סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

הרפורמה בהוצאה לפועל - שינויים אחרונים (2009)

בחודש נובמבר 2008 אישרה הכנסת ביצועה של רפורמה מקיפה בחוק ההוצאה לפועל, המכתיבה שינויים משמעותיים בתחומי מעמדה של מערכת ההוצאה לפועל; הגברת ההגנה על החייב - תוך שימת דגש על ערך כבוד האדם במסגרת הפעלת הסנקציות נגדו; חיזוק אמצעי האכיפה הנתונים בידי מערכת ההוצאה לפועל והגנה על אינטרסים של נושים בעלי חובות בגובה נמוך.

למידע נוסף וסיוע מיידי, לחץ כאן: יעוץ משפטי

הרפורמה הגיעה לאישור הכנסת כתוכנית ממשלתית - סטטוס המקדם את אישורה ומזרז את כניסתה לתוקף הלכה למעשה. ההחלטה על ביצוע רפורמה במערכת ההוצאה לפועל נועדה לייעל את שיטת הגבייה הנוהגת כיום, עליה נמתחת ביקורת כפולה, כאשר הנושים טוענים מחד, כי ההליך המסורבל מעכב את קבלת הכספים ואילו החייבים טוענים, כי התארכות הליך הגבייה לאורך שנים גוררת עמה התפחת החובות והגעתם למימדים בלתי רציונאליים. 

היבט נוסף אותו מכוונת הרפורמה להסדיר הינו הטענה לגביית יתר של ריבית פיגורים על ידי ההוצאה לפועל באופן שאינו מוכר בחוק, המגיעה לסכום מצטבר של מיליארדי שקלים.

השינויים והחידושים המרכזיים במסגרת הרפורמה בהוצל"פ

1.    מיסוד מעמדה העצמאי של מערכת ההוצאה לפועל, כגוף הפועל באופן נפרד מהרשות
השופטת, בכלל זה: החלטה להקים לשכות הוצאה לפועל בפריסה גיאוגרפית בהתאם לצרכי כל מחוז, ובכך ביטול החיוב, לפיו ליד כל בית משפט שלום בארץ תפעל לשכת הוצאה לפועל, כפי שהופיע במתכונתו הקודמת של החוק.

2.    העלאת שיעורי הגבייה הנמוכים במערכת ההוצאה לפועל.

3.    הגנה על בעל החוב מפני הליכים בעלי השלכות קשות כמו מאסר או סילוק ממענו.

4.    מיסוד הליך מהיר עבור נושים בעלי חובות קטנים - להגשת בקשות לביצוע פסקי דין עד לתקרת סכום של 10,000 ש"ח. הליך זה יבוצע באופן אוטומטי על ידי מערך ההוצאה לפועל ויחסוך את הצורך של הנושה להסתייע בשירותיו של עורך דין לצורך הגשת הבקשה. כפועל יוצא, יפחתו ההוצאת הכספיות הכרוכות בהליך. 

5.    צמצום השימוש בפקודות המאסר הקבועות בחוק למשך 4 שנים מתחילת הליכי ההוצאה לפועל והפעלתן רק לגבי חיובים בגובה מסויים. 

6.    הרחבת סמכויותיו של רשם ההוצאה לפועל:

א. הקניית סמכות בידיו לקבל מידע לגבי נכסי בעל החוב ללא צורך בחתימת החייב על כתב ויתור סודיות, ובכלל זה: מידע אודות חיובי החייב בגין חשבונות טלפון מחברות הסלולר ומבזק, מידע לגבי חשבונות האשראי והעובר ושב של החייב ואינפורמציה ממגוון גופים ומוסדות, ביניהם: כונס הנכסים הרשמי, רשם המקרקעין ועוד.

ב. מתן סמכות בידי הרשם להטיל על החייב, אשר אינו מסדיר את חובו, מגוון עונשים, דוגמת: הגבלות בעניין רשיון הנהיגה, יציאה מהארץ, החזקת אמצעי אשראי וכד'.

ג. הרשאת הרשם לקבוע את זכאותו של בעל חוב אשר מפונה מדירתו לקבלת דיור חלופי. תקופת הזכאות המירבית לדיור חלופי תעמוד על שנה וחצי, למעט נסיבות מיוחדות אשר יאפשרו לרשם להאריכה.

7.    מאידך, הגבלת רשמי ההוצאה לפועל לעבודה בלשכות המערכת בלבד וביטול אפשרותם לכהן במקביל כרשמים בבתי המשפט, כפי שהתיר החוק במתכונתו הקודמת.

8.    הטלת חיוב על הבנקים לספק דיור חלופי לבעלי חוב, אשר מפגרים בתשלומי המשכנתא ומפונים מדירתם על ידי ההוצאה לפועל לצורך מימוש הנכס וכיסוי החוב מהכספים המתקבלים ממכירתו.

למידע נוסף על הרפורמה בהוצאה לפועל
וסיוע משפטי מיידי, לחץ כאן:
יעוץ משפטי


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת