סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

מדריך פשיטת רגל - מהם הליכי פשיטת רגל

מדריך מלא בנושא פשיטת רגל

נקלעת לחובות? המליצו לך על הליכי פשיטת רגל?

להלן הסבר על ההליך:

פשיטת רגל זהו הליך המתנהל כנגד אדם אשר לו חובות שאין לו סיכוי סביר לפרוע אותם. מטרת מדריך פשיטת רגל - מהם הליכי פשיטת רגלההליך היא לקבץ את נכסיו של פושט הרגל, למכרם ולחלק את התמורה בין נושיו במהירות האפשרית ובמינימום הוצאות.

מטרה נוספת של ההליך היא לאפשר לחייב שפשט את הרגל, לפתוח דף חדש בחייו לאחר שיינתן לו הפטר, שזהו פטור מן החובות שצבר. פטור זה הוא אחת מן הסיבות העיקריות שבשלה מבקשים חייבים  להיות מוכרזים כפושטי רגל.

מי שמבצע את הפעולות הנ"ל הוא הנאמן אשר תפקידו לנהל ולמכור את נכסי החייב וכן לטפל בתביעות החוב המוגשות על ידי הנושים כנגד החייב. הליכי  פשיטת הרגל מכוונים בדרך כלל נגד אדם ולא נגד חברה. נגד חברה ניתן לנקוט בהליך פירוק.

הליכי פשיטת רגל נגד חייבים

מעשה פשיטת רגל: כדי שיהיה ניתן לנקוט הליכי פשיטת רגל נגד החייב על החייב לבצע "מעשה פשיטת רגל".

מעשה פשיטת רגל הוא מעשה או אירוע מתוך רשימה הקיימת בחוק כאשר ביצוע אותו מעשה או קרות אותו אירוע נחשב כביצוע "מעשה פשיטת רגל".

צו הכינוס: במידה ועשה החייב מעשה פשיטת רגל ניתן להגיש נגדו בקשה למתן צו כינוס. צו הכינוס הוא לב ליבו של הליך פשיטת הרגל והוא ניתן לפני ההכרזה על החייב כפושט רגל (ההכרזה מגיעה בשלב מאוחר יותר במידה ואישר זאת בית המשפט).

מטרת צו הכינוס היא לכנס ולאסוף את נכסי החייב במטרה לחלקם בעתיד בין נושיו. בקשה למתן צו כינוס יכול שתוגש או ביוזמת החייב עצמו או ביוזמת נושה של החייב.

במידה וניתן צו כינוס אזי כונס הנכסים הרשמי, אשר הינו גוף ממשלתי אשר לו תפקידים שונים, בהליכי פשיטת הרגל, הנוגעים לעניין התנהגות החייב, נכסי החייב ועוד, ימונה להיות כונס זמני של נכסי החייב (לתקופה של 3 חודשים). מטרת הכינוס היא להגן על נכסי החייב.

בנוסף, ההליכים המשפטיים נגד החייב ,כגון: תובענה, הוצאה לפועל ואמצעי אחר נגד החייב, יעוכבו באופן אוטומטי. הטעם לכך הוא למנוע מנושה ספציפי לנגוס בנכסיו של החייב ובדרך זו לפגוע בכינוס נכסי החייב ובהליכי הגבייה הקולקטיבים.

השלב שבין צו הכינוס לדיון בפשיטת הרגל: החליט בית המשפט לתת צו כינוס, יקבע בהחלטתו מועד לדיון בפשיטת הרגל, שיתקיים 6 חודשים מיום מתן צו הכינוס. במהלך תקופה של 6 חודשים מיום מתן צו הכינוס רשאי כל נושה להגיש לכונס הרשמי תביעה נגד החייב שתיקרא תביעת חוב, שבה מפורט הסכום המגיע לנושה מן החייב.

השלב שבין מתן צו הכינוס ועד הדיון בפשיטת הרגל מכונה גם שלב הבירורים והחקירות, הואיל ובשלב זה נערכים בירורים בעניין מצבו של החייב ונכסיו.

הכרזת פשיטת רגל: לאחר סיום הליכי החקירה והבירור ע"י הכונס הרשמי יתקיים הדיון באם להכריז על החייב כפושט רגל או לא. באם הכריז בית המשפט על החייב כפושט רגל יש לכך מספר השלכות קשות לגבי אותו אדם, קרי יוטלו מגבלות על החייב.

כך לדוגמה חייב שהוכרז פושט רגל לא יוכל לייסד תאגיד או להיות בעל עניין בתאגיד, החייב לא יעשה שימוש בכרטיס חיוב, החייב לא יוכל לפתוח חשבון בנק ועוד. בנוסף, נכסיו של החייב יהיו מוקנים לנאמן ויהיו נתונים לחלוקה בין נושיו.

לאחר ההכרזה על פשיטת הרגל מתחילה עבודתו העיקרית של הנאמן, שתפקידיו בין היתר כאמור מימוש נכסי החייב, הכרעה בתביעות החוב וחלוקת נכסי פושט הרגל בין נושיו.

סיום הליכי פשיטת הרגל: השלב האחרון של פשיטת הרגל הוא הפטר פושט הרגל מחובותיו. ההפטר פוטר את פושט הרגל מכל חוב בר תביעה בפשיטת הרגל ומאפשר לו לפתוח דף חדש בחייו. בכל שלב של הליכי פשיטת רגל יכולים החייב ונושיו להגיע להסדר או לפשרה. כאשר החייב או נושיו הגיעו להסדר או פשרה, יביא הדבר לסיום הליכי פשיטת הרגל.

מה בין הליכי פשיטת הרגל להוצאה לפועל?

הן הליכי פשיטת הרגל והן הליכי הוצאה לפועל מיועדים כמובן לאנשים הנמצאים בחובות. בדיני פשיטת הרגל בהשוואה לדיני ההוצאה לפועל, מצויים אמצעים יעילים יותר להברחות רכוש והעדפות נושים, אולם יש להליכי פשיטת הרגל יתרון בולט והוא כי בהליכים אלו ניתן לקבל את ההפטר המיוחל ולהתחיל דף חדש בחיים שלא כמו בהליכי ההוצאה לפועל.

לקבלת יעוץ משפטי בנושא הליכי פשיטת רגל לחץ: יעוץ משפטי לחייבים


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין סדר דין
הגשת בקשה לפש"ר
הפורום שלנו לשירותך
בית הדין לעבודה
הכל על יחסי עובד מעביד

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת