סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

תאונת דרכים - משקלה של בדיקת פוליגרף

תאונות דרכים – בדיקת פוליגרף כראיה בבית דין

האם בדיקת פוליגרף שעבר הנהג יכולה לשמש ראיה בבית המשפט, מבלי שזה חתם על ההסכם להצגת הבדיקה? בית המשפט המחוזי נדרש לדון לאחרונה בשאלה – האם ניתן להציג כראיה בדיקת פוליגרף של נהגים, אשר היו מעורבים בתוך תאונות דרכים, כאשר על ההסכם להצגת הבדיקה חתם הבעלים של הרכב ולא הנהג?
 

מדובר בנער בן כ- 12, אשר נפגע בתאונת דרכים, בעת היותו הולך רגל. על פי המפורט בכתב התביעה, התאונה ארעה בשעה 18:00, או בסמוך לאותו מועד. חברת הביטוח "הפניקס" טענה כי בעת אירוע התאונה, לא היה הרכב מבוטח על ידה, היינו לא היה לנהג ביטוח בר תוקף לשעת אירוע התאונה.

לטענת הבעלים של הרכב, התאונה ארעה כחצי שעה לאחר ששולמה פוליסת הביטוח. השאלה שהתעוררה היתה – מתי שולם ביטוח החובה? האם לפני התאונה או לאחריה? במהלך עדותו של החוקר מטעם הפניקס, ביקשה זו לצרף את הסכם הפוליגרף ותוצאות הבדיקה שנערכה לנהג.

הצד שכנגד התנגד, ובית משפט השלום, בפניו נערך הדיון, קבע כי הפניקס אינה רשאית להציג את הסכם הפוליגרף ו/או את תוצאות הבדיקה, מאחר ועל ההסכם חתם הבעלים של הרכב ולא הנהג. לפיכך, קבע בית המשפט שאין בפניו כל הסכם לעריכת פוליגרף לנהג, וכמו כן אין הסכם אשר לפיו יקבע מה תוצאות הבדיקה ומידת חיובה את הצדדים לדיון.

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתו של בית משפט השלום בעניין זה וקבע כי, אין להתיר לפניקס להסתמך על בדיקת הפוליגרף או על תוצאותיה, שכן הנהג לא חתם על ההסכם לעריכתה.

תאונות דרכים - ההלכה בנושא בדיקת פוליגרף

הלכה זו, בין צדדים מתדיינים מכונה "הלכת ביאזי" – ועיקרה: ניתן לתת תוקף להסכם בין צדדים מתדיינים, לפיו יש לראות בתוצאות בדיקת פוליגרף תשובה החלטית לשאלות העומדות במחלוקת במשפט, על אף שיש התניה על דיני הראיות, ואולם זאת רק כאשר מדובר בהסכמה של הצדדים לדיון, וכאשר בית המשפט אכן בחן ובדק אם הבינו אותם צדדים על מה הגיעו לכלל הסכמה.

לקבלת יעוץ משפטי איכותי וללא התחייבות מצידך, לחץ כאן: סיוע משפטי

במקרה נשוא פסק הדין הנ"ל, הנבדק (הנהג) לא חתם על ההסכם, ולא היה ער לתוכנו ולכן לא ניתן לומר כי מדובר בהסכם דיוני. בית המשפט המחוזי אישר את החלטת בית משפט השלום ופסל את בדיקת הפוליגרף ותוצאותיה מלהיות ראיה בתיק זה.

האם בית המשפט כבול לתוצאות בדיקת פוליגרף?

יש לציין כי על פי הלכת ביאזי, בית המשפט לא כבול לתוצאות בדיקת הפוליגרף, ולא ייתן ידו להסכם בין צדדים, המונע ממנו גישה לראיות נוספות זולת תוצאות הפוליגרף. ככלל, על השופט לשקול את תוצאות בדיקת הפוליגרף אם החליט לקבלן כראיה ביחד עם כל יתר הראיות שהובאו לפניו, ועל רקע כל הנסיבות הרלוונטיות, לקבוע ממצאים עובדתיים שעליהם יושתת פסק הדין.

במקרים של תאונות דרכים, התחייבותו של בית המשפט להיות כבול באופן מוחלט לתוצאות בדיקת הפוליגרף, עלולה לגרום לתקלות חמורות כגון – במקרה שעד שיצא דובר אמת בבדיקה, מודה לאחר מכן, בכתב או בעל פה, מחוץ לכותלי בית המשפט, או אף בבית המשפט עצמו, שהצליח "להכות את המכונה" ושלמעשה גרסתו הייתה שקרית.

דוגמא נוספת, היא מקרים בהם לאחר בדיקת פוליגרף, אך לפני מתן פסק הדין, מתגלה מסמך, או מופיע עד, אשר באמצעותם ניתן להוכיח בוודאות את אמיתותה של הגרסה, אשר העדים שטענו לה נכשלו בבדיקת המכשיר. למניעת תקלות מעין אלה, נקבע כי, בית המשפט אינו כבול באופן מוחלט לתוצאות בדיקת הפוליגרף.

לקבלת סיוע משפטי מיידי וללא התחייבות מצידך, לחץ כאן: יעוץ משפטי

 


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין
גירושין
רשלנות רפואית
תאונות דרכים
פשיטת רגל
הוצאה לפועל
דיני עבודה

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת