סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

עריכת צוואה בסיוע עורך דין לענייני משפחה

ירושה וצוואה, הן מהסוגיות הרגישות ביותר בחייו של כל אדם. לא פעם ולא פעמיים אנו רואים משפחות מתפרקות עקב אופן חלוקת הרכוש  לאחר פטירתו של אדם קרוב ובני משפחה המתנתקים זה מזה בבגלל קרבות ירושה חריפים, עד כדי תביעות משפטיות הדדיות. 

ריבים אלו ניתנים למניעה על ידי תכנון יסודי של חלוקת הרכוש בידי המוריש באמצעות צוואה מסודרת ערוכה לפי חוקי ישראל ובאישור בית המשפט.

צוואה - מה משמעותה?

צוואה היא מסמך בו אדם מצווה את חלוקת רכושו אחר מותו. בישראל נהוג הכלל לפיו הצוואה גוברת על כל הוראת חוק אחרת, כלומר אדם יכול לנשל את קרוביו בצוואה – והדבר יהיה חוקי וכשר.

לקבלת סיוע משפטי בענייני משפחה חייגו: 03-6093833

מדוע כדאי לאדם לערוך צוואה?

כאשר אדם נפטר והוא לא הותיר אחריו צוואה, החוק למעשה קובע את הצוואה בשבילו. ההיגיון שעומד מאחורי ההסדר הזה, הוא שהחוק מניח כי הצוואה הקבועה בו היא הצוואה שאותה היו מצווים מרבית הנפטרים.

הסדר זה של ירושה בהעדר צוואה נקרא ירושה על פי דין והוא קבוע בסעיף 10 לחוק הירושה. הירושה על פי דין בישראל נותנת לבן הזוג עדיפות בירושת המנוח, אחריו בעדיפות יורשים הילדים, אחר מכן הנכדים, אחר מכן ההורים ולבסוף האחים, האחיינים והדודים.

הנה במקום שאדם יקבע בעצמו את גורל רכושו, גורל הרכוש מוכתב בידי חוק יבש שאינו מכיר ואינו יודע את הנסיבות הספציפיות מאחורי מותו של המנוח והיחסים הבינאישיים בתוך משפחתו. זהו, אחד הגורמים העיקריים לקרבות ירושה, ואותו ניתן למנוע כפי שאמרנו על ידי צוואה כשרה.

כיצד יש לערוך צוואה?

בשל חשיבותו של מסמך כגון צוואה ישנם דרישות מחמירות בחוק כיצד יש לערוך אותה כהלכה. ניתן לחלק את דרישות החוק ל-2 סוגים עיקריים:

הסוג הראשון מדבר על דרישות צורניות כלומר מהי הצורה שיש לכתוב את הצוואה לדוגמא ניתן לכתוב צוואה בכתב הנדרשת בחתימה ובציון תאריך כתיבתה כמו כן ניתן למסור צוואה בעל פה כאשר אדם חולה בפני שני עדים כשרים.

הסוג השני של הדרישות מהצוואה הן דרישות מהותיות, כלומר ישנם צוואות שדינן להיפסל לא בשל הצורה שבה נכתבו, אלא בשל מה שנכתב בהן.

כך לדוגמא בית המשפט עלול לפסול צוואות שנדמה כי ההוראות שבהן נכתבו עקב השפעה בלתי הוגנת על המנוח טרם מותו ואכן כך נעשה פעמים רבות (למשל  בתיק עז' (חיפה) 2750/00).

מדוע הכרחי לערוך צוואה באמצעות עורך דין מקצועי?

ישנן שלוש סיבות עיקריות לעריכת צוואה על ידי עורך דין המתמצא בתחום. ראשית הדבר מבטיח כי הצוואה תעמוד בכל הדרישות המהותיות והצורניות הקבועות בחוק ולא תתבטל לפתע בשל סיבה כזו או אחרת.

לקבלת סיוע משפטי בענייני משפחה חייגו: 03-6093833

שנית, לעיתים עולה שאלה של פרשנות צוואה, למה התכוון הנפטר כאשר רשם כך או כך, שאלה זו לפעמים כה סבוכה שבית המשפט בעברו אף נעזר בשירותי גרפולוגיה בכדי לבחון את כוונתו של המוריש בצוואה (ראה למשל ת"ע (תל-אביב-יפו) 101060/05).

עורך דין לענייני משפחה שיערוך את הצוואה יעשה זאת בצורה נהירה ואחידה שאינה מאפשרת דרכי פרשנות שונות ותמנע מאבקים וחילוקי דעות ביום מימושה של הצוואה.

אך נדמה כי הדבר החשוב ביותר בהפקדת הצוואה בידי עורך דין הוא שאותו עורך דין שהיה עד לכתיבת הצוואה יביא לידי מימוש את רצונכם בהעברת רכושכם בצורה הטובה ביותר ויצמצם למינימום את כמות קרבות הירושה הנוגעים לחלוקת הרכוש.

יש לך שאלות בענייני צוואות? פני/ה אלינו לקבלת: יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:
עורכי דין גירושין

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת