סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

אלימות במשפחה - סיוע של עורכי דין

עבירות אלימות במשפחה - אישום בתקיפה

היום אנו עדים ליותר ויותר תלונות בגין עבירות אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה תלונות סרק? מה לעשות כאשר אתה מוצא את עצמך מואשם בתקיפת משפחתך?

עבירות אלימות במשפחה נכללות בתוך עבירות תקיפה בחוק העונשין. בעבירות אלו הכוונה לתקיפה במסגרת המשפחתית, כלומר אלימות כלפי בן או בת הזוג (לרבות ידועים בציבור), ילדים והורים.

במקרים רבים, חקירה של מקרי אלימות במשפחה נפתחת דווקא בעקבות דיווח של שכנים, קרובי משפחה או בעלי תפקידים כגון עובדות סוציאליות, פקידות סעד, רופאים בבית חולים או גורמים בבית הספר, במקרה של אלימות כלפי ילדים, ולא על ידי תלונה של קורבן האלימות עצמו.

מהי חומרת הענישה?

עבירת אלימות במשפחה מוגדרת כ"תקיפה בנסיבות מחמירות". לפיכך, העונשים המוטלים על נאשמים שביצעו עבירות אלו חמורים יותר מעבירות תקיפה שלא במסגרת המשפחתית. למעשה, העונש על תקיפה בנסיבות מחמירות כנגד בין משפחה הוא כפול מזה הקבוע בחוק על תקיפה בנסיבות מחמירות, שלא כלפי בן או בת משפחה.

לפנייה מיידית וקבלת סיוע של עורך דין פלילי

במקרים דחופים צור קשר 24 שעות ביממה בטלפון: 1800-800-891

בהתאם לכך,  בתי המשפט לא משחררים בהכרח את התוקף למעצר בית, היות שעל פי רוב, התוקף והקורבן חולקים קורת גג.

היה ובית המשפט החליט לשחרר את התוקף למעצר בית, מדובר במעצר בית בתנאים מגבילים, שלא בביתו של קורבן האלימות, תוך איסור על יצירת קשר כלשהו עם הקורבן וכמובן עם הפקדה כספית, חתימת ערבות עצמית וערבות של המפקחים. מטרת הערבות היא לוודא שהתוקף לא יפר את תנאי שחרורו ויקיים את מעצר הבית כנדרש.

מהם שיקולי הענישה בעבירות אלימות במשפחה?

כאשר בית המשפט עומד בפני מתן גזר הדין לנאשם בביצוע עבירות אלימות במשפחה, עומדים לפניו מספר גורמים המשפיעים על קבלת ההחלטה הסופית. ראשית, אופיו של הנאשם - האם מדובר באדם שזוהי לו הפעם הראשונה או שמדובר בבן משפחה שיש לו עבר פלילי עשיר בתקיפת בני משפחתו?

שנית, מהן תוצאות מעשה האלימות? תוצאות חמורות עלולות להחמיר בגזירת העונש, למרות שאין זה מחייב, ולעיתים בית המשפט עלול להחמיר עם הנאשם גם במקרה שתוצאות האלימות קלות יחסית. גורמים נוספים הנלקחים בחשבון הם גורם ההרתעה, שיקולי "עין תחת עין", שיקולי הגנה על הקורבן ולבסוף שיקולים הקשורים לשיקום הנאשם.

האם ניתן לבטל תלונה בגין עבירות אלימות במשפחה?

בעיקרון, ניתן לבטל תלונה שהוגשה בגין אלימות במשפחה. יחד עם זאת, לא תמיד מספיק לבקש מהמשטרה פשוט להפסיק את החקירה - מרגע שהוגשה התלונה על אלימות במשפחה, החקירה תיפסק רק במידה וקצין משטרה האמון על החקירה וקצין אגף חקירות מרחבי יאשרו את הבקשה להפסקת החקירה, מחוסר עניין לציבור.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי?

תפקידו של עורך דין פלילי במסגרת עבירות אלימות במשפחה הינו תפקיד חשוב ביותר. אם הוגשה כנגדך תלונה על אלימות במשטרה, רק עורך דין מנוסה ומקצועי יוכל לבחון כראוי את תיק החקירה ולעבור על העדויות שנגבו.

במקביל, עורך הדין שלך ינסה לאסוף ראיות נוספות ולבחון את מידת אמינות התלונה, והאם מדובר באשמת שווא ריקה מתוכן. גם כאשר הנך אשם בביצוע העבירה, עורכי דין המתמחים בעבירות אלימות במשפחה יוכלו לדאוג לצמצום הפגיעה בנאשם ולעיתים אף בהפחתת כתב האישום.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת