סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

מוגבל באמצעים בהוצאה לפועל

ביום 29.9.09 הגיש המבקש בקשה להכריז עליו חייב מוגבל באמצעים ולחייבו בצו תשלומים חודשי ע"ס 1,000 ₪ לחודש. בבקשתו טען המבקש כי בשנת 2001 התנהלו נגדו הליכי פש"ר בביהמ"ש המחוזי בת"א ומאחר שמצבו הכלכלי התדרדר ולא היה באפשרותו לעמוד בתשלום החודשי שנקבע לו במסגרת הליכי הפש"ר בוטלו ההליכים. כן טען שם המבקש כי הוא ורעייתו משתכרים שכר מינימום שאינו מספיק להוצאות הבסיסיות שלהם. על כן ביקש המבקש להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים ולהורות על עיכוב הליכים בתיקי ההוצאה לפועל שנפתחו נגדו.

בהחלטתו מיום 1.10.09 דחה כב' רשם ההוצאה לפועל גזית את הבקשה וקבע כי מאחר שסך כל החובות של החייב 25 מיליון ₪, משמעות בקשת החייב היא פריסת החוב לתקופה לא ריאלית תוך ניהול הליך סרק בניגוד לתכלית חוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז-1967 לעניין הכרזה על חייב כחייב מוגבל באמצעים, וכי ההלכה היא שכאשר צו התשלומים מנציח את חובו של החייב, אין להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים בהוצאה לפועל.

לפנייה מיידית אל עורכי דין בתחום הוצאה לפועל, לחץ כאן: יעוץ משפטי

 

כידוע, לרשם ההוצאה לפועל נתונה סמכות להכריז על חייב כמוגבל באמצעים. זוהי סמכות שבשיקול דעת המאפשרת לראש ההוצל"פ לאזן בין כלל האינטרסים הנוגעים לעניין בכל מקרה המובא לפניו.

במקרה דנן, טען החייב כי התנהלו נגדו הליכי פש"ר בעבר, וכי מאחר שלא עמד בתשלומים החודשיים שנקבעו, בוטלו ההליכים, וסביר להניח שכיום הכנ"ר לא ייתן את הסכמתו לנהל הליכים אלה בשנית.

בית המשפט קבע כי בנסיבות אלה, מן הראוי, לכל הפחות, לדון בבקשתו של החייב בהוצאה לפועל להכריז עליו כמוגבל באמצעים לגופה, ובכלל זה לבחון את הנסיבות שבהן בוטלו הליכי הפש"ר בפעם הקודמת לרבות המועד בו בוטלו ההליכים והסיכוי שניתן יהיה לנהל הליכים אלה בשנית, שכן ייתכן שבמקרה דנן לא יוכל החייב להסדיר את חובותיו באמצעות הליכי פש"ר.

במקרה כזה, לא חל ההיגיון העומד מאחורי הלכת קאשי, לפיו במקרים שבהם צו התשלומים מנציח את החוב מוטב לחייב לפנות להליך של פש"ר.

מפסק הדין שניתן בעניין קאשי, עולה כי מטרת הפניית החייב להליכי פשיטת רגל היא להפנות את החייב להליכים המתאים ביותר במקרה שבו צו התשלומים מנציח את החוב, גם משיקולים של טובת החייב, "כדי שיוכל להשתחרר מעולם של הליכי הוצאה לפועל.. מוטב לו לחייב זה שיפנה להליכי פשיטת רגל", כפי שנכתב שם.

על כן סבר בית המפשט, כי אף במקרים שבהם צו התשלומים מנציח את החוב, יש לשקול את בקשת החייב להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים ולבחון אותה לגופה, לאור נסיבות המקרה, ולא לדחות את הבקשה על הסף בהתבסס על פסק הדין שניתן בעניין קאשי.

אשר על כן קיבל בית המשפט את טענות החייב וקבע כי בקשתו להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים תושב לשולחנו של הרשם שיערוך דיון בנוכחות החייב והזוכים, יחקור את יכולתו הכלכלית, יבחן וישקול את הבקשה לגופה, בהתחשב בנסיבות המקרה כאשר ננקטו נגד המערער הליכי פש"ר בעבר ובוטלו.


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת