סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

תאונת עבודה - מהן תאונות עבודה או מחלת מקצוע

באופן כללי תאונת עבודה, היא אירוע חד פעמי או מצב מתמשך שמקורו בעבודתו של אדם, הגורמת נזק רפואי לעובד. למרות שיש הבדלים בהתייחסותם של גורמים שונים הנוגעים לתחום תאונות עבודה / מחלות מקצוע (המוסד לביטוח לאומי, משרד התעשייה והמסחר) מקובל על דעת כולם כי במקרים של תאונות עבודה (על פי הגדרתם הנ"ל) יהיה על המעסיק, ולרוב גם על הביטוח הלאומי, לפצות את העובד.

מקרים של תאונות עבודה כוללים לרוב פציעות שקרו במקום העבודה, תאונות (לרוב תאונות דרכים) שהתרחשו בדרך אל / בחזרה ממקום העבודה וכן מחלות מקצוע עליהן נרחיב בהמשך.

צור קשר עם עורך דין בטלפון: 1-800-800-891

מהן תאונות עבודה או מחלות מקצוע?

תאונת עבודה היא נזק שנגרם מאירוע פתאומי וחד פעמי. מחלות מקצוע, כפי שמשתמע משמן, אינן תוקפות את העובד כתוצאה מאירוע כזה אלא כתוצאה מחשיפה לתנאי עבודה המזיקים לו לאורך זמן עד שהסימנים לנזק מצטבר זה מתחילים לתת אותותיהם.

כך למשל מוגדרות כמחלות מקצוע על פי חוק מחלות עור, מחלות בדרכי הנשימה, הרעלות, מחלות עצבים, פגיעה בשמיעה / בראיה, שחפת, ועוד. מחלות אלה יכול שיגרמו לעובד המועסק כשכיר אצל מעסיק שלא סיפק לו את התנאים המתאימים לעסוק בעבודתו מבלי שזו תזיק לאורך זמן לבריאותו.

גם עובד עצמאי אשר נפגע ממחלת מקצוע מאלה המוגדרות בחוק יוכל לרוב לקבל פיצויים מן המוסד לביטוח לאומי. כמובן כי כדי שיהיה עובד, שכיר או עצמאי, זכאי לפיצוי בגין מחלת מקצוע יהיה עליו להוכיח תחילה את הקשר הסיבתי בין העיסוק בעבודתו ומחלת המקצוע ממנה הוא סובל.

מיקרוטראומה

יתכנו מצבים בהם נזק שנגרם לעובד אינו כתוצאה מאירוע חד פעמי אך גם אינו גורם למצב תחלואה כבמקרים של מחלת מקצוע. במקרים כאלה הנזק נגרם מסדרה של אירועים אשר גורמים כל אחד לנזק זעיר אך באופן מצטבר גורמים לפגיעה רפואית בעובד.

כך למשל עובד העוסק באופן תדיר בפעולה הגורמת לזעזוע בגופו (כגון פעולת מסמור) יכול למצוא עצמו ברבות הימים סובל מבעיה במפרק / בשריר. צבר של אירועים אשר כשלעצמם לא נראה שגרמו לנזק אך בשל ריבוי המקרים ניתן להוכיח כי השפעתם המאוחדת הביאה לפגיעה בעובד.

נגד מי תתנהל תביעה בגין תאונת עבודה?

אם נגרם לעובד, שכיר או עצמאי, נזק כתוצאה מעיסוק בעבודתו באחד האופנים המתוארים לעיל (תאונת עבודה / מחלת מקצוע או מיקרוטראומה) יוכל לתבוע פיצוי מן המוסד לביטוח לאומי.

כדי לקבוע את גובה הפיצוי שיש לשלם לעובד ינהל הביטוח הלאומי הליך לקביעת אחוזי נכות. אחוזי הנכות שיקבעו יכול שיהיו זמניים או קבועים. אם ניתן להוכיח כי הנזק נגרם כתוצאה מהתנהגות לא אחראית של המעסיק ניתן, בנפרד, לתבוע גם אותו.

בנוסף, אם מחזיק העובד באופן פרטי בפוליסות ביטוח נוספות המכסות מצבי פגיעה בבריאותו ו/או פגיעה בכושר העבודה (למשל ביטוח מנהלים) איין כל מניעה לתבוע פיצויים גם מכוח פוליסות אלה.

פעולות שיש לנקוט במקרי תאונות עבודה

יש לזכור כי על עובד שנפגע בתאונת עבודה יהיה להוכיח לא רק את מידת הנזק שנגרם לו אלה גם כי נזק זה אכן נגרם כתוצאה מהעיסוק במשלוח ידו. לפיכך, אם ניתן, חשוב לאסוף עדויות שיאפשרו הוכחת קשר סיבתי שכזה.

כדאי לערוך רישום קרוב למועד התאונה הכולל את נסיבות המקרה וכן פרטיהם של עדים להתרחשות. כדאי להזדרז בלקבל פרטים מעדים כאלה. צילום מקום אירוע תאונת העבודה בדגש על הגורם לתאונה. כמובן שחשוב לאסוף ולשמור כל מסמך הנוגע לטיפול רפואי שמקבל העובד כתוצאה מתאונת העבודה.

כדי להוכיח מידת הנזק, ובמיוחד אם יש סיבה לא לקבל את קביעת הועדות מטעם הביטוח הלאומי, כדאי להשיג חוות דעת של מומחה (רצוי שמומחה זה יהיה בעל שם בתחומו כך שחוות דעתו תקבל משקל גדול).

גם קבלות על תשלומים שהיה על העובד להוציא (טיפולים רפואיים, תרופות, מנוחה לצורכי התאוששות, אשפוז ועוד) יש להקפיד לשמור על מנת לקבל בגינם החזר ברגע שתוכר התרחשותה של תאונת עבודה.

תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה כרוכה כאמור בהוכחת הנזק עצמו וכן הוכחת נסיבות התרחשותו. חברות ביטוח אשר מעסיקים מחזיקים בהם פוליסות יוכלו להעמיד מול העובד התובע מערך משפטי מיומן, כך גם מומחי הביטוח הלאומי. מסיבות אלה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון בתחום.

נפגעת במהלך העבודה? לקבלת סיוע משפטי מיידי, לחץ כאן


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת