ונמצא אשם. מדובר בפגיעה קשה בחירותו, זכות המעוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. הפגיעה בזכות זו מתאפשרת רק כאשר היא באה לשרת מטרה מוגדרת.
     
  • מעצר לצורכי חקירה – זהו מעצר לפני שהוגש כתב אישום כנגד החשוד, המתבצע במהלך חקירת המשטרה ומטרתו למנוע שיבוש הליכי חקירה, הימלטות או סיכון אחר.
     
  • מעצר עד תום ההליכים – זהו מעצר לאחר שהוגש כתב אישום, והנאשם עצור בתקופה שמשפטו מתנהל. מטרת המעצר למנוע שיבוש הליכי משפט, הימלטות מן הדין או מניעת פגיעה בחיי אדם או בבטחון המדינה.
     
  • עיכוב – הגבלת חירותו של אדם לנוע באופן חופשי בשל החשד שבוצעה עבירה או כדי למנוע את ביצועה. הגבלת החירות מסויגת מראש בזמן ובתכלית. סמכות העיכוב מסורה לשוטר או לאדם פרטי, בכפוף לתנאים המתקיימים בחוק.
     
  • שחרור בערובה (ערבות) – שחרורו של החשוד על תנאי שהחשוד יתייצב לחקירה או למשפט בכל מועד שיידרש, ושלא ישבש הליכי חקירה ומשפט.
     
  • הזכות להפגש עם עורך דין – לעצור זכות להיפגש עם עורך דין ולהיוועץ בו. הפגישה תיערך ביחידות ובתנאים המבטיחים את סודיות השיחה, אך באופן המאפשר פיקוח על תנועות העצור. הכלל הוא שעם בקשת העצור להיפגש עם עורך דין, יש לאפשר לו זאת ללא דיחוי.
     
  • חדירה לחומר מחשב – (ס' 4 לחוק המחשבים) לרבות הפקת פלט תוך חדירה כאמור הנה בגדר חיפוש, וחיפוש זה ניתן לבצע רק בהתמלא כל התנאים הבאים במצטבר: ניתן צו שופט המציין במפורש את ההיתר לחדור למחשב או להפיק פלט, תנאי החיפוש, מטרות החיפוש. החיפוש ייעשה על ידי בעל תפקיד המיומן בכך.
     
  • חיפוש בגוף החשוד – עריכת חיפוש בגופו של החשוד תיעשה לאחר שנתבקשה הסכמתו לכך. החיפוש יעשה באופן שיבטיח שמירה מירבית על כבוד האדם ותוך פגיעה במידה המועטה ביותר. החיפוש יעשה תמיד על ידי בן מינו (בכפוף לחריגים).
     
  • הזכות לחסיון מפני הפללה עצמית – כל אדם הנחקר מכוח סמכות (של חוקר משטרה מוסמך), חייב להשיב לשאלות החוקר תשובות אמת, אלא אם כן יש בתשובותיו כדי להעמידו בסכנה של העמדה לדין פלילי.
     
  • תביעה פלילית – המאשימה במשפט פלילי היא מדינת ישראל אשר מיוצגת על ידי תובע מוסמך. אדם פרטי רשאי להגיש אישום פלילי במסגרת קובלנה בעבירות מסויימות, המפורטות בחוק.
     
  • הזכות להיות מיוצג – הזכות להיות מיוצג על ידי סניגור בהליך פלילי הינה אחת מזכויות היסוד של חשוד או נאשם, ואין לפגוע בזכות זו אלא בהוראה מפורשת של המחוקק.

    לקבלת סיוע של עורך דין פלילי לחץ כאן: יעוץ משפטי מיידי

במקרים דחופים צור קשר 24 שעות ביממה בטלפון: 052-3295296

פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
יעוץ משפטי
עורך דין פלילי
עורכי דין
רשלנות רפואית
תעבורה
דיני עבודה
תאונות דרכים

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת