סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

חקירת משטרה - ליווי של עורך דין פלילי

חקירת משטרה - עשה ואל תעשה

עבור רובנו, חקירה במשטרה הינה חוויה לא פשוטה, הדורשת קור רוח, שליטה עצמית והיכרות עם מערכת החוק הפלילי בישראל. אם קבלת זימון אל חקירה משטרתית, כדאי שתמשיך לקרוא, המאמר הזה בשבילך...

חקירה משטרתית, בין אם אדם אשם או חף מפשע, הינה הליך מלחיץ הדורש מהנחקר לעמוד בתנאים נוקשים. חוקרי המשטרה נוקטים באמצעים שונים ומגוונים על מנת להביא לקידום חקירת המשטרה, וכך מוצא את עצמו הנחקר נאלץ להתמודד עם טקטיקות מקצועיות של חוקרים, מבלי שניתנה לו בהכרח היכולת להתכונן לחקירה.

זומנתי לחקירה, מה עלי לעשות?

ראשית, מומלץ שלא להמתין עד לזימון במשטרה בכדי להתכונן לחקירה משטרתית, ולדעת את זכויות הנחקר הבסיסיות. אם כן, רצוי להגיע לכל חקירה במשטרה בליווי עורך דין פלילי, שיעמוד לצידכם ויבטיח הגנה על כל זכויותיכם.

במקרים דחופים צור קשר 24 שעות ביממה בטלפון: 1800-800-891

במידה והנחקר עצור, הוא רשאי לבקש מבן משפחה שידאג לכך שעורך דין יגיע בהקדם לחדר חקירת משטרה - ליווי של עורך דין פליליהחקירות. בטרם תחילת החקירה על הנחקר לברר מהם החשדות בגינן זומן לחקירה, מהן העובדות הידועות למשטרה ועל אילו עבירות פליליות מדובר.

בנוסף, לאור פסיקתו של בית המשפט העליון זכותו של הנחקר לבקש לשוחח עם עורכי דין, כאשר שיחה זו קריטית למניעת טעויות בהמשך מהלך החקירה. לעיתים, חוקרי המשטרה לאו דווקא מעוניינים בנוכחות של עורך דין בחקירה.

גם במקרה בו נדמה שחוקרי המשטרה מנסים לדחות ככל האפשר את הפגישה בין הנחקר לעורך דינו, חשוב לא לוותר ולממש את הזכות הקבועה בחוק להיפגש עם סנגור.

ההתנהגות של הנחקר בחדר החקירות עלולה להשפיע רבות על תוצאות החקירה. חוקרי המשטרה אינם באמת מעוניינים לפתח יחסי חברות עם הנחקר, אולם הם ינהגו בשיטות שונות, לדוגמת שיטת "החוקר הטוב, החוקר הרע", במטרה לרכך את הנחקר ולנסות לדובב אותו ביתר קלות.

נוכחות של עורך דין בתחנת המשטרה חשובה מאוד למניעת נפילות למלכודות מעין אלו, וכמובן שומרת על האינטרסים של הלקוח במהלך החקירה.

התנהלותה של חקירה במשטרה

כל משך החקירה במשטרה מוקלט ואף מצולם. לאחר מספר שעות של חקירה הנחקר עלול להרגיש קרוב לחוקר ולהרשות לעצמו לומר לו דבר מה באופן אישי. חשוב לזכור כי כל דבר שנאמר במהלך החקירה מהווה ראייה של התביעה, וכאמור - הכל מתועד.

כמו כן, לא להתפתות  ממגוון הבטחות שווא, כדוגמת הפחתה בעונש בתמורה להודאה - הפחתה בעונש נקבעת על ידי שופט בבית משפט ולא על ידי חוקר המשטרה.

לזמר, לשיר או להלשין – לא משנה באיזו מילה תבחרו, רצוי שלא לנדב מידע למשטרה. על הנחקר לברר מהן העובדות הידועות למשטרה על מנת להימנע מחשיפה של מידע שטרם ידוע לחוקרים. 

גם במקרה שהנחקר זומן לחקירה ללא אזהרה, כלומר כעד, יש לשמור על ערנות - לעיתים אדם הופך מעד לחשוד ונחקר תחת אזהרה מבלי להתכונן לכך.

חוקרי המשטרה משתמשים במגוון שיטות על מנת להכריע את הנחקר בחקירה ולהביא להודאה או לחשיפת מידע שיקדם את החקירה. האדם היחיד השותף לאינטרסים של הנחקר הינו עורך דינו.

לפיכך, גם במידה וחוקרי המשטרה טוענים כי ברשותם מידע מפליל, לדוגמת הקלטות או מסמכים, על הנחקר לבקש את חומר החקירה בטרם ירחיב את הדיבור אודותם.

בסיומה של חקירה במשטרה, חובה לקרוא את כל הדברים שנכתבו בהצהרה ולא לסמוך על החוקרים שרשמו את הדברים בדיוק כפי שנאמרו.

זומנת לחקירה משטרתית?
מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מקצועי:  יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת