סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

קובלנה פלילית - אישום פלילי על ידי אדם פרטי

קובלנה פלילית הינה כלי משפטי, המאפשר הגשת אישום פלילי על ידי אדם פרטי, העמדת הנאשם למשפט וקבלת סעד ענישתי מתחום הדין הפלילי.

פרוצדורת הגשת קובלנה פלילית קבועה בסעיף מיוחד בחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), תשמ"ב - 1982 (להלן: "החוק"), אשר עוסק במהותו בהליך הפלילי הרגיל במסגרתו הצד המאשים הינו תמיד המדינה, המייצגת את האינטרסים החברתיים בתביעה, כגוף נטול פניות.

סעיף 68 לחוק, אשר מסדיר את נושא הקובלנה הפלילית, מונה רשימה סגורה של חיקוקים, המאפשרים הגשת קובלנה מסוג זה - שורה של עבירות המתאפיינות בסימני סכסוך אזרחי,
אשר האינטרס הציבורי בהן פחות ועיקר השפעתן הינה על מגיש האישום עצמו.

לקבלת סיוע משפטי מיידי על ידי עורך דין פלילי, לחץ כאן

עבירות אלה מפורטות בתוספת השניה לחוק, וביניהן: עבירות על חוק איסור לשון הרע, פקודת זכויות יוצרים, חוק הגנת הצרכן, חוק הגנת הפרטיות וחוק הבחירות לכנסת וכן בגין עבירות תקיפה לסוגיהן וגרימת נזקים סביבתיים.

לבד מהעבירות המפורטות בחוק, ניתן להגיש קובלנה פלילית מקום שקיים סעיף חוק פרטני המאפשר אישום באמצעות מנגנון זה, כמו במסגרת חוק איסור לשון הרע.

הגשת קובלנה פלילית ואופן ניהול התביעה

קובלנה פליליתקובלנה פלילית מוגשת לבית משפט השלום, באופן פרטי, ללא צורך בפניה טרומית וקבלת אישור מקדים להגשתה מטעם התביעה הכללית או המשטרה.

באופן רגיל מנוהלת הקובלנה בידי הקובל או עורך דין המייצג אותו, אך לפרקליטות המחוז מוקנית אפשרות להודיע לבית המשפט, תוך פרק זמן של חמישה עשר יום ממועד קבלת העתק הקובלנה לידיה, על רצונה, כי פרקליט מטעמה ינהל את התביעה במקום הקובל.

במידה ויוחלט כך, תומר הקובלנה בכתב אישום מטעם התביעה, ובמידה ולא, תתנהל הקובלנה כאילו מדובר בתביעה פלילית רגילה, כאשר הקובל הינו תובע מטעם המדינה.

לפיכך, יחולו על הקובלנה הפלילית הליכים מתחום סדר הדין הפלילי ובכלל זה סמכותו של היועץ המשפטי לממשלה לעכב הליכים פליליים שמקורם בתביעה, מטעמי הגנה על טובת הציבור. בנוסף, ניתן לנקוט במסגרת הקובלנה בהליכי מעצר עד תום ההליכים - צעד המבוצע בפועל לעיתים נדירות. 

בית המשפט, אשר בפניו מתנהל ההליך, רשאי להפסיק בכל עת את הדיון בקובלנה ולהנחות את  הקובל למנות לעצמו עורך דין תוך פרק זמן נתון, זאת כאשר לפי התרשמות בית המשפט הקובל אינו ניחן ביכולת לנהל את ההליך בכוחות עצמו או כאשר הוא מנהל את ההליך באורח טורדני.

במידה והקובל לא ישעה להוראה זו יוכל בית המשפט לראות בו כתובע אשר לא התייצב לדיון ונמלך בדעתו לגבי האישום: היה והדבר קרה טרם תשובת הנאשם לאישום - תבוטל התביעה; במידה והדבר ארע לאחר תשובת הנאשם - יזוכה הנאשם.

גם במקרה של זיכוי נתונה בידי בית המשפט אפשרות להרשיע את הנאשם בעבירה העולה מתוך העובדות אשר הודה בהן או מתוך העובדות אשר הוכחו במהלך המשפט. לנאשם אשר זוכה בקובלנה פלילית קיימת אפשרות לתבוע פיצויים מהתובע - הקובל.

מקרים בהם לא ניתן להגיש קובלנה פלילית

1.    עבירות המלוות בשימוש בכוח, אשר נעברו בתוך המשפחה

2.    הגשת קובלנה נגד קטין, אשר בשעת ביצוע העבירה לא מלאו לו ארבע עשרה שנים

3.    במידה והוגש בעבר כתב אישום פלילי על ידי המדינה בגין אותו מעשה

4.    בקובלנה המוגשת נגד עובד מדינה בגין מעשה שביצע במסגרת תפקידו - נדרשת הסכמת היועץ המשפטי לממשלה, אשר הואצלה לפרקליט המדינה ולמשנה לו ותוך פיקוח של בג"צ על ההחלטה.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת