סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

טענת פרעתי בהוצאה לפועל - כל הפרטים

טענת "פרעתי" מעוגנת בסעיף 19 של חוק ההוצאה לפועל ובמסגרתה טוען החייב, כי מילא או שאינו חייב למלא עוד אחר הוראות פסק דין או ביצוע שטר. המשמעות הינה, כי לשיטתו עמד החייב בתשלום החוב הנדרש והוא פטור מחיוב בגינו.

לקבלת סיוע משפטי מיידי ואפקטיבי חייגו חינם: 1-800-800-891

טיעונים, שיכול החייב להעלות במסגרת טענת "פרעתי"

טענת פרעתי מתבססת על שורה של טיעונים אפשריים:

1. טענה, כי פסק הדין בוצע כולו או בחלקו - מועלית בפני ראש ההוצאה לפועל.

2. טענה לגבי הסכם, אשר התקיים לאחר מתן פסק הדין או בשעת הדיון - סמכות ההכרעה בטענה זו, העוסקת בהסכם שהופר, מסורה לערכאה השיפוטית ולא לראש ההוצאה לפועל. 

3. טענת קיזוז - במקרה זה טוען החייב, כי הזוכה חב לו כספים, אותם ניתן לקזז מחובו לזוכה. במידה ומדובר בטענה, המוסכמת על שני הצדדים, יוכל לדון בה ראש ההוצאה לפועל, אך שעה שמדובר בטענה, אשר הצדדים חלוקים לגביה, ידון בנושא בית המשפט המוסמך.

4. פסק דין, המבוסס על תנאי - טענת "פרעתי", המועלית בהקשר זה, מבוססת על מצב שבו נותן בית המשפט פסק דין לעתיד, הכולל הוראה על תשלום החוב על ידי החייב כנגד ביצוע פעולה מסוימת על ידי הזוכה (חיוב שלוב). במידה ובית המשפט ימצא, כי הזוכה לא עמד בהסכם, יהיה החייב פטור מביצוע חלקו - תשלום החוב.

5. שינוי נסיבות - טענת "פרעתי" עשויה להתבסס גם על תרחיש של שינוי מהותי בנסיבות באופן, שהופך את פסק הדין לבלתי הוגן ליישום בנסיבות החדשות. במקרה זה מסורה בידי ראש ההוצאה לפועל סמכות להורות על אי ביצוע פסק הדין (אך אין הוא מוסמך להורות על ביטולו).

במסגרת טענת "פרעתי" מנוע החייב מהעלאת טיעונים, אשר נדרש היה להעלותם במסגרת הדיון המשפטי העיקרי. זאת באשר ראש ההוצאה לפועל לא מהווה ערכאת ערעור ואינו רשאי לשנות או לבטל את החלטת בית המשפט.

סמכות ראש ההוצאה לפועל בטענת "פרעתי"

בפניה לראש ההוצאה לפועל בטענת "פרעתי" נטל הראייה על החייב להוכיח, כי החיוב הכספי אינו חל עליו עוד. בדונו בטענה מסורה בידי ראש ההוצאה לפועל סמכות להורות על עיכוב ביצוע הליכים נגד החייב, מטעמים מיוחדים שיירשמו.

סמכויות נוספות, הנתונות לראש ההוצאה לפועל, הינן דרישת ערובה מהחייב טרם דיון בטענה וכן הטלת הוצאות מיוחדות על החייב במקרה של דחיית הבקשה (עקב חוסר תום לב למשל).

משקל החלטת ראש ההוצאה לפועל בעניין קבלת טענת "פרעתי" או דחייתה הינו כשל מעשה בית דין, הניתן על ידי בית משפט השלום, קרי, מצמיח אפשרות ערעור לבית המשפט המחוזי.

סיוע של עורך דין המתמחה בהליכי הוצאה לפועל

בהעלאת טענת "פרעתי" כמו בניהול הליכי הוצאה לפועל בכלל, קיים ערך מוסף בפנייה לקבלת יעוץ משפטי. עורך דין מומחה בתחום יבחן ראשית האם נסיבות המקרה מצדיקות העלאת טענת "פרעתי".

במידה והתשובה חיובית, יסייע לחייב בגיבוש טיעונים משכנעים במסגרת הטענה, בהתאם לנסיבות ובאופן, שיגביר את הסיכוי לקבלתה ואישורה על ידי ראש ההוצאה לפועל. בהמשך יסייע עורך הדין לחייב בהגשת הבקשה עצמה, לרבות המסמכים והטפסים, שיש לצרף אליה.

פסיקה בנושא

בהתאם למגמת הפסיקה מוקנית לחייב אפשרות להעלות טענת "פרעתי" בכל עת. בהחלטת בית המשפט העליון בהליך רע"א 9302/02 נפסק, כי לעניין העלאת טענת "פרעתי", לא קיים מועד קבוע וניתן לעשות כן בכל זמן לאחר: מתן פסק הדין, בקשת הזוכה לביצוע שטר או מועד רישום שטר משכנתא או משכון, בהתאם לנסיבות העניין.

לקבלת סיוע משפטי מיידי ואפקטיבי חייגו חינם: 1-800-800-891


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
מדריך לחייב בהוצאה לפועל

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת